Pontos idő: 2024.03.28. 12:02

Időzóna: UTC + 1 óra





Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2024 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Következő
  Nyomtatóbarát verzió Előző téma | Következő téma 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.11. 18:28 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.09.19. 08:32
Hozzászólások: 2638
Annyi jutott még eszembe, hogy a második forgáspont gyengébb teherbírása miatt jön ki ez a 300 kg. Tehát ha ez ki van iktatva, akkor az első forgáspont elbírja ezt a terhelést, és nincs jelentősége a beakasztásnak, mert a vízszintes zártszelvény szimplán is elbírja ezt. No, jó tudni, hogy így többet bír.

_________________
A méhes nem az elvonulást, hanem a (jelen) lét felsőfokát jelenti. (Hamvas Béla)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.11. 18:11 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.09.19. 08:32
Hozzászólások: 2638
Pöte!
Isten ments, hogy vitatkozzam egy mérnökkel matematikai kérdésben. A belinkelt képen viszont én azt látom, hogy a daru teherkarja nem azonos vastagságú a teljes 50 méteres hosszban. A végén gyengébb, mint a függőleges oszlop közelében, ezért nem alkalmazható a teherkar*teher képlet, mert más értéket bír ki a vékonyabb szakaszon, és mást a vastag szakaszon. A mi darunk teherkarja viszont azonos vastagságú. Azáltal lesz dupla vastag, ha visszahajtva az eredeti csörlő horgát beakasztva az oszlopba, át tudnánk vinni a terhet az első forgási pontra, az oszlopra. Beakasztás nélkül viszont nincs plusz erősítés, mert a visszahajtás felső része nincs rögzítve az oszlophoz, csak az alsó.

_________________
A méhes nem az elvonulást, hanem a (jelen) lét felsőfokát jelenti. (Hamvas Béla)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.11. 16:55 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
cerana írta:
...Ezt a 300 kg-ot a Gőz Zsigmond mondta neked?



Igen, Ő mondta. Valamint én viszont pontosan úgy tudom, hogy a daruk esetén az elemlőkar kinyúlásával a teherbírás nem lineárisan, hanem exponenciálisan csökken.
Csatolmány:
daru.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.11. 09:10 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.09.19. 08:32
Hozzászólások: 2638
Szia Geri!
Nekem is az van, ami Pötének. AZonban nekem nem autón van, hanem utánfutón.
Itt láthatod is az én futómra szereltet.
https://www.modulstor.hu/emelodaru/szegelydaru-100
Pöte szépen leírta, hogy ezekkel mi a baj. A vízszintezés problematikája. Éppen ezért mi úgy oldjuk meg a dolgot, hogy kézzel fixáljuk a gémre kötött kötél segítségével a szükséges helyzetben a darut. A fiókok pozícionálása miatt (ettől féltem a legjobban, hogy nem fog menni, de nincs vele semmi baj, a fiókokat könnyűszerrel rakom a kaptáron a helyére) egyébként is két ember dolgozik, egyik a darut kezeli, a másik dolgozik a fiókoknál, így a darukezelő a kötéllel tudja stabilizálni a gém helyzetét. Én majd másfél évtizedig kacérkodtam a beszerzéssel, mert emiatt a probléma miatt olyan PH sorozatú emelődarut szerettem volna, ahol az elektronika megoldja ezt a vízszintezési, és kézzel történő munkavégzés gondját. De hát a költség különbségek miatt nem halogattam tovább, és ezt vettem. Egyébként a képen láthatod, hogy a futó kerekei felett van a daru, a szélén, így a 3 méteres kinyúlás miatt ebben a távolságban lehet vele dolgozni. Pontosabban éppen a Modul Stor szerint a vízszintezési problémák miatt, a középen lévő csukló nem csapágyazott, ami miatt a teljes kinyúlás teherrel akadályozott, abban a helyzetben vesződséges a pozícionálás, ami lerövidíti a 3 métere távos néhány tíz centiméterrel. Én nagyon gondolkodom abban, hogy a képen látható egy db kitámasztó helyett a futó négy sarkára rakatnék egyet-egyet, amellyel a futó, és így a daru vízszintezése nagyon simán megoldható lenne. Autó esetében már nem ennyire egyszerű a dolog. Ezzel az is a baj, hogy ez a kitámasztó nagyon könnyen emeli a futót a rajta lévő tekerővel, de ugye ki kell venni, be kell rakni. Ezáltal az a probléma, hogy mondjuk azért gépesítünk, hogy a kézzel végzett munkával kíméljük pl. a derekunkat, átalakul úgy, hogy a gépek kézi mozgatása fogja ugyanazt az egészségkárosodást előidézni. Magyarul, ez a kitámasztó kicsit nehéz, de mégsem az, amikor kézzel szed le az ember több száz mézes fiókot. Egyébként nekem erre a darunál látható biztonsági kitámasztásra idén pl. semmi szükségem nem volt, a kaptárak melletti egy méteres munkasávban végzett munka nem okozott billenési problémát, ezért ki sem vittem magammal. A daru önsúlya mintha 70 kg lenne, majd utána nézek, nekem azért kinézetre többnek tűnik.

Pöte!
Én egy dolgot nem értek a 300 kg-os 1,5 méteres teherkarral. Ha 3 méteren 100 kg a teherbírás, akkor a teher*teherkar=300, ami az oszlopon mért érték. 1,5 méteren viszont nekem a 300, csak 200 kg-mal jön ki. Ezt a 300 kg-ot a Gőz Zsigmond mondta neked?

_________________
A méhes nem az elvonulást, hanem a (jelen) lét felsőfokát jelenti. (Hamvas Béla)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.11. 08:01 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
cerana írta:
...Pöte: nálad áthelyezhető a csörlő rajta? Hol vetted?...



Az enyém teljesen "gyári" www.modulstor.hu. A csörlő áthelyezhető lehet, de nem titok, hogy Leader pályázat részeként vásároltam a darut 70% támogatással, így vettem oda egy plusz csörlőt, így nem kell szerelgetni.

Geri77 írta:
...A te darudnál automatikus az oszlop függőleges beállítása? ...


Nem tőlem kérdezted, de hátha segít másoknak: Ezeknek a daruknak két nagy különbözősége van, ez amire célzol, az oszlop szintezése vagy ennek hiánya. Erre azért van szükség, mert ha az oszlop nem szintezhető és nem vízszintes talajon áll a hordozójármű akkor a vitorlaszerkezetet nem vagy csak nagyon nehezen lehet elfordítani, hisz a súly arra lendíti az emelt tárgyat amerre dől a daru oszlopa. Erre van sok gyári megoldás, de ezek nagyon megdrágítják a szerkezetet, sőt igazából egy állítható-szabályozható daru ára a többszöröse egy olyan egyszerűnek mint az enyém.

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.10. 15:09 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
cerana írta:
Én két szezonon túl vagyok egy szegélydaruval, ami nagyjából megegyezik Pötéével, azzal a különbéggel, hogy a félbehajtott 3 mázsa nem érvényes rá. Pöte: nálad áthelyezhető a csörlő rajta? Hol vetted?
Én a szöktető behelyezésnél, fiók közölésnél, mézes fiókok egyszerre történő levételénél, kaptárak megemelésénél használom, amikor az alsó fiókról füstölöm fölfelé a méhanyát, majd az anyarács behelyezésnél, hogy ne kelljen kézzel leemelni hozzá a fiókokat.


Engem is komolyan érdekel a téma.
A te darudnál automatikus az oszlop függőleges beállítása? A platótól mekkora távolságra tudod letenni a kaptárat? Milyen autóra van rögzítve? Mekkora a daru önsúlya?
köszi


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.07. 16:35 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.25. 18:48
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Hajdú- Bihar
Én magamnak csonáltam egyet, basonló paraméterekkel mint a Pöte féle.
Vándorláshoz használom leginkább, általában magam szállítom az állományt egy platós boxerrel. Könnyű vele dolgozni, de ha van egy segítséged akkor a legegyszerűbb. Egy a platón egy a földön dolgozik. Legnagyobb előnye hogy nem emelek annyit és nem vagyok elfáradva.

_________________
1/2 NB.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.07. 16:17 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011.04.22. 21:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Nográd
Köszönöm a válaszokat. Ki hol és melyiket vette, esetleg tudtok linket csatolni? Én vándorláshoz szeretném használni, keresem azokat a megoldásokat amivel a pakolás "fáradalmait" tudnám megkönnyíteni. Arra is alkalmas lehet?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.06. 20:39 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.09.19. 08:32
Hozzászólások: 2638
Én két szezonon túl vagyok egy szegélydaruval, ami nagyjából megegyezik Pötéével, azzal a különbéggel, hogy a félbehajtott 3 mázsa nem érvényes rá. Pöte: nálad áthelyezhető a csörlő rajta? Hol vetted?
Én a szöktető behelyezésnél, fiók közölésnél, mézes fiókok egyszerre történő levételénél, kaptárak megemelésénél használom, amikor az alsó fiókról füstölöm fölfelé a méhanyát, majd az anyarács behelyezésnél, hogy ne kelljen kézzel leemelni hozzá a fiókokat.

_________________
A méhes nem az elvonulást, hanem a (jelen) lét felsőfokát jelenti. (Hamvas Béla)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.06. 19:00 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
Az, hogy használok túlzás, mert ősszel vettem meg és még, így télre nem szereltem fel. Ez egy 3 méteres kinyúlású vitorladaru, ami teljes hosszon 1 mázsát, félbehajtva 3 mázsát emel. Nem szintezi magát, elektromos csörlő emel.

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2023.01.03. 20:02 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011.04.22. 21:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Nográd
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy használ valaki 3,5 tonnás kisteherrre szerelhető szegély darut, vagy minidarut?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2021.01.29. 18:02 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2010.02.06. 21:49
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye
Kérdezném azoktól, akik tachográfköteles járművet használnak digitális tachográffal, hogy ránk, méhészekre is vonatkozik-e az adatletöltési kötelezettség. Sokat bújtam a netet, de a jogszabály is és a magyarázatok is cégről és foglalkoztatott sofőrről beszélnek. Nincs is külön üzembentartói kártya, ami kellene a letöltéshez. Ha a tulajdonos, az üzembentartó és a járművezető ugyanaz a személy, akkor nem elég-e a sofőrkártya adatok 28 naponkénti kinyomtatása? A letöltéshez szükséges kütyü kb. 100000 Ft lenne. Lehet érdemesebb lenne átszereltetni korongosra, ha lehetséges. A mentesség nem játszik, több, mint 100 km körzetben közlekedünk.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.29. 20:38 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.01.10. 02:00
Hozzászólások: 1558
Tartózkodási hely: Kiskunmajsa-Bodoglár
Köszi a felvilágosítást, így már értem. Mint látszik használó vagyok, nem szakértő. :) Amit leírtál azt tudja a kocsi.
100-ig menet közbe is kapcsolható az összkerék, felezéshez meg kell állni.
Felezőbe többször tudtam már meghúzni favágáskor rossz irányba dőlő fát. Meg volt egy gyümölcsfa amit kihúztam tövestől. Szóval ilyenkor tényleg erős.

_________________
A sikerhez vezető út kudarcokkal van kikövezve.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.28. 23:17 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Balázs írta:
Nekem nem önzárós a kocsi, kifejezetten rosszul visel egy kis ívű kanyarodást száraz terepen terepbe vagy felezve is. Érezni, hogy nagyon fogja a kocsit is. .

Ez nem az "önzárósággal" van összefüggésben, hanem azzal, hogy nincs középső diffi a két tengely között és ezért ha száraz úton terepbe teszed, nem tudnak eldifferálni egymástól és így befeszül a hajtás. Ahol van, ott zárhatóra szokták lehetőleg cserélni, mert nagy sárban úgy sokkal hatékonyabb. Ennél ugye totál "zárt" mert nincs, vizsont így csak tényleg terepen szabad négykerékbe kapcsolni.
Az "önzáró" hátsó (vagy részlegesen önzáró) azt jelenti, hogy ha valamelyik hátsó kerék kipörögne, akkor zár és aígy a nagyobb tapadással bíróra is megy nyomaték. Normál diffinél ez úgy van, hogy ha egyik kerék elpörög, akkor a másik sajna nem hajt.
Újabb infóim szerint ezeknél önzárós(minimum részlegesen) a hátulja. Ez rengeteget segít, amikor szükség van rá. Ezért van, hogy jó gumikkal terepbe tétel nélkül is jól boldogul.
A Jimny-mnek középső diffije is van, meg nem is önzárós a hátulja, így a két tengely is, meg a kerekek is el tudnak differálni, ezért ha egy kerék jégre kerül mondjuk, ott a vége a dalnak, ha amúgy a többiből valamelyik vagy épp mind még akadályba is ütközik. Volt már rá példa, amikor belementem keresztben egy traktor nyomba.. Havert kellett hívni a pickuppal. Viszont épp ezek miatt, a Jmny-t, annak ellenére, hogy amúgy minden mechanikus a hajtásában, mégis 100-ig menetközben lehet kapcsolgatni ki-be négybe, már vizes úton is.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.28. 11:37 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2012.01.01. 19:29
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Zala
Tükör írta:
Ezeket a 2.2-eseket sokan, hogy finom legyek, nem dícsérik a Rangeres oldalakon(mondjuk a 3.2-eseket pláne). Többek között ezért vettem idősebbet, meg azért mert ráakadtam erre a keveset futott példányra. Persze mint minden autó esetén, azoknak a hangját hallani, akiknek rossz tapasztalatuk van. Akié jó, az általában csak használja csendben és nem ajvékol.

De a felező létjogosultságát fel nem fogom, hogy lehet kétségbe vonni. Igen, valóban nem kell sűrűn, de amikor kell, akkor nagyon jól jön és nagyságrenddel tudja meghosszabbítani a kuplung élettartamát a mi futós használati módjainknál.

Nagyon is van rá szükség. Amint lehúzom az útról a pótkocsit azonnal kapcsolom a felezőt ,minden esetben (száraz földúton is ). Kíméli a technikát, nem véletlenül tervezték bele. A kisebbik terepjárom automata váltos, minden esetben útánfutóval rakottan felezem , amint lefordultam az aszfaltról. Szerintem nagyon hálás dolog a felező. Akinek van és nem használja arra csak azt tudom mondani : mindenki a sajátjával veri a csalánt


Amúgy arról mit tudsz, önzáró ezeknek a hátsó difi, mert ezt is, azt is hallok, de pontos egyértelmű infót még nem találtam.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.28. 10:53 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.01.10. 02:00
Hozzászólások: 1558
Tartózkodási hely: Kiskunmajsa-Bodoglár
Hallottam én is sok rosszat róluk. Nekem most van benne 265.000, eddig az EGR szeleppel volt csak baj, meg ebből kifolyólag akkor telenyomta a részecskeszűrőt. Van némi rozsda virágzás az alvázon, ezért majd kezeltetni kell. 150.000 km-ig semmi baj nem volt, az utóbbi 100.000 km alatt kellett pluszba nagyjából 0,5 mFt-ot költeni rá. Szerintem nem vészes, a fogyasztás és egyéb paraméterek alapján viszont egészen jónak tartom ár-érték arányba mindenképp.
Egyébként családba volt már másik 2 ilyen Ranger is. Egyik 2013-as gyártmány, annak valóban sok gyerekbetegsége volt pl. turbó hiba, kaszni hiba, elektronika. 300.000 futott kilométer körül lett totálkár. A másik kocsi már az új, de nem biturbós változat. Azzal semmi gond és már futott 250.000-et az is. Fogyasztása 8 körül van nehéz lábbal is, ez egy literrel jobb az enyémnél ami nem elhanyagolható.
Szóval ha cserélek részemről megint erre fogok, de ez ízlések és pofonok kérdése.
Nekem nem önzárós a kocsi, kifejezetten rosszul visel egy kis ívű kanyarodást száraz terepen terepbe vagy felezve is. Érezni, hogy nagyon fogja a kocsit is. Az új változatokba extraként kérhető ez a difi az off-road csomagban, amibe normális haspáncél is jár mellé. Utóbbi nagyon fontos, mert nekem pl. a gyári védelem nagyjából a nullával egyenlő. Volt, hogy elektronikát már szakítottam le az aljáról.

_________________
A sikerhez vezető út kudarcokkal van kikövezve.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.28. 01:29 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Ezeket a 2.2-eseket sokan, hogy finom legyek, nem dícsérik a Rangeres oldalakon(mondjuk a 3.2-eseket pláne). Többek között ezért vettem idősebbet, meg azért mert ráakadtam erre a keveset futott példányra. Persze mint minden autó esetén, azoknak a hangját hallani, akiknek rossz tapasztalatuk van. Akié jó, az általában csak használja csendben és nem ajvékol.
De a felező létjogosultságát fel nem fogom, hogy lehet kétségbe vonni. Igen, valóban nem kell sűrűn, de amikor kell, akkor nagyon jól jön és nagyságrenddel tudja meghosszabbítani a kuplung élettartamát a mi futós használati módjainknál.

Amúgy arról mit tudsz, önzáró ezeknek a hátsó difi, mert ezt is, azt is hallok, de pontos egyértelmű infót még nem találtam.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.27. 20:45 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.01.10. 02:00
Hozzászólások: 1558
Tartózkodási hely: Kiskunmajsa-Bodoglár
Tükör írta:
Mi az, hogy miért veszem magamra?
De azt látom, hiába volt ennyi terepes autód, még mindig nem érted a felező jelentőségét, pedig már az előbb is elmagyaráztam. Nem a sárhoz és elakadáshoz köthető föltétlen.

Idézet:
Alapigazság: NEM látsz bele a sárba

Komolyan mondom, ha ezt nem közlöd velünk, hülyén halunk meg... :ut


Nekem 2015-es 2.2-es 150 lovas Rangerem van (ez a legkisebb motorú) és ez bizony rakottan ha emelkedőn megállók csak a masszív kuplung szaggal indul el. Ilyenkor szoktam felezni, mert nem szeretem égetni a kuplungot.
Nekem gyári gumik vannak,a téli gumim valamennyivel jobb, de az se terepes. Ha lendületből kell menni akkor terepbe jó, ha lassan kellene akkor felezve és jó gumival a Rangert nehéz is zavarba hozni. A nagy futónál arra is figyelni kell, hogy ha lendületből megyünk a csúszós sáron simán beránthat a trailer az árokba. Súlypakolásnál pedig nekem az a tapasztalat, hogy az összesen 11 sor kapacitású platóra ha 40 családot teszek, akkor 10-11 és 1. sort nem szabad megrakni, akkor jó az úttartás. Pontszerű terhet pedig sokkal rosszabb vinni, mint kaptárakkal telibe rakott platót.
Éppen ezért ha pl. mézet hordok haza, akkor a puttonyba is kell 3-4 hordó, hogy jó legyen a súlyelosztás.
De ezek is nagy általánosságok, gondolom mindenkinek hasonló tapasztalatai vannak.

_________________
A sikerhez vezető út kudarcokkal van kikövezve.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.27. 12:44 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2012.01.01. 19:29
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Zala
Geri77 írta:
Basszus Pöte, majdnem annyi útdíjat kell fizetni, mint egy kamion után.
Más számolási módszert kellett volna kitalálni. Csak a tengelyszám és a környezetvédelmi besorolás számít.

Majdnem annyi ,de mégsem annyi. :) A számolási módszerükre csak annyit mondhatok : mint a katonaságnál valaki vagy megszokik vagy megszökik. :mrgreen: Lehetne mást is mondani: ez van öszöd vagy nem öszöd :lol:


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.27. 12:36 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2012.01.01. 19:29
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Zala
Méhésztársak ahogy fejlődnek az informatikai rendszerek , már csak egy lépésre van, hogy bejelentsék a 3,5 t alatti tgk útdíjas sarcolását .40-50 család vándoroltatása erősen túlsúlyos sok esetben és ha lemérlegelnek valakit az erősen húsba vágó lesz. :merg :ut 17 éve vándorlok nagy tgk-val , egyetlen percre sem bántam meg, ha most kezdeném akkor is a nagy tgk-s megoldás mellett döntenék. Akit egyszer igazán megérint lelkiekben a méhészkedés szeretete és vonzalma az nem 1-2-3 évben gondolkodik előre hanem valószínűleg évtizedekben vagy élete végéig :D :D :D .Pöte egyet értek veled. Tükör téged is megértelek ,mert hamarosan én is hasonló cipőben leszek a fiaimmal .


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.26. 21:17 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Pöte írta:
Én elengedem ezt a 3,5T-ás kört. Valószínűleg 4,5-6,5T platós teherautó+3,5T utánfutó lesz a folytatás.

Aki még fiatal és felfelé tör, másként gondolkodik, ez természetes.
Ezért írtam lentebb, hogy hacsak kisebb fiam meg nem gondolja és méhészkedni nem kezd, akkor nekem ez már igencsak elég.
Növekedni már nem igazán, inkább csak "finomítani" akarok.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.26. 20:24 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Basszus Pöte, majdnem annyi útdíjat kell fizetni, mint egy kamion után.
Más számolási módszert kellett volna kitalálni. Csak a tengelyszám és a környezetvédelmi besorolás számít.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.26. 20:11 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
Én elengedem ezt a 3,5T-ás kört. Valószínűleg 4,5-6,5T platós teherautó+3,5T utánfutó lesz a folytatás.

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 22:36 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Mi az, hogy miért veszem magamra?
Azért, mert engem idézgettél közben és osztottad az észt, azokat a lózungokat írogattad, amit minden terepen kicsit töbször megforduló tud, tudnia kell. Ha nem tudja, megtanulja az első 1-2 traktorért való battyogás után.
De azt látom, hiába volt ennyi terepes autód, még mindig nem érted a felező jelentőségét, pedig már az előbb is elmagyaráztam. Nem a sárhoz és elakadáshoz köthető föltétlen.
A felező már az UAZ-omban is benne volt és nem valami újkeletű parsztvakítás, hanem egy igen igen hasznos terepjáró kellék. Jó példát hoztál egyébként, mert igen, Somogybabodon se tanácsos anélkül elindulni, de még annál is sokkal fontosabb számomra utánfutóval hegyen völgyön való terepezéskor. Az, hogy te és a vadásztársaid nem tudják hogyan és mikor kell használni és bekapcsolni az nem jelenti azt, hogy ez szükségtelen lenne.
Az megvan, hogy egy kerék ha elforog sokkal kevésbé tapad? Ha csak ezt belátod, már beljebb vagy a felező használatában.
Amúgy lehet a "debil usereknek" árt és felesleges,(ez se biztos) de itt lehet nem olyanok vannak, mert azért aki méhészkedik megfordul itt-ott.
Vagy valahol gyerekeket tanítasz? Mert azoknak szokásuk az összes többit kis idiótának nézni is oktatni ilyen lózungokkal, hogy:
Idézet:
Alapigazság: NEM látsz bele a sárba

Komolyan mondom, ha ezt nem közlöd velünk, hülyén halunk meg... :ut

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 21:22 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2019.06.24. 00:08
Hozzászólások: 93
Tükör írta:
már 1990-ben egy paltós UAZ-al, meg utánfutóval vándoroltam, van némi tapsztalat...

Nem azt írtam hogy nincs tapasztalatod, vagy hogy TE rosszul csinálod. Nem is értem ezt honnan veszed és miért veszed magadra. Ha elolvasod megint láthatod hogy én csak annyit írtam hogy nem a futó, vagy a tömeg lehet a gond legtöbbször hanem a súlypont (ha már bebicsaklott esetekről írsz). Egy saját tapasztalat: hoztam haza pellet-et zsákokban és azt gondoltam jól rakodtam figyelve a fentiekre is, de hamar kiderült hogy nem és egy horror lesz az út hazafelé. 2,1 tonna volt fent és elég volt 4 zsákot (60 kg) előre rakni és mindjárt olyan lett mintha zsinóron húznák. Ha nem állok meg átpakolni én is benne lettem volna a hírekben. Nem eszetlenül kell pakolni mert a fizikát nem lehet megerőszakolni. De tudod mit, kérdezz meg egy autómentőst mielőtt magadra veszed ezt is.



Tükör írta:
Ezt a butaságot nem tudom honnan vetted, hogy a felező néha inkább árt mint használ. Olyankor nem kell bekapcsolni. Viszont amikor kell, akkor nagyon jó ha van.
Tapasztalat. Ha már listázzuk ki mivel járt eddig: Pajero x3, Terrano x2, Pathfinder, Vitara, X-Trail x3, Yeti x3 null kilométerrel jöttek, közel 300ezerrel mentek. A terepjárók nagyrészt hozzám is köthetőek, ami nem az meg a kollégákhoz. Munka és vadászat miatt kellen(tt)ek és összesen nem volt annyiszor bekapcsolva a felező hogy egy fél üzemanyagtanknyi km kijöjjön. Amikor mégis, az meg vagy a miért ne mehetnénk arra, vagy próbáljuk ki eset volt. És ahonnan X-Trail-el nem jöttem ki, onnan a többivel sem jöttem volna ki. Ha megállsz a sunyásban és felül, mindegy mivel vagy ha az nem zetor.

Alapigazság: NEM látsz bele a sárba, pocsolyába hogy hol az alja, mennyire csúszós, mennyire van felázva, milyen mély, van-e benne gödör stb stb ... Itt ha többet rizikózol és baballagsz fél1-be kapcsolt autóval megrakva, akkor jó esélyed lesz arra hogy gyalog kulloghatsz tovább. Igaz mi A-ből B-be akartunk elérni minél előbb, nem pedig minél lassabban, óvatosabban.

Hogy miért írtam mégis: mert hamis biztonságérzetet ad, ha megállsz közben hogy kapcsolj véget is érhed az utad, vagy bemész oda ahová nem kellene. Az emberek többsége nem képes még egy kapcsolható összkerekes autót sem megfelelően vezetni (főleg nem difizárat kezelni) mégis a felezős difizáras terepjárót veszik meg. Vajon miért szokik rá a legtöbb gyártó a tekerőgombos, vagy automata rendszerekre? Hogy a debil user hülyeségeit kiküszöböljék :) Nekik csak "árt" és teljesen felesleges. És a vevők jelentős része ilyen. Nagy tömeghez jól jöhet ez igaz, főleg emelkedőn, de nem tudtam hogy Somogybabodra jársz méhészkedni :) Aztán ezt is vagy magadra veszed vagy (remélem) nem.



Tükör írta:
Ugyan minek is tennék akkor bele minden normális terepjáróba.
99%-ban parasztvakításnak, prospektusnak, meg olcsóbb mint egy komplex 4motion megoldás.



Tükör írta:
A gumiban természetesen egyetértünk. Jó gumival csak hátsó kerékkel ott elmegy az autó, ahol nem alkalmassal négykerékkel sem. Pláne ha van egy hátsó difizár még pluszban.
Igazad van. Gumi, összkerék, difizár, lendület. Ez a siker alaptitka terepen.



Tükör írta:
Amúgy egy hólánc meg egy difizár(el ne hidd már, hogy nem sokat ér, még négykerekesnél is rengeteget számít olyan esetben, ha valamelyik kerék elpörögne), sokat tud nagyon segíteni,
PONTOSAN. Látod, a felezőt meg sem említetted :)



Tükör írta:
Amit belinkeltél, az a 3,5t össztömeget meghaladó tehergépjárművekre (nem "járműszerelvény" van írva) vonatkozik, ezért akármekkora is az össz gördülő súlyunk (nekem pl majd 5900 lesz a Rangerrel) attól még nem vonatkozik ránk. Csak az, hogy a futóra is kell vennünk matricát útdijas pályán, vagy autóúton, nem csak a vontató autóra.

Igen ezért is kérdeztem és nem mondtam, mert nem tudtam.



Tükör írta:
csak te kategorikusan kijelentetted, hogy a Sprinter megfelel az én általam írt elvárásoknak (gondolom mert neked olyan van), miközben rögtön közölted is, hogy ja hát nem is felezős. Szóval akkor mégsem olyan.
Megint félreértettél. Nem jelentettem ki. Írtad hogy a Hiace mennyire jó, és a Pick-Up számodra kompromisszum hiszen más technikát kell alkalmaznod és nem is zárt. Erre gondoltam megemlítem hogy létezik MB Sprinter 4x4 is, sőt E.On-nak van olyan több is aminek a hasmagassága az eget veri egy normálhoz képest és ha nekik megfelel gondoltam másnak is. Azért tettem hozzá hogy nincs felezője mert olvastam és megértettem hogy neked ez is a listán volt. De hátha másnak nincs ez a listán és gondolatébresztőnek jó. Ne vegyél mindent magadra :)



Geri77 írta:
Tengelyig érő sárban lehet neked akármilyen autód, a terhelt futót nem fogja kihúzni.

Ez így van. Ezért írtam hogy ha "egy hely annyira gáz hogy feltételezhetően az kellene üresen, ott az sem fog kihúzni ha meg vagy pakolva".



Geri77 írta:
3,5 tonna vontatási kapacitással. Csak mint írtam, 3 tonna az önsúly.

Zulässiges Gesamtgewicht: 4.500 kg - Megengedett legnagyobb tömeg 4.500 kg az a 3,5 tonna
Anhängerkupplung max 3500 kg = vontatható tömeg max 3.500 kg
Nutzlast:1500kg - Hasznos teher: 1500kg
Egy Pick-Up hasznos terhe: 800-1.000 kg típustól függően
Plató méretben viszont a linkelt Renault verhetetlen egy Pick-Up-hoz képest, de ahogy Tükör is írta van rá útdíj:
Tükör írta:
Amit belinkeltél, az a 3,5t össztömeget meghaladó tehergépjárművekre




Előrelátás, felesleges rizikó elkerülése és a dolgok mindenáron való erőltetése sokszor többre visz mint bármilyen technika. Aztán mindenki azt csinált amit jónak lát :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 17:02 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Sisa. Tengelyig érő sárban lehet neked akármilyen autód, a terhelt futót nem fogja kihúzni.
Én egy ilyet néztem:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 76c348e14c

Szerintem ideális méhész autó. Természetesen a billenő platóra nincs szükség. :lol:
4x4 + felező dupla kerékkel, 3,5 tonna vontatási kapacitással. Csak mint írtam, 3 tonna az önsúly.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 17:01 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Geri77 írta:
Én egy platós 3,5 tonnás kisteherben gondolkodom dupla hátsó kerékkel + egy 3,5 tonnás futó.
Nagyon ritkák a 4x4-es kivitelek. Általában sperr difi van csak. Azt kevésnek találom egy felázott réten.
A sprinterek nagyon drágák. Renault Mastert nézegetek. Ritkák. Egész Európában csak néhány eladó darab van.
Ezeknek az önsúlyuk is 2700kg körül alakul. Szóval a hivatalos teherbírás nem nagy.

Minden ilyen 3,5 tonnás platós (nem pickup) kistehernek az a problémája, hogy viszonylag nagy az önsúlya (legalábbis a visszaminősítetteknek) és így kevés súly tehető rá szabályosan, miközben simán bírnák.
Amúgy egy hólánc meg egy difizár(el ne hidd már, hogy nem sokat ér, még négykerekesnél is rengeteget számít olyan esetben, ha valamelyik kerék elpörögne), sokat tud nagyon segíteni, ill régebben tettem már fel ide valahova egy képet, egy olyan "lánctalpról" amit duplakerékre lehet feltenni.
Még a francia Apimondián fényképeztem.
Ez gyakorlatilag egy futószalag gumija, amire lánctalp szerű kapaszkodókat csavaroztak szögvasból, és két kampóvakl összefogatva teszik a kerekekre nagy sárban, és így a felületet is megnöveki, ill a vasakkal kapaszkodik is.
Csatolmány:
IMG_3903.JPG

Csatolmány:
IMG_3903.JPG


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 16:37 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
sisa írta:
Szóval mindennek van előnye hátránya.

Ezt írtam én is az első hozzászólásban. Mindenkinek mérlegre kell tenni mit szeretne, anyagilag mit engedhet meg, stb. Kompromisszum nélkül nincs megoldás, csak te kategorikusan kijelentetted, hogy a Sprinter megfelel az én általam írt elvárásoknak (gondolom mert neked olyan van), miközben rögtön közölted is, hogy ja hát nem is felezős. Szóval akkor mégsem olyan.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 16:15 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
sisa írta:
Tükör írta:
Én a 3t-ás vontatásba minden számításom szerint beleférek. Ha kisebb fiam meg nem gondolja magát, és be nem társul, akkor ez a nagyságrend engem már kiszolgál. A futómat is fel lehet minősíteni mert olyan tengelyek vannak alatta, esetleg csináltatok egy még nagyobbat,
Ahhoz előbb olyan műbizonylat kell, meg plakett ami alapján ezt megtudod tenni. De ez több kérdést fog felvetni a gyártónál/vizsgabázison majd szerintem mind amennyit megold.


Tükör írta:
bár ezt se akarom túlzásba vinni, mert elég sok bebicskázós balesetről olvastam már az évek során.
Mert nem jól használják. A tömegközéppontnak a futó közepétől előbbre kell lenni! Vagyis a horog felé legyen terheltebb mint a hátulja felé. Nem sokról beszélünk, adott esetben pár tíz kg is számít. Az se jó ha nagyon sok van elöl. Ha hátrébb terhelt mint a közepe, akkor a vontató hátsó tengelye és az összekapcsolódási pont elkönnyül hiába pakolod meg a vontatót akkor is, a futó mindig emelni akarja és meg is van a baj. Megfelelő pakolással ez kiküszöbölhető.



Tükör írta:
legideálisabb egy olyan Toyota Hiace lenne, ami legalább szintén egy ilyen 150LE körüli, ugyan ilyen magas a hasa, és van benne felező. Csak ilyeneket nem gyártanak, szóval...
Mercedes Sprinter 4x4. Igaz nincs benne felező, de ha egy hely annyira gáz hogy feltételezhetően az kellene üresen, ott az sem fog kihúzni ha meg vagy pakolva, vagy üresen elég csak egy kis hiba vagy bátrabb vagy mind kellene és jöhet a zetor. Az esetek nagy többségében teljesen felesleges a felező (sőt! inkább árt mint használ), egy sima összkerék egy pápai gumi meg egy vezetéstechnikai tréning többet ér ;)



TGK plusz futó ha több vagy mint 3,5 tonna akkor útdíjat is kell fizetni? Vagy csak a vonatató össztömege számít nem pedig a szerelvényé?
https://www.utdij.hu/e-utdij/mit-jelent-j2-j3-j4/

A futó felminősítést már jó ideje körbe jártam, szóval képben vagyok. Műbizonylat eleve olyan van a futómról, hogy ez megtehető.
A futó terhelésről:
már 1990-ben egy paltós UAZ-al, meg utánfutóval vándoroltam, van némi tapsztalat...
Ezt a butaságot nem tudom honnan vetted, hogy a felező néha inkább árt mint használ. Olyankor nem kell bekapcsolni. Viszont amikor kell, akkor nagyon jó ha van. Ugyan minek is tennék akkor bele minden normális terepjáróba. Amiben nincs, az csak egy négykerék hajtású normál autó és nem terepjáró. Sajnos a Hiace is ilyen. Mint ahogy az Sx4-em is. Bizony sokszor jó a felező, amikor emiatt nem kell a kuplungot égetni, nem is föltétlen elakadáskor, hanem pl amikor nagy súllyal kell emelkedőn felfelé elindulni, haladni, meg még számtalan ilyen eset van, amikor bizony nagyon is jól jön. Akinek nincs, nem istudja, milyen sokszor jól jön. Nekem van egy Jimny-m is már vagy 15 éve, meg tizen évig egy V8-as ZIL131-el is vándoroltam, még annál is jól jött néha. Na nekem ezekkel volt eddig a 30 év alatt vezetési tréning. A gumiban természetesen egyetértünk. Jó gumival csak hátsó kerékkel ott elmegy az autó, ahol nem alkalmassal négykerékkel sem. Pláne ha van egy hátsó difizár még pluszban.
Amit belinkeltél, az a 3,5t össztömeget meghaladó tehergépjárművekre (nem "járműszerelvény" van írva) vonatkozik, ezért akármekkora is az össz gördülő súlyunk (nekem pl majd 5900 lesz a Rangerrel) attól még nem vonatkozik ránk. Csak az, hogy a futóra is kell vennünk matricát útdijas pályán, vagy autóúton, nem csak a vontató autóra.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 15:35 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2019.06.24. 00:08
Hozzászólások: 93
Geri77 írta:
Én egy platós 3,5 tonnás kisteherben gondolkodom dupla hátsó kerékkel + egy 3,5 tonnás futó.
Nagyon ritkák a 4x4-es kivitelek. Általában sperr difi van csak. Azt kevésnek találom egy felázott réten.
A sprinterek nagyon drágák. Renault Mastert nézegetek. Ritkák. Egész Európában csak néhány eladó darab van.
Ezeknek az önsúlyuk is 2700kg körül alakul. Szóval a hivatalos teherbírás nem nagy.


Sárba összkerék kell. Sperdifi az jó jó de nem tengelyig érő sárba való. Ott a felező sem fog segíteni csak az összekérek meg egy odavaló gumi :) Ez fontosabb mint bármi. Ha sima utcai gumid van akkor az összkerék is csak addig jó amíg van lendületed.

Sprinter drága az igaz de jó is, magas is, zárt egyterű / platós / akármilyen felépítményű is. Pick-Up szerintem nem összehasonlítható ezekkel mert a terhelhetősége, pakolhatósága erősen korlátozott. Viszont személyautós, és sokat tud vontatni. Szóval mindennek van előnye hátránya.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 14:57 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Én egy platós 3,5 tonnás kisteherben gondolkodom dupla hátsó kerékkel + egy 3,5 tonnás futó.
Nagyon ritkák a 4x4-es kivitelek. Általában sperr difi van csak. Azt kevésnek találom egy felázott réten.
A sprinterek nagyon drágák. Renault Mastert nézegetek. Ritkák. Egész Európában csak néhány eladó darab van.
Ezeknek az önsúlyuk is 2700kg körül alakul. Szóval a hivatalos teherbírás nem nagy.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 14:51 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2019.06.24. 00:08
Hozzászólások: 93
Tükör írta:
Én a 3t-ás vontatásba minden számításom szerint beleférek. Ha kisebb fiam meg nem gondolja magát, és be nem társul, akkor ez a nagyságrend engem már kiszolgál. A futómat is fel lehet minősíteni mert olyan tengelyek vannak alatta, esetleg csináltatok egy még nagyobbat,
Ahhoz előbb olyan műbizonylat kell, meg plakett ami alapján ezt megtudod tenni. De ez több kérdést fog felvetni a gyártónál/vizsgabázison majd szerintem mind amennyit megold.


Tükör írta:
bár ezt se akarom túlzásba vinni, mert elég sok bebicskázós balesetről olvastam már az évek során.
Mert nem jól használják. A tömegközéppontnak a futó közepétől előbbre kell lenni! Vagyis a horog felé legyen terheltebb mint a hátulja felé. Nem sokról beszélünk, adott esetben pár tíz kg is számít. Az se jó ha nagyon sok van elöl. Ha hátrébb terhelt mint a közepe, akkor a vontató hátsó tengelye és az összekapcsolódási pont elkönnyül hiába pakolod meg a vontatót akkor is, a futó mindig emelni akarja és meg is van a baj. Megfelelő pakolással ez kiküszöbölhető.


Tükör írta:
legideálisabb egy olyan Toyota Hiace lenne, ami legalább szintén egy ilyen 150LE körüli, ugyan ilyen magas a hasa, és van benne felező. Csak ilyeneket nem gyártanak, szóval...
Mercedes Sprinter 4x4. Igaz nincs benne felező, de ha egy hely annyira gáz hogy feltételezhetően az kellene üresen, ott az sem fog kihúzni ha meg vagy pakolva, vagy üresen elég csak egy kis hiba vagy bátrabb vagy mind kellene és jöhet a zetor. Az esetek nagy többségében teljesen felesleges a felező (sőt! inkább árt mint használ), egy sima összkerék egy pápai gumi meg egy vezetéstechnikai tréning többet ér ;)



TGK plusz futó ha több vagy mint 3,5 tonna akkor útdíjat is kell fizetni? Vagy csak a vonatató össztömege számít nem pedig a szerelvényé?
https://www.utdij.hu/e-utdij/mit-jelent-j2-j3-j4/


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.25. 09:52 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Én a 3t-ás vontatásba minden számításom szerint beleférek. Ha kisebb fiam meg nem gondolja magát, és be nem társul, akkor ez a nagyságrend engem már kiszolgál. A futómat is fel lehet minősíteni mert olyan tengelyek vannak alatta, esetleg csináltatok egy még nagyobbat, bár ezt se akarom túlzásba vinni, mert elég sok bebicskázós balesetről olvastam már az évek során.
Egyenlőre úgy néz ki, meg is találtam a megfelelő járművet a tervemhez, és a Jézuska meg is hozta, egy szép állapotú 52.000km-t futott Ford Ranger formájában.
Sajnos mint szinte minden az életeben őkelme is kompromisszumokat kíván, hisz úgy gondolom, a legideálisabb egy olyan Toyota Hiace lenne, ami legalább szintén egy ilyen 150LE körüli, ugyan ilyen magas a hasa, és van benne felező. Csak ilyeneket nem gyártanak, szóval...
Így el kell engednem azt a végtelen parktikusságot, amit az öreg nagyméretű zárt raktere jelentett, át kell némileg alakítanom a méz elvétel, pontosabban a mézes fiókok hazahordásának a módszerét (nem nagy gond, hisz sokan majdnem így csinálják ahogy én tervezem) picit a vándorláskori pakolás, mert az autó platójára is kell rakodni pl. Viszont így teljesen és minden időben szabályosan tudok vándorolni, a Ranger jobb terepképességei miatt kicsit bővül a vándortanya választások lehetősége és egy jó gumival ezek megközelítése sem lesz annyira időjáráshoz kötött, az sem utolsó szempont már ilyen idősen amilyen én vagyok, hogy abban az autóban amiben igen sok időt eltöltök, mennyire érzem magam kellemesen, komfortosan.
Szegény Hiace nem az ergonómiájáról híres sajnos.
Szóval mindent összevetve és mérlegre téve előnyöket, hátrányokat, most úgy tűnik a serpenyő a Ranger (vagy bármilyen erősebb pickup végül is) felé billen, mert amiben kevesebb, azokat simán meg tudom oldani ill elviselhető, viszont olyanokban tud többet, ami a Hiace-el, bármit csinálok vele, megoldhatatlan.
Mondom ezt úgy, hogy nagyon szerettem az öreget és ha legalább min.2,5t-át vontathatna, még most is nagyon nagy dilemma lett volna a cseréje, de ez az új rendelet, amit a 3,5 alattiak mérhetőségére és a büntetési tételek szigorítására,emelésére terveznek bevezetni januártól, megadta azt az utolsó lökést, hogy lépjek ez ügyben, mert mint talán a napokban írtam, a legnagyobb akarattal és jó indulattal sem tudtam mindig teljesen szabályos lenni, hisz elég pl egy utolsó napi jobb hordás a vártnál első akácon, és már bele is szaladt az ember egy jó kis túlsúlyba. És ez kontrollálhatatlan.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.24. 14:28 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Laci
Milyen és mekkora autóban gondolkodsz?
Szívás a 3,5 tonna feletti kategória, pedig az 5t-s lenne az ideális.
Viszont akkora autó mellé már kellene egy kisebb kiszolgáló autó.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.23. 11:48 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Ráadásul a jövőben így kell gondolkodni, mert nem csak a román "horrorkaravánokra" fog ez vonatkozni, és ha lesz (márpedig minden évben van) 1-2 futós méhészbaleset vándorláskor, akkor ránk is ránk fognak szállni.
https://index.hu/belfold/2020/12/23/jan ... ravanokra/

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.23. 10:26 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.01.10. 02:00
Hozzászólások: 1558
Tartózkodási hely: Kiskunmajsa-Bodoglár
Tényleg nem olcsó.

_________________
A sikerhez vezető út kudarcokkal van kikövezve.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.12.22. 13:02 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Hátha valakit érdekel ez a darus.
Kicsit drága, bár ha igaz a km, az ár se katasztrófa így daruval.
https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonja ... s-16157977

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.29. 08:47 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.31. 05:50
Hozzászólások: 560
Tartózkodási hely: Pest megye
Hát amennyire egy ilyen gumi hangos szokott lenni.
Csak aszfalton morog, de nem vészes. Nem fordulnak utána. Hosszabb autópályás kiránduláshoz visszarakom a gyárit, egyébként csak vándorlási időszakban használom.

_________________
Amatőr hétvégi hobbiméhész.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.28. 23:35 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Mennyire hangos?

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.28. 13:55 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.31. 05:50
Hozzászólások: 560
Tartózkodási hely: Pest megye
Major László írta:

igen.. nekem van 1,5 dci 4x4 Duster,
a Duster is elmegy, igaz neki kell minden kerékre hólánc...,


Forward Safari 540-et, 205/75R15-öt használok hólánc helyett, Chrisler Voyager felnin, és több napos esőben is elhúzza a földúton a futót.

_________________
Amatőr hétvégi hobbiméhész.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.27. 22:37 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
2 év múlva, ha betöltöm a 60-at, én is fogadok magam mellé egy segítőt a 90 család vándoroltatásához.
:mrgreen: :D

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.27. 20:08 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.05.16. 19:23
Hozzászólások: 150
Lisztes írta:
Pöte. A. Duster azért merült fel, mert valaki 30 nb szállít vele. Lentebb írták, de ezt nem akartam elhinni hogy közelít egy szabályos megoldáshoz. Bár ezt nem. Is állították. :} nekem a caddy egy szenzációs munka autó, de vontatni nem szabályos. Az 1500 as futó is necces néha 24 családra. Szóval kelleni fog egy nagyobb. Majd. De akkor már legyen minimum 32 család és hozzá egy jó autó. De egyelőre jól van ez így ahogy van. Jól kipergetett kaptárokkal 1 méztér fokon vándorolva bele férek. Csak méhek a kaptárba nem. :ut a plusz fiók meg a caddyben. 820 kg al az is pakolhato. Vagy 24 család a futón, 7 a caddybe.


igen.. nekem van 1,5 dci 4x4 Duster, és igen 25-30 db NB18-as kaptárat tudok elvinni, az utánfutó Riki gyártmány nagyon eltalált súlypontal... 2db autóval és utánfutóval egyszerre 60 db NB 18-as kaptárat tudunk elvinni, reggel és este összesen 120család.. a másik autó Toyota... azt is állítom, ahol a Toyota elmegy a Duster is elmegy, igaz neki kell minden kerékre hólánc..., közuton nincs különbség nagyon simán max 70-80km/ó a sebesség, én megyek elő.. ha a gyerekem meg merne előzni, kiherélem.. ugyhogy nincs baj ezzel sem, mert használja a fegyvert, kell neki már másra is.. nem állítom, hogy szabályos a dolg a súly miatt, egyébként is BE-vel vezethető, mint egy komolyabb szerelvény.. a kaptárak minden alkalommal mézmentesek ki vannak a szállítás előtt pergetve..a Toyota kalsszisokkal jobb autó, de kicsi, 50 családos méhészetben egy olcsóbb, terepes autó is nagyon jó helytállhat, mi kb 120 db NB18-al turnézunk, ennek az állománynak a mozgatását nagyon kényelmesen 3 alkalmazottal, és mi ketten, töredék költségből megoldjuk a vándorlást... nekem az a dolgom, hogy előbbre álok pakoláskor, és ha kell helyesbítem, korrigálom a fiatalok lendületét... régen hatalmas költséggel vándoroltunk.. ebből a mai árakon is 1/3 költségből kijövünk... ilyenkor 100 ezrekről beszélek.., igaz akkoriban 200 családdal mentünk, erdészeti Scniával.... igen jelentem észen vagyok, és tisztába vagyok vele, hogy mit csinálunk.. rendőrrel többször találkoztunk, még soha nem bántott.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.26. 07:34 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2015.12.07. 19:13
Hozzászólások: 345
Tartózkodási hely: Békés megye
[quote="sisa"][quote="Lisztes"] CSAK két adatot néz: forgalmiban mennyi a max. vontatható tömeg és hogy a futónak mekkora a megengedett legnagyobb össztömege. Ha ez nincs összhangban akkor teljesen mindegy hogy üres vagy teli, bukta van. Mérni csak KPM-es fog.

Ez nem egészen így van. Nem az adatok fognak dönteni, hanem a súly. Ezt itt már sokszor kitargyaltak. Én sem indulnék el az 1500 futoval, miközben a caddy csak 1295 vontathat, ha nem igy lenne. Ha nagyobb szerelvény. Lesz és nem tehergépkocsi +futó, akkor meg B+E kell majd.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.26. 07:30 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2015.12.07. 19:13
Hozzászólások: 345
Tartózkodási hely: Békés megye
Pöte. A. Duster azért merült fel, mert valaki 30 nb szállít vele. Lentebb írták, de ezt nem akartam elhinni hogy közelít egy szabályos megoldáshoz. Bár ezt nem. Is állították. :} nekem a caddy egy szenzációs munka autó, de vontatni nem szabályos. Az 1500 as futó is necces néha 24 családra. Szóval kelleni fog egy nagyobb. Majd. De akkor már legyen minimum 32 család és hozzá egy jó autó. De egyelőre jól van ez így ahogy van. Jól kipergetett kaptárokkal 1 méztér fokon vándorolva bele férek. Csak méhek a kaptárba nem. :ut a plusz fiók meg a caddyben. 820 kg al az is pakolhato. Vagy 24 család a futón, 7 a caddybe.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.25. 10:35 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2019.06.24. 00:08
Hozzászólások: 93
Lisztes írta:
Köszönöm Csoky! Akkor nem ez lesz a jövő nekem. Fogyasztás jó, de a vontatás kevés. Egy 32-40 család közti méretű futott kell majd vontatnom, egy olyan autóval, ami utána dolgozni is jó és gazdaságos. 2,5 T vontatás kell minimum. Most a caddy és egy 24-és futó van. Szenzácios, csak nem egészen fér bele a sulyhatárokba néha. De amikor nem vonatok... Minden bele fér, egyszerre akár 40 fiók tele mézzel. Ez nekem egy napra pergetni is elég. Szóval elégedett vagyok vele. De szeretnék szabályosan közlekedni. Majd.
Nissan terrrano 2 amit néztem 2 üléses. 2,7T vontathat és az elmondásuk szerint 8 liter a fogyasztás üresen. Valami 6 literes megoldást keresnék mert 95 % ban vontatmány nélkül megyek. Tudom nem lesz, de így meg évente sokat buknék az üzemanyagot. Esetleg valakinek tapasztalat? Vagy csak azért tartsák egy nagyobb autót, mert évente nyolcszor kell?


Szia,

Terrano nekünk volt 2,7 és 3.0 is. Nagyon jók. De a 8 liter az álom ha vontatsz. Nagyon finoman, országúton lehetséges igen. De ez nagyon az alsó határ.

Ha két üléses akar TGK!, vagyis a szerelvény (vontató plusz vontatmány) együttes össztömege nem lehet több mint 3,5 tonna hogy a B kategóriába beleférj. Felette E vagy talán C+E kell.

Nekünk - igaz más munkára - az X-Trail vált be de nagyon. Első és második generációs. 320ezer-ig semmi gondja nem volt céges használatban, elment mindenhol (kétszer akadt el de az user error volt). Relatív keveset eszik, nem feltűnő. Ha jól emlékszem 2T-s horog van rajta. Csak ajánlani tudom.

ggyula írta:
Ez teljesen igaz, de ki mondja meg, hogy mekkora súlyú a vontatmány, ha nem mérik meg? Csak akkor büntethet, ha megméri nem?
Amíg nincs lemérve addig mindenki azt mondhat amit akar.


Nem egészen. A rendőrt nem érdekli mennyi van rajta amíg nem görbül a tengely és első ránézésre nem túlsúlyos. CSAK két adatot néz: forgalmiban mennyi a max. vontatható tömeg és hogy a futónak mekkora a megengedett legnagyobb össztömege. Ha ez nincs összhangban akkor teljesen mindegy hogy üres vagy teli, bukta van. Mérni csak KPM-es fog.

https://carportal.hu/vontatas-mivel-mek ... szabalyai/

http://www.kresztanulasotthon.hu/index. ... agvontatas


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.24. 16:17 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
40 család még a Hiace-nek is feladja a leckét a hegyekben. Persze az úja autók teljesen másak, de nagyon nem egy Duster kategória ami neked kell.

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.24. 06:18 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2015.12.07. 19:13
Hozzászólások: 345
Tartózkodási hely: Békés megye
Köszönöm Csoky! Akkor nem ez lesz a jövő nekem. Fogyasztás jó, de a vontatás kevés. Egy 32-40 család közti méretű futott kell majd vontatnom, egy olyan autóval, ami utána dolgozni is jó és gazdaságos. 2,5 T vontatás kell minimum. Most a caddy és egy 24-és futó van. Szenzácios, csak nem egészen fér bele a sulyhatárokba néha. De amikor nem vonatok... Minden bele fér, egyszerre akár 40 fiók tele mézzel. Ez nekem egy napra pergetni is elég. Szóval elégedett vagyok vele. De szeretnék szabályosan közlekedni. Majd.
Nissan terrrano 2 amit néztem 2 üléses. 2,7T vontathat és az elmondásuk szerint 8 liter a fogyasztás üresen. Valami 6 literes megoldást keresnék mert 95 % ban vontatmány nélkül megyek. Tudom nem lesz, de így meg évente sokat buknék az üzemanyagot. Esetleg valakinek tapasztalat? Vagy csak azért tartsák egy nagyobb autót, mert évente nyolcszor kell?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.24. 05:20 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.16. 20:26
Hozzászólások: 3309
Tartózkodási hely: Tapolca
1.5 dci 4 x 4 fék nélküli 680 kg fékezett 1500 kg.

_________________
Óvd a méheket véded a Földet!
Képeim:
http://meheszforum.hu/album/index.php?cat=10006


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.23. 18:46 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.19. 20:12
Hozzászólások: 712
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar Zsáka
Ez teljesen igaz, de ki mondja meg, hogy mekkora súlyú a vontatmány, ha nem mérik meg? Csak akkor büntethet, ha megméri nem?
Amíg nincs lemérve addig mindenki azt mondhat amit akar.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Méhész autó
HozzászólásElküldve: 2020.10.23. 08:11 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.21. 12:57
Hozzászólások: 1118
Tartózkodási hely: Szombathely
Ha "neadjisten" lesz egy balaeset, aminek akár vétlenül részese leszel, nagyon ráfaraghatsz.
Nem véletlenül vannak a szabályok, mivel mit lehet vontatni.

_________________
Andor
http://www.meheszmerleg.hu/


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2024 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

greenmiles v1.0 desgined by CodeMiles Team.