MÉHÉSZ FÓRUM
http://meheszforum.hu/forum/

Méhész autó
http://meheszforum.hu/forum/viewtopic.php?f=14&t=136
Oldal: 4 / 41

Szerző:  Tükör [ 2017.11.21. 19:09 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Kínai igénytelenség az űrtechnika árnyékában.

Szerző:  sibu [ 2017.11.20. 19:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Vagy egy ilyet: https://www.youtube.com/watch?v=5kGSq3Bhen8

Szerző:  Pöte [ 2017.09.21. 18:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szabályosan 40 családos konténert lehetetlen szállítani 3.5T-vel. csináld meg a C1 jogsit és vegyél egy LT55-öt!

Szerző:  Fülemüle [ 2017.09.21. 18:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A konténerrel nemigen megyünk messze a kövesúttól. Jobb időben belábalni, a méhek majd elrepülnek bentebb.

Szerző:  ggyula [ 2017.09.21. 16:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Az össztömegre figyelj, mert indulnak a tengelysúly mérő állomások.

Szerző:  Petike [ 2017.09.21. 11:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Sziasztok azt szeretném kérdezni valaki vándorol 3.5 tonnás kis teherrel és rajta lábon álló kis konténer úgy mint pl az ifánál csak kicsibe működne ez a rendszer 40 családok van ezeket akarom 2 kontiba vándoroltatni ha esetleg valakinek van tapasztalata iveco daily vagy ww lt vagy stb kis teherrel kapcsolatban hol képes elmeni vizes fű kisebb sár stb ilyesmikre gondolok ha valakinek van infója megköszönném üdv. :geek:

Szerző:  tothg69 [ 2017.05.06. 07:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ez jó ötlet, mert valóban probléma, a hatóság azt mondja, nem voltál köteles elindulni. Márpedig 1-1 nap csúszás nagy kiesés.

Szerző:  RoB [ 2017.05.05. 21:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ha van rá engedélyed.

Szerző:  kopter83 [ 2017.05.05. 20:26 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Élőállat mehet.

Szerző:  kezdőlacó [ 2017.05.05. 20:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tud e valaki valamit, arról, hogy lassan kezdődik a kamion stop, 7.5 t méhszállítás is ide sorolódik? A gépjármű munkacsoport ezért is lobbizgatna, hogy tudjunk szállítani méheket.

Szerző:  RoB [ 2017.04.27. 14:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Igen ha nincs mentességi nyilatkozatod.

Szerző:  tothg69 [ 2017.04.27. 14:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A tachográf köteles teherautóra 100 km belül kell most korongot használni vagy sem, már elvesztem a sok mindenben :D

Szerző:  csoky [ 2017.04.12. 17:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... 1400004.vm

Szerző:  Szellő [ 2017.04.12. 08:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Fiatal mehesz vagyok.tudnatok nekem felvilagisitast adni arrol hogy vettem egy hosszuplatos ifat.es mi a megoldás hogyan jönnék ki jobban a járulékos költségek miatt.sulyado,biztositas.van kontenerem amit szeretnek vandoroltatni vele.köszönöm a segítseget!

Szerző:  D.istván [ 2017.03.28. 19:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szerintem ez az.https://www.yokohamatire.com/tires/geolandar-m-t-plus

Szerző:  dzoli [ 2017.03.28. 07:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

http://static2.autogumibolt.hu:8881/ima ... fpuman.jpg
a gumi, amiből egy garnitúra nekem felnin van és egy fél óra alatt átszerelem, ha a fekete földeken sok eső van.
Ennek a guminak mennyi a terhelési indexe ill a tipusa?

Szerző:  Tomi [ 2017.02.19. 13:09 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Köszönöm!

Szerző:  szigetivili [ 2017.02.17. 23:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Az egyedi igények szerinti méretre, teherbírásra gyártatott futók sem kerülnek sokkal többe.
De amikor még a rögzítő kampók is ott vannak ahol nekünk megfelel, olyan amilyet szeretnénk, amikor szépen passzolnak a méretek a kaptártipushoz, darabszámhoz, stb., az sokszor megfizethetetlen.

Szerző:  axxiant [ 2017.02.17. 20:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szia Tomi.
Trailermax utánfutó centrumban mindenféle futót találsz.

ÜDV. Axx.

Szerző:  Tomi [ 2017.02.15. 23:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Köszönöm a segítséget. Utána fogok nézni!

Szerző:  szigetivili [ 2017.02.15. 10:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tomi!
Lehet, hogy nem voltam elég figyelmes, de én csak a fehérváriakra emlékszem, legalábbis ők rendszeresen kinn vannak.

Sok kollégám - velem együtt - utoljára Bőn (Balfer) gyártatta, egyedi igények szerinti utánfutóját és valamennyien elégedetten használjuk. Nekem ez már a negyedik. (van viszonyítási alap).

Ha Fehérvon körülnéztél, szerintem érdemes lenne egy bői kirándulást is tenned vagy látogass meg engem, egyből hármat de lehet, hogy négyet is tudnék mutatni.

Szerző:  Tomi [ 2017.02.14. 23:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Talán ide. Eddig nem volt aktuális az utánfutó vásárlás nálam, de most szeretnék venni. Kérdésem, Fehérváron a vásárban melyik gyártót ajánljátok? Gondolom többen is kivonulnak talán, ezért kérdezem.

Szerző:  RoB [ 2017.02.13. 16:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A T-4 nél vakertak a tachográfon, az IFA l 60 nál nem.

Szerző:  Tükör [ 2017.02.13. 16:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Rob!
Erről is írtam az előző hsz-emben.
De az meg különösen riasztó, hogy már a vizsgánál vakerálnak, ugyanúgy, mint anno x éve.

Nata!
Igen, de ez is csak 100km, míg a saját számlás dologgal az egész országban mehettünk.

Szerző:  RoB [ 2017.02.13. 16:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Mezőgazdasági áruszállitást végzel 100km belül.

Szerző:  nata [ 2017.02.13. 15:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Petro írta:
Tükör!
Ha jól tudom, az EU-s jogszabályok miatt ezidáig is kellett tachográf a 3,5T-t meghaladó össztömegű szerelvényre.


aa) az olyan legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművek, amelyeket
olyan anyagok, felszerelések vagy gépek szállítására használnak, amelyekre a járművezetőnek
munkája során szüksége van, illetve amelyeket kizárólag a szállítási vállalkozás telephelyétől
számított 100 km-es sugarú körben használnak, azzal a feltétellel, hogy a jármű vezetése nem a
járművezető fő tevékenysége

Elvileg ebbe is lehetne kapaszkodni, mert ugye a méhészeknek a munkája során a kaptárakra szüksége van.

Szerző:  dzoli [ 2017.02.13. 10:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

oszkár írta:
Így néz ki.
bocs a helytelen irasért de nem müködik az aa betü.
Mintha az enyémet latnam ,bar az 45ös (vissza van minösitve) és turbós . Én nem panaszkodhatok ra. A matrai emelkedőket még nem jarta de bízzunk benne hogy az idén felmegyünk. Én még egy difizarral extrasítottam . nem írom le hogy futóval hany kaptart vittem(sok) de itt az alföldön lazzan tudta 80at .igaz 13-14 kortyolta

Szerző:  Tükör [ 2017.02.12. 20:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Petro írta:
Tükör!
A méhészek a 6/1990. KöHÉM rendelet 92.§ (3) bekezdés valamelyik pontja alapján mint mezőgazdasági áruszállítók az állandó telephelytől számított 100km-es sugarú körben mezőgazdasági árut tachográfmentesen szállíthattak. Ezen kívül kötelező. Amit mostanában olvastam, az a EU-s rendelet h pontját érinti. Uniós bírósági állásfoglalás alapján a kereskedelmi áruszállítás lett most pontosítva, amit átvettek a hazai jogalkalmazók is.

Sajnos így van. Eddig pont ebbe a "h" pontba kapaszkodva mentünk a 100km-en túl is a saját méheinkkel. Most ez látszik egyenlőre borulni, ezzel az európai bírósági állásfoglalással, amit már szerintem itt is tárgyaltunk. Most majd megpróbálunk másba fogódzót találni.
Egyébként én már olyat is olvastam hatósági embertől leírva, hogy a 100km is csak a mézre vonatkozik, mert az áru. Míg a méhek termelő eszköz, tehát az nem esik abba körbe, amit 100km-en belül szállíthatsz.

Szerző:  oszkár [ 2017.02.12. 18:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

AZ egyik Haicére vevő lennék. :D

Szerző:  Bogaras [ 2017.02.12. 17:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

tibibi írta:
Létezik a Hiace-ból személygépkocsi kategória ? Ezeket nem csak haszongépjárműként árulták ?
Egyébként mennyire vállalható hétköznapi használatra ? Most egy citroen C8 van a scudo mellett ,de lehet lecserélném elég egy kocsi .

Talán a 9 személyes. Az enyém 6 személyes mégis N1 kategória. A fórumot olvasgatva kezdem annyira felhúzni magam , hogy eladok mindent és megmaradok hobby méhésznek

Szerző:  Bogaras [ 2017.02.12. 17:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Hordtam ilyennel árút a mátrába. Versenyképes az IFÁval, mindenki megelőzött, mondjuk a barkas után egy álom volt

Szerző:  oszkár [ 2017.02.12. 17:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Így néz ki.

Szerző:  oszkár [ 2017.02.12. 16:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szia dzoli!
Az lt sima szívós.

Szerző:  tibibi [ 2017.02.12. 16:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Létezik a Hiace-ból személygépkocsi kategória ? Ezeket nem csak haszongépjárműként árulták ?
Egyébként mennyire vállalható hétköznapi használatra ? Most egy citroen C8 van a scudo mellett ,de lehet lecserélném elég egy kocsi .

Szerző:  robi75 [ 2017.02.12. 15:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Kit érdekel a kocsisor,akkora hatalmas amúgy sem lehet éccaka, ha van is pár darab hagy vonatozzon.

Szerző:  dzoli [ 2017.02.12. 14:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

oszkár írta:
Természetesen méheket szállítani.Kinőttem már a gyorsulási versenyeket. Nekem az nem mindegy mekkora kocsisor van mögöttem egy mátrai emelkedőn. Járj vándorolni LT-35-össel. Talán akkor megérted miért kérdezgetek.

milyen az lt éd (szivos,turbos)?

Szerző:  Petro [ 2017.02.11. 21:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tükör!
Ha jól tudom, az EU-s jogszabályok miatt ezidáig is kellett tachográf a 3,5T-t meghaladó össztömegű szerelvényre.

A közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a
2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon
kívül helyezéséről szóló 561/2006/EK rendelet
2. cikk
(1) tartalmazza a közúti szállítások szállítási módjainak felsorolását a
3. cikkben
pedig felsorolásra kerülnek a belföldi és nemzetközi
forgalom esetén (a Közösségen belül; vagy a Közösség, Svájc és az Európai Gazdasági Térségről
szóló megállapodást aláíró országok között) egyaránt alkalmazható mentességek.

561/2006/EK rendelet
2. cikk
(1) Ez a rendelet a közúti szállításra vonatkozik:
a) áruszállítás esetében, ha a jármű megengedett legnagyobb össztömege pótkocsival vagy
félpótkocsival meghaladja a 3,5 tonnát, vagy
b) személyszállítás esetében, ha a személyszállítást végző jármű eredeti építése vagy állandó
átalakítása folytán a járművezetővel együtt 9-nél több személy szállítására alkalmas és erre a célra szolgál.
3. cikk
Ez a rendelet nem alkalmazandó a következő járművekkel végzett közúti szállításra:
a) menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatást végző járművek, ha a kérdéses menetrend
szerinti szolgáltatás 50 km-t meg nem haladó útszakaszon történik;
aa) az olyan legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművek, amelyeket
olyan anyagok, felszerelések vagy gépek szállítására használnak, amelyekre a járművezetőnek
munkája során szüksége van, illetve amelyeket kizárólag a szállítási vállalkozás telephelyétől
számított 100 km-es sugarú körben használnak, azzal a feltétellel, hogy a jármű vezetése nem a
járművezető fő tevékenysége
b) olyan járművek, melyeknél a megengedett legnagyobb sebesség nem haladja meg a 40 km/óra
sebességet;
c) a fegyveres szolgálatok, a polgári védelem, a tűzoltóság és a közrend fenntartásáért felelős
erők tulajdonában lévő vagy általuk járművezető nélkül bérelt járművek, ha a fuvar ezen
szolgálatok számára meghatározott feladat eredményeként és saját ellenőrzésük alatt valósul meg;
d) járművek, amelyeket szükséghelyzetben, vagy mentési műveletekben használnak, beleértve
azokat is, amelyeket humanitárius segély nem kereskedelmi célú szállítására használnak;
e) orvosi célra használt különleges járművek;
f) különleges üzemzavar-elhárító járművek a telephelyüktől számított 100 km sugarú körben;
g) műszaki fejlesztési, javítási vagy karbantartási célú közúti vizsgálatoknak alávetett járművek,
továbbá forgalomba még nem helyezett új vagy felújított járművek;
h) olyan járművek vagy járművek kombinációja, melyek megengedett legnagyobb össztömege
nem haladja meg a 7,5 tonnát és nem kereskedelmi áruszállítást végeznek;
i) kereskedelmi járművek, melyek a használat helye szerinti tagállam törvényei szerint veterán
gépjárműnek minősülnek és azokat nem kereskedelmi személy-vagy áruszállításra használják.

A méhészek a 6/1990. KöHÉM rendelet 92.§ (3) bekezdés valamelyik pontja alapján mint mezőgazdasági áruszállítók az állandó telephelytől számított 100km-es sugarú körben mezőgazdasági árut tachográfmentesen szállíthattak. Ezen kívül kötelező. Amit mostanában olvastam, az a EU-s rendelet h pontját érinti. Uniós bírósági állásfoglalás alapján a kereskedelmi áruszállítás lett most pontosítva, amit átvettek a hazai jogalkalmazók is.

Szerző:  Tükör [ 2017.02.11. 20:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Erre ne vegyél most mérget Balázs. Van az NKH-nak egy érdekes állásfoglalása, ami szerint jelenleg az ő álláspontjuk szerint ezekre is kellene tachográfot szerelnünk. A közlekedési munkabizottság foglalkozik a kérdéssel, az OMME-ban feltett szándékunk, hogy a minisztériumig megyünk ha kell, mert ez nonszensz.

Szerző:  Petro [ 2017.02.11. 20:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tökéletesen megértem a problémádat. Méhész pályafutásom alatt az alábbi saját autókkal vándoroltam: UAZ-452D, Avia A31, IFA L60 4x4. Meg kölcsön Barkas 1000, Peugeot J5. Hát, egyik sem egy versenyautó. Tudom, milyen érzés a sor elején haladni, de én nem változtatnék a gyári beállított értékeken.

Szerző:  Balázs [ 2017.02.11. 20:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Stone írta:
@Tükör: Nagyon jó ez kombináció! (4x4 TD Hiace+Nagyfutó+kézikocsi). Jövőre nekem is össze kell hoznom valami hasonlót, ezért is lenne pár kérdésem: Megúszható valahogy, hogy ez a szerelvény tachográfos legyen? (Pl.: magánszemély nevén van személyautónak vizsgáztatva) Milyen tipusú/súlyú vonóhorog van rajta, és mi a vontatható tömeg így a Hiace-al? Bocs a sok kérdésért! :D Előre is köszönöm a válaszokat!


Vonójármű tömeg a lényeg! 3,5 t alatti vonójárműnél nem kell tachográf. Ilyen módon a szerelvény akár 7 t is lehet összsúlyba. Nálam 3,5 t vonójármű, 3,3 t horog.

Szerző:  oszkár [ 2017.02.11. 19:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Természetesen méheket szállítani.Kinőttem már a gyorsulási versenyeket. Nekem az nem mindegy mekkora kocsisor van mögöttem egy mátrai emelkedőn. Járj vándorolni LT-35-össel. Talán akkor megérted miért kérdezgetek.

Szerző:  Petro [ 2017.02.11. 19:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Te most méheket akarsz szállítani, vagy gyorsulási versenyekre járni? :shock:

Szerző:  oszkár [ 2017.02.11. 19:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Akkor ezt is lehet tuningolni chippel?

Szerző:  Petro [ 2017.02.11. 19:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A korszerű, számítógép vezérlésű motorok bizonyos határok között tetszőleges teljesítményre beállíthatóak. Ha megnézel egy autókatalógust, ugyanazzal a motorral többféle teljesítményszint közül választhatsz. Gondolom, az üzemanyag mennyiség, befecskendezési idő, túrbónyomás, stb. megváltoztatása befolyásolhatja a végeredményt. Lásd még fiatalok kedvence, a chiptuning.

Szerző:  oszkár [ 2017.02.11. 18:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Most látom, hogy NE KÉRDEZD :ut A kocsikon nincs is akkor érezhető eltérés erőben,pl: sárban vagy emelkedőn?

Szerző:  oszkár [ 2017.02.11. 18:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Megköszönném ,ha elmagyaráznád. Én napok óta nézegetem őket,de csak 90-102 LE látok. Amit írtál a d4d-ről a sárban való viselkedéséről az nem igazán szerencsés. Akkor ez kilőve. A tapasztalatod alapján milyet keressek? Úgy látom nem lesz egyszerű megfelelőt találni (lomot nem akarok venni).

Szerző:  Bogaras [ 2017.02.11. 18:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

90, a d4d a 102 és 117 lovas, de azt ne kérdezd, hogy náluk mitől van a lóerő különbség papíron, mert ugyanaz a motor és ugyanaz a turbó van bennük

Szerző:  oszkár [ 2017.02.11. 18:09 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A 90 Le van neked, vagy a 102?

Szerző:  Bogaras [ 2017.02.11. 17:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A tachograf jó kérdés , ahány ember annyi válasz :), én biztos nem teszem bele. Hiace összsúlya vontatmánnyal 4,7 tonna, szerintem ez elég és ezt viszi is lazán. Sárban az oldalra csúszások miatt kell a Tükör féle nagy minta.

Szerző:  Stone [ 2017.02.11. 11:39 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

@Tükör: Nagyon jó ez kombináció! (4x4 TD Hiace+Nagyfutó+kézikocsi). Jövőre nekem is össze kell hoznom valami hasonlót, ezért is lenne pár kérdésem: Megúszható valahogy, hogy ez a szerelvény tachográfos legyen? (Pl.: magánszemély nevén van személyautónak vizsgáztatva) Milyen tipusú/súlyú vonóhorog van rajta, és mi a vontatható tömeg így a Hiace-al? Bocs a sok kérdésért! :D Előre is köszönöm a válaszokat!

Oldal: 4 / 41 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/