MÉHÉSZ FÓRUM
http://meheszforum.hu/forum/

Méhész autó
http://meheszforum.hu/forum/viewtopic.php?f=14&t=136
Oldal: 39 / 41

Szerző:  SztiRobi [ 2009.09.30. 12:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

fila4 írta:
Tud valaki olyanról, hogy valaki zöld rendszámos teherautót használna méhészkedési célra?
Elég jók az éves költségei és talán még C-s jogsi sem kell hozzá.

Üdv.

Olvass utánna az "M" rendszámnak (pl ITT. Szabály szerint nem lehetne tgk-ra rakni ( nem, mintha nem láttam volna pick-upon, nem is egyen), persze "okosba" ez is elintézhetö. Más kérdés ha nem ismerös jard állit meg mibe fáj a lebukás. Szerintem sokba...

Szerző:  fila4 [ 2009.09.30. 12:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tud valaki olyanról, hogy valaki zöld rendszámos teherautót használna méhészkedési célra?
Elég jók az éves költségei és talán még C-s jogsi sem kell hozzá.

Üdv.

Szerző:  fila4 [ 2009.09.30. 11:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

márna írta:
fila4 [ E rendszámos vagy normál rendszám van rajta?
Üdv.


Hát ez elég érdekes téma, bevezetőül talán érdemes lenne meghalgatni a ferraris mazeratti történetét :D , sok igazsággal lehet szembesülni :taps .[/quote]

Szia!

Mire is vonatkozik pontosan a kérdés? :)

Üdv.

Szerző:  márna [ 2009.09.30. 11:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

fila4 [ E rendszámos vagy normál rendszám van rajta?
Üdv.[/quote]

Hát ez elég érdekes téma, bevezetőül talán érdemes lenne meghalgatni a ferraris mazeratti történetét :D , sok igazsággal lehet szembesülni :taps .

Szerző:  márna [ 2009.09.28. 12:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tükör írta:
Hali Márna!

Látom te se loptad a napot! ;) :mrgreen:



Pedig akartam! :ut

Lassan kezdek éledezni, tegnap azért megnéztem 2 kis méhészetet eügyileg (kapásból anyátlanokat nyitogattak... itt is ott is!), hál istennek nyulósnak nyoma sem volt :) .

A DAC-om megeszik cirka 42 lityit, de én szeretem a terepet :D , és itt ugye kapásból terep+felező bekapcsolva és szép békésen (lelki béke a biztonság miatt) haladok. Ezeknél a gépeknél szerintem nem számít a fogyasztás, mert viszonylag keveset megyünk évente vele és szerintem a biztonság amit adnak sokszorta többet ér!

Én azért a hosszú DAC-ot választottam (a hátsó tengely cca 80 cm-rel hátrébb van mint a rövideknél) mert így a kontimat ha ráteszem a felénél hátrébb van a tengely. Így a 6 méteres kontim frankón fent van, ebbe teszem a 78 családot.

Súlyra is biztosabban viszi (menj el Kecel-re a muzeumba és nézd meg miket tettek rájuk a seregben) :shock:

Muszáj mennem, majd késöbb többet... :merg

Szerző:  CsZoltán [ 2009.09.27. 23:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tükör írta:

trapp lővészeten voltunk Kiskunmajsán. !

Itt voltál a szomszédban és nem ugrottál el hozzánk! Mégegyszer ilyet ne csinálj!

Szerző:  Tükör [ 2009.09.27. 20:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Hali Márna!

Látom te se loptad a napot! ;) :mrgreen:
Én fél egy körül feküdtem a megérkezés után,de reggel kelni kellett mert a tököli reptéren volt jelenésem 9-kor rendör motoros oktatáson,amivel jól el is ment a nap.A gyerkőcökkel nem is beszéltem,mert este már, reggel még aludtak. (na jó asszonyt azért nem hanyagoltam el :mrgreen: ) Délután még úgy hazaértem,hogy a méheket is megszemléztem, igaz csak kívülről.
Ma megint el kellett húznom délre :lol: :roll: mert most meg (szintén motoros haverokkal) trapp lővészeten voltunk Kiskunmajsán. Épp sötétre értem haza :roll:

Na de3 ezzel aztán már tényleg vége a henyélésnek :oops:

Holnaptól meló ezerrel...

Hogy ne legyek teljesen off, mondanám hogy a ZIL fogyasztásától nem kell nagyon félni, ennyit bőven megér hogy a benzines motor nagyon üzembiztos, több hónap állások után is pöcc-röff mindig egy nem túl nagy akksival is.

De szerintem a DAC-ra nagyobb konti fér!

Szerző:  márna [ 2009.09.26. 17:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

(DAC 665T ;) ) :taps

Szia!

A helyzet az, hogy tegnap jöttünk meg mesziről és még az esti pörköltet sem felejtettem el (Tükör még utazott amikor 2 fajta pörkölt melett apu tamburált és harmonikán játszott :D ), de sajna reggel szüretre kelett mennem, a déli ebédet még most is szuszogom :re , de előbb utóbb normalizálódik a helyzet...

Szóval később.

Szerző:  fila4 [ 2009.09.15. 09:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

fila4 írta:
márna írta:
Ha már a Macinkónál vagytok, kérdezzetek rá a DAC-ra,és azon belül is a hosszú tengelytávúra!

(DAC 665T ;) )

Több méhésznek van ilyen és jók a visszajelzések!


Szia!

Jelenleg nincs olyan állapotú DAC a telepen amit eladnának, de azt hiszem tud kihozatni, ha kell.
Szerintem beszélj vele telefonon, ha érdekel.

Üdv.


Szia!

Most olvasom vissza, ezek szerint neked már van egy ilyen DAC-od.
Mik a tapasztalataid vele? Mennyit fogyaszt, stb? E rendszámos vagy normál rendszám van rajta?
Engem a Zil 131-el kapcsolatban a nagy fogyasztású benzines motorral riogatnak.
De ha azt nézzük, hogy nem túl sok az évi megtett km és nagyobb konténert azaz több családot lehet rá rakni akkor már nem is a fogyasztás a legfontosabb.
Maczinkónál alvázként lehet megvenni szinte mindent.
Mennyi pénz és munka az átalakítás, hogy konténert lehessen rátenni(vizsgáztatás,rajz,stb)?

Üdv.

Szerző:  fila4 [ 2009.09.14. 12:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

márna írta:
Ha már a Macinkónál vagytok, kérdezzetek rá a DAC-ra,és azon belül is a hosszú tengelytávúra!

(DAC 665T ;) )

Több méhésznek van ilyen és jók a visszajelzések!


Szia!

Jelenleg nincs olyan állapotú DAC a telepen amit eladnának, de azt hiszem tud kihozatni, ha kell.
Szerintem beszélj vele telefonon, ha érdekel.

Üdv.

Szerző:  sala78 [ 2009.09.13. 20:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

hobby írta:
sala78 írta:
Lada Niváról van valakinek tapasztalata?


A terepen szinte legyőzhetetlen, utánfutót jól bírja. Egy 4 méter X 2 méteres alsókerekes utánfutóval szállítom a kaptárakat néha tengelyig sárban. Eddig még nem hagyott cserben. Gáz-benzin üzemű, kicsit falánk de a NIVA-któk nem is várhatunk csodákat. 1,7 literes katalizátoros motorja igénytelen, a hajtáslánca ( 5 fokozatú) kíméletes használat mellett örök. Be kell tartani a gyártó által leírt karbantartásokat, esetleges csukló vagy csapágy csréket, ügyelve a porvédők sérülésmentessége. Eredeti gumikkal zajos, de a terepen nélkülözhetetlen. Sajnos 1170 kg össztömegű utánfutót hivatalosan nem vontathat. Nekem bevált. :taps Hátránya a kicsi rakfelület a csomagtartóban. Hátsó vadtartó ráccsal lehet egy kicsit javítani a helyzeten de az sem sok. Évi 12000 km autózom vele de hosszabbtávon mégis csak szivesebben utazom a Mondeóval, igaz avval a méheim vándortanyái nem megközelíthetőek. Vezetni a NIVA-t nem nehéz, de nem is az álom. Vándorláskor, pörgetéskor viszont nem aggódom az időjárás hirtelen romlása miatt. Az állandó négykerék hossz difizárral felezővel egy biztonságot ad. A rövid tengelytáv és a magas szabad hasmagasság miatt a felakadás veszélye is kissebb az átlagosnál.
A beszerzési és üzemeltetési költsége is alacsony. Munka autónak megteszi, igar nem versenyló. Általában a fogyasztása 80Km/óra után drasztikusan emelkedik.Ez alatt benzinből 10litert gázból 12-13 litert fogyaszt. Futóval magas ponyvával 10 q terheléssel természetesen többet, de a lovak is többet esznek ha szántanak velük.


Én is 2., munkaautónak szánnám, mert szegény Corsának nem való az erdő.

Szerző:  tűzoltó [ 2009.09.13. 09:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Nekem rossz a tapasztalatom a Nivával. Az egyik céges személyautónk jó ideig az volt. Még az orosz államadósság fejében kaptunk. 1,7-es motor, benzin - gáz. Az alapjárattal mindig gond volt. Az mondták a szerelők, hogy a típus nem szereti a gázt. Nagyon sokat volt szervizben mindenféle problémával, pedig nálunk minden autó karbantartására nagy figyelem van fordítva. Egyszer 90-es tempónál eltört egy szelepszár és a szelep átütötte a dugó tetejét. Majdnem betojtam akkora csattanás volt. De azért így is haza tudtam vele menni 10 kilómétert. Allandó benzinszag volt benne.
De lehet, hogy csak egy rossz egyedet fogtunk ki.
Viszont terepen qrva jó.

Szerző:  hobby [ 2009.09.13. 07:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

sala78 írta:
Lada Niváról van valakinek tapasztalata?


A terepen szinte legyőzhetetlen, utánfutót jól bírja. Egy 4 méter X 2 méteres alsókerekes utánfutóval szállítom a kaptárakat néha tengelyig sárban. Eddig még nem hagyott cserben. Gáz-benzin üzemű, kicsit falánk de a NIVA-któk nem is várhatunk csodákat. 1,7 literes katalizátoros motorja igénytelen, a hajtáslánca ( 5 fokozatú) kíméletes használat mellett örök. Be kell tartani a gyártó által leírt karbantartásokat, esetleges csukló vagy csapágy csréket, ügyelve a porvédők sérülésmentessége. Eredeti gumikkal zajos, de a terepen nélkülözhetetlen. Sajnos 1170 kg össztömegű utánfutót hivatalosan nem vontathat. Nekem bevált. :taps Hátránya a kicsi rakfelület a csomagtartóban. Hátsó vadtartó ráccsal lehet egy kicsit javítani a helyzeten de az sem sok. Évi 12000 km autózom vele de hosszabbtávon mégis csak szivesebben utazom a Mondeóval, igaz avval a méheim vándortanyái nem megközelíthetőek. Vezetni a NIVA-t nem nehéz, de nem is az álom. Vándorláskor, pörgetéskor viszont nem aggódom az időjárás hirtelen romlása miatt. Az állandó négykerék hossz difizárral felezővel egy biztonságot ad. A rövid tengelytáv és a magas szabad hasmagasság miatt a felakadás veszélye is kissebb az átlagosnál.
A beszerzési és üzemeltetési költsége is alacsony. Munka autónak megteszi, igar nem versenyló. Általában a fogyasztása 80Km/óra után drasztikusan emelkedik.Ez alatt benzinből 10litert gázból 12-13 litert fogyaszt. Futóval magas ponyvával 10 q terheléssel természetesen többet, de a lovak is többet esznek ha szántanak velük.

Szerző:  sala78 [ 2009.09.12. 21:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Lada Niváról van valakinek tapasztalata?

Szerző:  virgó [ 2009.09.04. 05:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Igen a merci és az iveco hátsó hajtásos.

Szerző:  kolias [ 2009.09.03. 22:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A Fiat Peugeot Citroen mind elsőkerekesek.
Hátsókerekesek a Mazda (már nem gyártják), ezek utódai Toyota, Kia, Hunday meg talán a Merci, Iveco is hátsókerekesek, de erre nem vennék mérget.

Szerző:  zsolti [ 2009.09.03. 21:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

zöldfülü írta:
Igen.Fiat Ducato,Peugeot Boxer,Citroen Jamper igy elsőre ezek vannak a fejembe


Ja. (Meg hát a Barkas, de az már lassan a múlté. :mrgreen: )
Más most nekem se ugrik be.

Szerző:  zöldfülü [ 2009.09.03. 21:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Igen.Fiat Ducato,Peugeot Boxer,Citroen Jamper igy elsőre ezek vannak a fejembe

Szerző:  zsolti [ 2009.09.03. 21:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Sajnos a kisteherautók túlnyomó többsége hátsókerékhajtású, így nem nagy a választék.

Szerző:  zöldfülü [ 2009.09.03. 21:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Köszi mdenkinek.Ha oda kerül az idő,akkor fronthajtású járgányt lesz.

Szerző:  zsolti [ 2009.09.03. 21:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

zöldfülü írta:
Sziasztok!
Volt mér régebben szó róla,első,vagy hátsókerék-meghajtás a kis teherautókon.Üresen,vitathatatlanul,a fronthajtás a jobb.De mi a tapasztalat,ha megpakolva,kicsit nehezebb terepen kell közlekedni?Akkor is a fronthajtás van előnyben?


Tibi!

Ezt a kérdést nem lehet csak abból a szemszögből nézni, hogy megpakolva melyik jobb, mert nincs mindig megpakolva a kocsi.
Szerintem nagy súlyt cipelve a hátsókerékhajtás egy árnyalattal talán jobb, de üresen a hátsókerékhajtás iszonyat rossz terepen. Így marad méhészcélokra az elsőkerékhajtás. De azért legyen nálad mindig hólánc!

Szerző:  kolias [ 2009.09.03. 21:10 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

zöldfülü írta:
Sziasztok!
Volt mér régebben szó róla,első,vagy hátsókerék-meghajtás a kis teherautókon.Üresen,vitathatatlanul,a fronthajtás a jobb.De mi a tapasztalat,ha megpakolva,kicsit nehezebb terepen kell közlekedni?Akkor is a fronthajtás van előnyben?


Nekem egy Mazda e2200 van ez hátsókerekes , de ha a béka elpisálja magát akkor onnét már nem jövök ki, egy ember nem tolja ki, bár mára már egész jól megítélem szemre is, hogy mi az ahol még elmegyek vele és hol már nem. A hólánc tartozék nyáron is, az sokat segít a dolgon, megrakva egész jól lemegy. Gyári platós, ponyvás, 42 tamási rakodó fér rá két sorba centire pontosan, ponyvás ez nyáron ha keretek vannak fönt akkor jó, mert kutatás nélkül tudok dolgozni és közel állhatok a kaptárakhoz. Nagy előnye, hogy papíron 1,8 tonnás, a Fiatok, Peugeotok 1,5-éhez képest sőt van jó néhány ami csak 1,1-1,3 tonnás.
Nem túl fürge 100 még kényelmes, afölött már nem sokat bír, üresen 80-90 tele 70-80.
Ducatóval mentem pár évig kint terepen üresen az sem volt valami nagy szám.
Egyébként most rugótörésem van rajta 3 rugó elment, de tudom az okát...

Szerző:  Pink Panther [ 2009.09.03. 15:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

http://index.hu/x.php?id=inxtc&url=http ... iratjak%2F

Ezt a buszt majdnem megvettem annak idején, csak sajnos nem volt megoldható a félkeret. 66 családos volt 13NB+hízlalt méztér. Borzasztó mi lett belőle! :o :)

Szerző:  bergli [ 2009.09.03. 10:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

zöldfülü írta:
Sziasztok!
Volt mér régebben szó róla,első,vagy hátsókerék-meghajtás a kis teherautókon.Üresen,vitathatatlanul,a fronthajtás a jobb.De mi a tapasztalat,ha megpakolva,kicsit nehezebb terepen kell közlekedni?Akkor is a fronthajtás van előnyben?

Bizonyhogy az.Csak sokan a szervizigénye miatt nemszeretik.Nekem Rönó Masterom van 90-es évjárat(nemfiatal)2500-turbós és bizony itt a tanyavilágba télen hóba latyakba ezzel húzgálom az elakadtakat,merugye mig az MTZ-be vizet öntök ezzel már ottis vagyok.Tehát terepen mindenképp front!!!

Szerző:  virgó [ 2009.09.03. 07:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ha csak 1 hajtásod van akkor szerintem mindenképpen az 1ső hajtás a jobb.Még pediglen azért,mert amerre forgatod a kormányt arra hajt és próbálja húzni magát.

Szerző:  zöldfülü [ 2009.09.02. 17:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Sziasztok!
Volt mér régebben szó róla,első,vagy hátsókerék-meghajtás a kis teherautókon.Üresen,vitathatatlanul,a fronthajtás a jobb.De mi a tapasztalat,ha megpakolva,kicsit nehezebb terepen kell közlekedni?Akkor is a fronthajtás van előnyben?

Szerző:  márna [ 2009.09.01. 09:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

panda írta:
márna írta:
Ha már a Macinkónál vagytok, kérdezzetek rá a DAC-ra,és azon belül is a hosszú tengelytávúra!

(DAC 665T ;) )

Több méhésznek van ilyen és jók a visszajelzések!



A konténer építésnél találtam Maczinkóék weboldalát, íme: maczinkoauto.atw.hu
itt lehet nézelődni, de árat nem közölnek sajnos.


Naná! De azért mondom hogy kérdezzétek meg! Én is végigjártam ezt az utat és tőle vettem egy ilyent és frankón megy! :taps

Igaz hogy nem kell sokat beszélgetni közben és nem a legkényelmesebb (azért került bele rugós ülés is), de mindig mindenhol biztonságosan elmegy

és tényleg stabilan viszi a 6méteres konténereket! :taps

Ha jól tudom egy ilyen dac-ot épp árul az egyik kolléga (bocsi nem olyant mert már át van alakítva, felújítva) bár lehet hogy már elkelt.

Szóval kiváncsi lennék hogy mibe kerül most ha egyáltalán van még ilyen nála (a hosszabb tengelytávúból kevés volt a seregben).

Szerző:  panda [ 2009.08.30. 19:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

márna írta:
Ha már a Macinkónál vagytok, kérdezzetek rá a DAC-ra,és azon belül is a hosszú tengelytávúra!

(DAC 665T ;) )

Több méhésznek van ilyen és jók a visszajelzések!



A konténer építésnél találtam Maczinkóék weboldalát, íme: maczinkoauto.atw.hu
itt lehet nézelődni, de árat nem közölnek sajnos.

Szerző:  márna [ 2009.08.24. 14:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ha már a Macinkónál vagytok, kérdezzetek rá a DAC-ra,és azon belül is a hosszú tengelytávúra!

(DAC 665T ;) )

Több méhésznek van ilyen és jók a visszajelzések!

Szerző:  fila4 [ 2009.08.24. 13:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Panda!

Megnézem majd a Csepelt is de mivel szombat munkanap csak egy héttel később tudok menni.
Nekem is nagyon tetszik a Csepel D344, meg az is sokat jelent, hogy magyar, de nagyon le akarnak beszélni róla és kezdem belátni, hogy igazuk van.
Nemrég láttam egy Csepel D566-ost 6x6-os darus erdészeti kiközelítőt, Rába diesel motorral és valahol azt talátam róla, hogy az egyik legjobban sikerült és már modernebb katonai teherautónk. Pár nap múlva már nem találtam a hírdetést, biztos el is vitték.

Üdv.

Szerző:  fila4 [ 2009.08.24. 12:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Köszönöm a hasznos tapasztalatok megosztását.
Köszi Attilapapa közben én is kinyomoztam az elérhetőségüket.
A kamazok egyébként jelentősen drágábbak mint ezek a katonai gépek? Azt hiszem Kollár Imre is 3 kamaz szerelvény konténerrel méhészkedik.
Üdv.

Szerző:  Attilapapa [ 2009.08.22. 16:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A bontó cime.Macinkó bontó Nyíregyháza 4400 Alkony ut 69. Tel.06 30 9686-913.

Szerző:  mézvadász [ 2009.08.21. 19:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A dízel már modernebb a szervója is emberbarátibb sőt egész fordulékony is mikor ez elsőket behozták volt szerencsém menni az új krazzal. és az új urallal( diesel kb 20 éve) sokkal vezethetőbbek mint az elődjeik az uralt pl semmivel sem volt nehezebb vezetni mint a zilt akkor a korszerű autók bármelyikével mindkettő simán felvette a versenyt. Sztem ma sem vallanának szégyent.

Szerző:  Shark [ 2009.08.21. 11:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A komoly fizikai munkát az jelenti, hogy az Ural, bár szervós, de a rásegítése meg sem közelíti pl. a ZIL 131-ét. A tenyerelős kormányzást ebben nyugodtan el lehet felejteni! Egy szűk helyen való forduló után /mivel olyan erős és fordulékony, mint egy teherhajó/ rendesen bedurrannak az ember karjai.

Egyébként a mi átlagos futásteljesítmányünket alapul véve, ami kb. 1500 km / év, teljesen felesleges a gázra való átalakítással kínlódni. Ugyanezen okból nem dízelt vettünk, mivel az kb. 1 millával drágább is lett volna és esetünkben soha meg nem térült volna. Mindenkinek ajánlom, hogy mielőtt átalakításba kezd, számoljon! SG

Szerző:  panda [ 2009.08.20. 12:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

fila4 írta:
Attilapapa írta:
Üdv fila4. Ebben teljesen eggyetértek veled,de a ZIL 131 azért barátságosabb fogyasztást mutat.Ha figyelembe veszed a beszerzési árat a különbségből a gázolaj és a benzin közötti árkülönbözet megtérül.És idővel átlehet benne cserélni a benzin motort egy nyolchengeres KAMAZ dieselre.Én is ilyenben gondolkodtam,csak közben az idő igaz lassan,de haladt.Igy kellett a Steyr mellett dontenem,egyik napról a másikra.Meg aztán ha végig gondolod,az az éves vándorlási km nem egy olyam túlsok km . Hali.

Szia!

Igen ebben igazad van, közben én is számolgattam a lehetséges éves kilómétereket.
Lehet meg is látogatom ezt a nyíregyházi helyet, szerencsére nincs is túl messze hozzám.
Köszi a segítséget.

Üdv


Lehet, hogy olcsóbb lenne az uralt átalakítani LPG-re, mint motort cserélni benne, a környékünkön volt egy ilyen teherautó és az gázzal ment, fát hordtak vele az erdőből.
Persze itt is számolni kell, hogy a beszerelés költsége mennyi idő alatt térül meg a benzin és a
gáz árkülönbségéből.

Fila4!
engem egy csepel érdekelne, ha eljutsz Nyíregyházára légyszi' nézd meg mennyibe kerülne,
előre is köszi!

Szerző:  Attilapapa [ 2009.08.20. 10:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A hátrányairól annyit,hogy az Orosz teherautók , jelen esetben az Ural,a ZIL131,a GAZ 66 tudomásom szerint mind kormányszervó rásegitéssel készültek.Nem értem a komoly fizikai nehézséget.Afogyasztásról annyit, hogy gázpedál,tojás,lábfej a sorrend.Különben nemhiszem,hogy 60 km/ó sebességtól az adott közlekedési szokásokatfigyelembe véve érdemes gyorsobban haladnunk.A traktor szindrómával teljesen egyetértek.Az én rakományomat,ne rángassa egy kipihent traktoros.

Szerző:  zsolti [ 2009.08.19. 19:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Shark írta:

- A V8-as hangját meghallva még mindig vigyorognak, akik voltak katonák :)


KKKRRRRÖMMMMMM - KKKRRRRÖMMMMMM

:mrgreen:

Szerző:  Shark [ 2009.08.19. 16:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Egyébként, ha már írtam, megpróbálok objektív képet adni:

Hátrányai: - borzasztó nehéz munka megpakolni, mivel felépítése folytán nagyon magas
- üresen elviselhetetlenül, rakottan elviselhető mértékben ráz
- vezetni komoly fizikai munka, a belőle való kilátás pedig nulla
- a csodálatos kidolgozásnak köszönhetően mindenütt szúr, vág...
- eszeget némi benzint :oops:
- igazi, eredeti KGST műbőr szagot áraszt /büdös, mint a kolera/ :)

Előnyei: - bármit, bárhová bevisz, behúz
- a dupla hátsó tengely és a 8 tonnás önsúly miatt terepen sem billeg soha. /Aki
ment már terpen konténert szállító autó után....
- A V8-as hangját meghallva még mindig vigyorognak, akik voltak katonák :)
- nem kell mellé traktor, mivel ez maga az, csak kettővel több kereke van és kicsit
erősebb

Szerző:  Shark [ 2009.08.19. 16:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Üdv! Nagyon nem kell ám félni a 6x6-os orosz teherautók fogyasztásától. A mi méhészetünket egy Ural 375D cipeli a hátán. 9 - 9,5 tonnával megterhelve, 70 - 75 km/ órával 50 l / 100 km fogyasztást mértünk. Ezzel úgy kell számolni, hogy gyakorlatilag a gép végsebessége. Ebből a sebességből engedve, nyilván lehetne a fogyasztáson spórolni, de mivel az idő pénz, ezért mi lesz...tuk. ;)

A behemót teljes közönnyel viszi a 120 db. NB 18-as kaptárt árkon, bokron, gödrökön, fákon át. Sok 4x2-es IFA-val vándorolt és végig idegeskedett év után eljött végre a nyugalom. A fogyasztás elemzése és a pénz számolgatásakor jusson mindenkinek eszébe, mikor éjszaka, a világ végén elakad a teherautó és szabad traktor után futkosni. Az vajon mennyit vesz el az ember idegrendszeréből és életéből?! Hát ennyi! Hihetetlen nyugalmat árasztanak ezek a hatalmas jószágok és gyakorlatilag nincs ellenfelük. Egyébként mi is Nyíregyházán vettük, 1200 km-rel az órájában.

SG

Szerző:  fila4 [ 2009.08.19. 14:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Attilapapa írta:
Üdv fila4. Ebben teljesen eggyetértek veled,de a ZIL 131 azért barátságosabb fogyasztást mutat.Ha figyelembe veszed a beszerzési árat a különbségből a gázolaj és a benzin közötti árkülönbözet megtérül.És idővel átlehet benne cserélni a benzin motort egy nyolchengeres KAMAZ dieselre.Én is ilyenben gondolkodtam,csak közben az idő igaz lassan,de haladt.Igy kellett a Steyr mellett dontenem,egyik napról a másikra.Meg aztán ha végig gondolod,az az éves vándorlási km nem egy olyam túlsok km . Hali.

Szia!

Igen ebben igazad van, közben én is számolgattam a lehetséges éves kilómétereket.
Lehet meg is látogatom ezt a nyíregyházi helyet, szerencsére nincs is túl messze hozzám.
Köszi a segítséget.

Üdv

Szerző:  Attilapapa [ 2009.08.19. 12:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Üdv fila4. Ebben teljesen eggyetértek veled,de a ZIL 131 azért barátságosabb fogyasztást mutat.Ha figyelembe veszed a beszerzési árat a különbségből a gázolaj és a benzin közötti árkülönbözet megtérül.És idővel átlehet benne cserélni a benzin motort egy nyolchengeres KAMAZ dieselre.Én is ilyenben gondolkodtam,csak közben az idő igaz lassan,de haladt.Igy kellett a Steyr mellett dontenem,egyik napról a másikra.Meg aztán ha végig gondolod,az az éves vándorlási km nem egy olyam túlsok km . Hali.

Szerző:  fila4 [ 2009.08.19. 10:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Attilapapa írta:
Szia fila4. Kérdésedre aválaszom,a következő. A Steyr platóméret 410x210. NB16-18as kaptárakat hordok vele. Konténer szállítására is alkalmas,szerintem egy 6 métereset rátudsz építeni ami a KRESZ szabályait még nemsérti.Ugyanis a rakomány a platón túlnyúlhat a platóméret feléig,max 2m. A Csepel D 344 kiindulásnak jó gondolat,de azért egy kicsit korszerűbb járműben gondolkodj.Nem akarsz remélem hallás károsodást szenvedni,hamarosan.Meg azért az csak 3.5 T rakományt vihet,gondolom 50 családnál nagyobb méhészetet szeretnél létrehozni,ha konténer építésben gondolkodsz.A lehetőség a Te esetedben szerintem a következő. Nyiregyházán van egy nagyon jó katonai teherautó lerakat,ahol a kivánságodnak megfelelő teherautót tudsz választani.A választék ZIL 131, GAZ66, URAL.Ezek vidáman elbirják a konténert nemcsak üresen,hanem telehordott méz térrel is.M zároltak pár ezer kilométerrel.A végére hagyd a Csepelt. Üdv.

Szia!

Közben utánanéztem mennyit fogyasztanak ezek a katonai gépek és igaz, hogy nem hivatalos forrásból de elég durva számokat írkálnak. Ezért gondolkodtam dieselben.
http://belsoseg.blog.hu/2008/02/19/mennyit_fogyaszt_az_ural

Szerző:  Attilapapa [ 2009.08.18. 21:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szia fila4. Kérdésedre aválaszom,a következő. A Steyr platóméret 410x210. NB16-18as kaptárakat hordok vele. Konténer szállítására is alkalmas,szerintem egy 6 métereset rátudsz építeni ami a KRESZ szabályait még nemsérti.Ugyanis a rakomány a platón túlnyúlhat a platóméret feléig,max 2m. A Csepel D 344 kiindulásnak jó gondolat,de azért egy kicsit korszerűbb járműben gondolkodj.Nem akarsz remélem hallás károsodást szenvedni,hamarosan.Meg azért az csak 3.5 T rakományt vihet,gondolom 50 családnál nagyobb méhészetet szeretnél létrehozni,ha konténer építésben gondolkodsz.A lehetőség a Te esetedben szerintem a következő. Nyiregyházán van egy nagyon jó katonai teherautó lerakat,ahol a kivánságodnak megfelelő teherautót tudsz választani.A választék ZIL 131, GAZ66, URAL.Ezek vidáman elbirják a konténert nemcsak üresen,hanem telehordott méz térrel is.M zároltak pár ezer kilométerrel.A végére hagyd a Csepelt. Üdv.

Szerző:  ikovecses [ 2009.08.15. 05:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szia fila4

A kontit 8db 16-os acélcsavarral rögzítem a platóra.Késöbb szeretnék vontatni is.Ha nem mozgatható padlós a konti akkor mindenképpen kényelmetlenebb a kezelés mint egy optimális magasságban elhelyezett gyalogkaptáré ez vonatkozik az alsó sorra is.

Szerző:  fila4 [ 2009.08.14. 11:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

ikovecses írta:
Szia fila4 én konténerben méhészkedek.A Steyr plató mérete most nem tudom pontossan 410*210 körüli régen mértem .Csepelt a honvédségnél vezettem utoljára csepeleket is néztem de azok nagyon levoltak harcolva, a steyrt 52000 Km -rel vettem. Méhészautónak jó a csepel a terepen jó.


Szia ikovecses!

A konténered, hogy van rögzítve a Steyer-en?
A platós felépítményt teljesen leszedted vagy azon van a konti?
Szólóban használod, vagy vontatsz is kontit?
Mennyire nehéz a felső sor kezelése?

Üdv.

Szerző:  ikovecses [ 2009.08.14. 09:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szia fila4 én konténerben méhészkedek.A Steyr plató mérete most nem tudom pontossan 410*210 körüli régen mértem .Csepelt a honvédségnél vezettem utoljára csepeleket is néztem de azok nagyon levoltak harcolva, a steyrt 52000 Km -rel vettem. Méhészautónak jó a csepel a terepen jó.

Szerző:  Pöte [ 2009.08.13. 16:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Toyota Dyna-t Én is láttam már olyan helyen elakadni ahol nem hittem volna, hogy el lehet akadni, de megterhelve és közúton kivégezhetetlen, több ismerősömnek is van vagy használja. Hegynek fölfele kívánja a nagyobb motort (150es típus).

Szerző:  fila4 [ 2009.08.13. 13:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

ikovecses írta:
Szia fila4 nekem Steyr 680M -m van normál rendszámmal használom ezt évente kell műszakiztatni 34e, zöldkártya 6e, biztosítást és súly adót csak fél évre fizetek mert ősszel ideiglenesen ki van vonva a forgalomból fél évre, így is 150-160 az egész egy évre.
Kérem ha valaki E-s rendszámmal üzemeltet teherautót az írja le mennyibe kerül és mik a követelmények.


Köszönöm a választ.
Úgy látom az E-rendszámos olcsóbb megoldás, azzal a különbséggel, hogy ott gondolom csak méhészeti célra használható a jármű.
ikovecses, Attilapapa ti konténerrel méhészkedtek, vagy gyalogkaptárt szállítottok a steyerrel?
Mekkora a Steyer platómérete?
Mi a véleményetek a Csepel D344-ről?

Üdv.

Szerző:  Attilapapa [ 2009.08.10. 20:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Üdv. Az olajmennyiség az első és a hátsó diferenciálmü betöltőcsavar alsó szintje.Vagyis amikor elkezd kifele fojni betöltéskor, az a szint . Motor olaj kb 14 16 liter. A sebességváltó is az oldalán kell hogy legyen szintjelölő.A mennyiséget konkrétan nemtudom. Az E rendszám sima müszaki vizsga. Sem eredet sem környezet vizsgát nem csinálnak.

Szerző:  ikovecses [ 2009.08.09. 17:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Szia Attilapapa tudnál e segíteni a Steyrnek olajtöltetei mennyiség minőség? Az E rendszámos műszaki egyezik e a normál műszakival?

Oldal: 39 / 41 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/