MÉHÉSZ FÓRUM http://meheszforum.hu/forum/ |
|
Méhész autó http://meheszforum.hu/forum/viewtopic.php?f=14&t=136 |
Oldal: 12 / 41 |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.29. 21:47 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Bogaras írta: Kopaszkutya írta , hogy pick-up, Ti meg itt kiránduló kocsikról beszélgettek. Most melóra kell futót rángatni, pakolni bele vagy csak egy hétvégi autó? Csak ez az egy autó lesz a családban, tehát mindenre ez lesz használva. 50 családdal méhészkedek munka mellett, a 3-4 vándorlást évente vándorlást fuvarossal oldom meg. |
Szerző: | havba [ 2014.01.29. 21:29 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Lehet, hogy nincs is rajta vonóhorog! Már nem is kell |
Szerző: | jani bátya [ 2014.01.29. 21:22 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ESYn29wNjw Mondjuk valami hasonló. Üdv. jani bátya |
Szerző: | axxiant [ 2014.01.29. 19:49 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Kedves Tűzoltó! Szerintem a duster az nem a "2centis kategória." Hogy 2 vagy akár több centi legyen oda komolyabb jószág kell szerintem. Üdv. Axx. -------------------- Az örök kezdő. |
Szerző: | Tükör [ 2014.01.29. 17:40 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
fredo írta: Szerintem a turbóra alapjában vigyázni kell(pl:hidegen járatni egy kicsit hogy törjön az olaj,valamint nem rögtön le állitani az autót megálláskor,rendszeres olaj csere)A rövid távon inkább az elkormolódás a probléma(katalizátor,egr szelep..stb Ezzel tisztában vagyok, most is egy 320.000-et futott Hdi-t hajtok, és még semmi baj nem volt soha a motorral(se), természetesen az általad írottakat betartva, és mindig minőségi olajjal használva, pedig a csere periódust a gyár által megszabottan tartom be, azaz 20.000-ként cserélek. De amikor szét ütöttem a kartert egy akác tuskóval, és le kellett venni, a szerelő mondta, hogy sehol egy lerakódás vagy ilyesmi, gyönyörű fémtiszta volt minden. Csak ezt hallottam, hogy a rövid távokat nem szeretik ezek a turbósok. Oké semminek sem tesz igazából jót, de ezeknek különösen, ha igaz? Vagy csak szóbeszéd és nyugodtan lehet így is használni. Az biztos, hogy az elején ezeknek az 1,5dCi-nek bajok voltak a nagynyomásúval, környezetemben is többnek cserélni kellett, és aki kifutott már a gariból, az jól megszívta. De gondolom, ezt azóta orvosolták. Én magam a harmadik Partnert hajtom, ebből a második nagynyomású dieselt. Az első az a kezdeti szériákból volt, és bár ugyanez a kétezres, de bosch befecskendezős, és azzal voltak gondjaim. Füstölt mint a fene. (Az előtte meglévő 1,9-es szívó egyáltalán nem) de nem tudtak vele mit kezdeni, pedig szivattyút is cseréltek. Annak kétszer a tankban lévő kisnyomásút is kellett.Igaz jól fogyasztott és jól is ment. Ez a mostani már siemens nagynyomású rendszerrel van(ennél kisnyomású szivattyú a tankban nincs is), és soha semmi probléma nem volt vele. Füstje egy szem se, olajat még most se eszik egy cseppet se. |
Szerző: | hárskeret [ 2014.01.29. 17:32 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
tűzoltó írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. Minél többet nézem a Dustert annál jobban tetszik. Még soha nem volt terepjáróm de nagyon szeretnék. Igaz, hogy legalább két centit nő az ember farka ha beleül egy terepjáróba? Ha van még tapasztalat a Dusterrel akkor megköszönöm. Kedves Tűzoltó! Kenyerem javát megettem. Hatodik terepjárómat nyűvöm. Kérdésedre saját tapasztalom alapján határozott nemmel kell feleljek. Talán a faroktollak színesednek kicsit néhány tyúkocska szemében. Arra viszont számíts, hogy a kor előre haladtával a szerszámos táska nyúlik. A szerszám nyele rövidül. Remélem kérdésedre megfelelő választ adtam. Üdv:hárskeret |
Szerző: | tibibi [ 2014.01.29. 09:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Relative sok db motor nagyobbnak látszik a hiba százalék ha újat vesz akkor nincs gond a leharcolt használtakból van a baj. |
Szerző: | fredo [ 2014.01.29. 08:29 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Tükör írta: De azt mondják a rövid távú használatok a dCi-t is tönkrevágják (nem melegszik be, turbó,stb) és akkor meg a javítás viszi el a gatyát. Szerintem a turbóra alapjában vigyázni kell(pl:hidegen járatni egy kicsit hogy törjön az olaj,valamint nem rögtön le állitani az autót megálláskor,rendszeres olaj csere)A rövid távon inkább az elkormolódás a probléma(katalizátor,egr szelep..stb |
Szerző: | speti [ 2014.01.29. 07:45 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Tükör írta: De azt mondják a rövid távú használatok a dCi-t is tönkrevágják (nem melegszik be, turbó,stb) és akkor meg a javítás viszi el a gatyát. Ez a motor van a Meganban, Clioban, Kangooban rengeteg fut belőle.Nem rossz motor ez. |
Szerző: | tibibi [ 2014.01.29. 06:58 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Ha van még tapasztalat a Dusterrel akkor megköszönöm.[/quote] Kollégám az elsők közt vette aztán rakatott bele gázt (ami elég drága mostanság ) a fogyasztása vegyes használatban 9.5-10l pedig nem egy hajtós gyerek (nekem scenic volt ezzel a motorral sajna az is megette a 9 litert benzinből.Futóval az 1.6 motor a kasznihoz végképp gyenge 105Le. Hétvégi autónak nem rossz ,de terepjáró képessége az 0 talán a 4x4 verzió az meg elég drága.Földes saras úton lakik tavaly hívott menjek menteni ,mert elakadt a sárban scudóval elmentem mellette a sárban elé álltam és kihúztam látni kellett volna a fejét . |
Szerző: | Bogaras [ 2014.01.29. 05:53 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Kopaszkutya írta , hogy pick-up, Ti meg itt kiránduló kocsikról beszélgettek. Most melóra kell futót rángatni, pakolni bele vagy csak egy hétvégi autó? |
Szerző: | Tükör [ 2014.01.28. 23:43 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
De azt mondják a rövid távú használatok a dCi-t is tönkrevágják (nem melegszik be, turbó,stb) és akkor meg a javítás viszi el a gatyát. |
Szerző: | Jópap [ 2014.01.28. 23:27 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Tűzoltónak ! A tesómnak 1,5-ös disel Dusterje van. Terepen is használja bőven, 60 ezer km-nél tart de semmi gondja vele. 5,8 - 6,2 közti a fogyasztása. Nem tudom hogy mennyit használnád rövid távon, de ha sokat az 1,6-os benzines leeszi a gatyádat. |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.28. 21:52 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Pöte írta: Terepen jobb mint a Skoda Yeti. Én nagyon Skodás vagyok. Beleültem a Yetibe is. Nagyon otthon éreztem magam benne. De 6 milla körül kezdődik. A Duster terepjáróbb és dögösebb is kívülről. És 4 milla körül megvan. |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.28. 21:46 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Szerző: | Geri77 [ 2014.01.28. 21:12 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Karcsi! Csak nehogy belelógjon a vízbe, amikor a wc-re ülsz. |
Szerző: | Pöte [ 2014.01.28. 21:05 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Terepen jobb mint a Skoda Yeti. |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.28. 20:48 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Az autószerelőm azt mondta, hogy ne vegyek 1,5-ös diesel Reneult motoros autót, mert azokkal sok a bibi. Ezért is preferálnám inkább az 1,6-os benzinest. Többet eszik ugyan de olcsóbb is fél millával. Köszönöm az eddigi válaszokat. Minél többet nézem a Dustert annál jobban tetszik. Még soha nem volt terepjáróm de nagyon szeretnék. Igaz, hogy legalább két centit nő az ember farka ha beleül egy terepjáróba? Ha van még tapasztalat a Dusterrel akkor megköszönöm. |
Szerző: | fredo [ 2014.01.28. 14:37 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Az elmúlt 21 év disel autózása(90%-ban magam szerelése)során,én úgy gondolom,hogy a kisköbcentis disel motor kisfodulaton gyenge.Ha meg nyomodneki elkopik.Vagy a turbó megy tönkre,vagy a turbó hajtja szét a motort.Ezért inkább nagyobb köbcentis autókat tartok.Most 80-90km/h-nál még csak1400-et forog a személy autóm. |
Szerző: | fibula [ 2014.01.28. 13:07 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Őszintén megvallva csak egy kicsit értek hozzá, nem szakmám, de nyakig benne vagyok az autós témában. Egy komoly hozzáértővel a közelmúltban vesézgettük a témát, innen az információ. A kisköbcentis, benzines motorok jók, de tudni kell róla, hogy ezek a motorok csúcsra vannak járatva. Lásd Fabia 1.2-es kombi autóit, de ott nincs motor felújítás, ha eljön az ideje, csak komplett csere. Persze itt is érvényes a nagy fordulat használata a megfelelő nyomaték eléréséhez. Alacsony fogyasztás, kiváló környezetvédelmi értékek, cserébe egyszer használatos motor, szerencsére sok km után... Gondolatként: Ha olajat cserélsz, akkor ne sajnáld a drágább olajat tenni a motorba! Ha vezérlés csere van soron, akkor a Gates és a Contitech szíjakat preferáld és minden mozgó alkatrészt cserélj! |
Szerző: | Tükör [ 2014.01.28. 12:11 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Ehhez te értesz, vagy csak te is olvastad Fibula? Ha értesz hozzá, a kis benzines turbókkal is ez a helyzet(?), mert most egy ilyen 1,2-essel is kínálják a dustert, ami elég nyomatékos kis masina. |
Szerző: | fibula [ 2014.01.28. 10:54 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Dugattyú, gyűrű, hajtókar, hajtókarcsapágy. A magas nyomás "átka". Ha lassú fordulaton használod a magas nyomást akkor a felső holtponton nehezebben lendül át a dugattyú és nagy ütést kap a tetejére, mely meg van minden motornál, de a régieket erre tervezték, vastagabb, robusztusabb anyagból voltak... Ha nagy fordulaton pörgeted akkor könnyebben, lendületesebben mozog a dugattyú. Remélem érthető |
Szerző: | fredo [ 2014.01.28. 10:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Mik a hibák |
Szerző: | fibula [ 2014.01.28. 09:49 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
1.5Dci, ellentétben a régi vágású szívó dízelekkel ezt a motort érdemes magasabb fordulaton járatni. Sokan a régi dízelből ebbe ülve panaszkodnak, hogy hamarosan szervizelni kell a motort... |
Szerző: | Balázs [ 2014.01.28. 09:43 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Igen a Diesel 1.5 Dci-re gondolok. Azt rakják mindkét autóba. Egyébként egyéni kérésre lehet Dustert is Van típusba kérni. Ez azoknak érdekes akik ÁFA visszaigénylők. |
Szerző: | Tükör [ 2014.01.27. 22:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Ez most melyik motor amiről beszélsz Balázs? A dCi? |
Szerző: | Balázs [ 2014.01.27. 22:52 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
tűzoltó írta: Köszönöm Hárskeret de ez a Hundy nekem kicsit drága. Viszont ha valakinek volna tapasztalata benzines (vagy legalább diesel ) Dácia Dasterrel azt megköszönném. A ranc essen bele, se baján se Szekszárdon nincs még tesztautó az újból. ( A régiből sem.) Családban több méhésznek is van Dusterje. A motorja ugyanaz, mint nekem a céges Dokkerba. Fogyasztás kicsi ( max 6 liter ), viszont elég jól megy. A Duster alkalmi terepjárásra kiváló, egészen szar dűlőkön is el tudtunk vele menni. Hátránya a kis raktér, meg a kisebb vontatási tömeg. Igazából eddig semmi probléma nincs vele, de a helyzet ugyanaz, mint a Dokkernél, sajnos nincs még referenciája ezeknek az autóknak... |
Szerző: | ibitubai [ 2014.01.27. 22:06 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Tüzoltó ! Gyere Kaposszekcsőre, használt autóknál is láttam a multkor eladót,kiprobálható,de mellete van a cég is aki forgalmazza. |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.27. 22:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Köszönöm Hárskeret de ez a Hundy nekem kicsit drága. Viszont ha valakinek volna tapasztalata benzines (vagy legalább diesel ) Dácia Dasterrel azt megköszönném. A ranc essen bele, se baján se Szekszárdon nincs még tesztautó az újból. ( A régiből sem.) |
Szerző: | pestlorinc [ 2014.01.18. 23:35 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Kinek? |
Szerző: | nigacsi [ 2014.01.18. 22:41 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Na ez oda rendesen |
Szerző: | hárskeret [ 2014.01.09. 22:26 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Kedves Tűzoltó! Amikor először fél terepjárót vettem KIA Sportage mellett döntöttem a tesztek alapján .Akkor a Suzukit, Hondát, Toyotát kizártam ár-érték alapon. Nem bántam meg. Most egy Hyundai ix35-öt használok szintén ár-érték arány alapon választva. 2,5 év közel 120 ezer kilométeren csak kötelező szerviz és gázolaj. Üdv:hárskeret |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.09. 22:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
köszönöm. |
Szerző: | Pilátus [ 2014.01.07. 20:18 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Alacsony...villogni jó,de terepre nem nagyon,családinak viszont szép ...Van itt az egyik ügyvéd gyereknek ilyen és a városban is ,meg vadászni is mindig ezzel jár...de csak a vadászházig Műszaki gondja nem nagyon volt,persze zsír új volt amikor vette...2,7millka felett inkább mást vennék |
Szerző: | Balázs [ 2014.01.07. 18:20 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Egyik ismerősöm a Suzukinál szervízvezető. Azt mondta, hogy a Grand Vitarának egy nagyon komoly konstrukciós hibája van, de ezt számos autó már javították. Állítólag az első generációnak a motor ékszíja műanyag görgőkön fut, ami a görgők és a szíj gyakori tönkremenetelét okozza. Ez több százezres tételt jelent. Szóval figyelni kell, hogy ez a szíj már fém görgőkön fusson. A motorjáról meg azt modja, hogy pont olyan, mint a többi új diesel motor, addig jó, amég nem kell hozzányúlni. A kasznit és egyebeket pedig nagyon dicsérte. Csak tolmácsoltam, én ehhez nem értek. |
Szerző: | tűzoltó [ 2014.01.07. 18:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Nagyon-nagyon szemezek egy Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS JLX A járgánnyal. Véleményeket kérnék. Renault motor van benne. Sürgős lenne. Köszönöm |
Szerző: | jimmey [ 2014.01.01. 18:33 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Nekem ez lenne az ideális autó. Jól járja a terepet,ha meg tolvaj jön ott a meggymagkőpkődő. |
Szerző: | szaboattila [ 2013.12.19. 23:24 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Pöte az hogy én azt irtam hogy még román rendszámmal nem láttam az nem tudom mi alapján jön le neked úgy hogy "akkor nincs is". Mivel a Kinai Nagyfalat se láttam még, akkor ezek szerint az sincs... Gondolkodj már,azért nőtt a fejed a nyakadra. Tschüss |
Szerző: | axxiant [ 2013.12.19. 21:12 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Atti! Itthon is fut már sok ilyen pót,főleg autószállító cégek használják. Üdv. Axx. ---------------------- Az örök kezdő. |
Szerző: | BFERI [ 2013.12.19. 20:57 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
A haveromnak éppen egy 3 tengelyes forgózsámolyos van 8 m kivitelben , Hollandiában vette . Rextonnal huzigálja . |
Szerző: | Pöte [ 2013.12.19. 17:00 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
szaboattila írta: Nem tudom,én még román rendszámmal nem láttam... Akkor biztos nincs is... |
Szerző: | szaboattila [ 2013.12.18. 22:04 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Nekem akkor is a csúcs a nyerges Ford Transit Eleve 3.5tonnás egy Ford Transit,és nyerges kialakitásban kb 5-6 méteres nyergespót van rajta...ok,biztosan nem vasúti sineket szállitanak vele,hanem valami könnyű de terjedelmes árut,de akkor is egy "minikamion" |
Szerző: | szaboattila [ 2013.12.18. 21:58 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Nem tudom,én még román rendszámmal nem láttam,de itt az hétköznapi dolog,hogy SUV-ok(Q7-es,X5-ös stb) után egy kb 5méteres forgózsámolyos futó van kötve(általában oldalfal sincs) és ilyenekkel rohangálnak. A Tükör féle tandempót az nem újdonság,minden második gazda udvarán áll belőle egy,de ilyen forgózsámolyost ezenkivűl csak Hollandiában láttam eddig. Otthon szerintem vakarná a fejét a KPM... |
Szerző: | Geri77 [ 2013.12.15. 19:57 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Ezek a forgózsámolyosok is ráfutófékesek? Könnyebben meglökheti az autót, nem? Meg ugyebár a tolatás is bonyolultabb. |
Szerző: | Bogaras [ 2013.12.15. 19:02 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Az még kevés hogy forgózsámolyos. Múlt héten vasárnap 4 tengellyel láttam 6 méteres kivitelben. |
Szerző: | Pöte [ 2013.12.15. 18:55 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Lehet, hogy keveset jársz az ország keleti felében, de hidd el rengeteg forgózsámolyos 2-3 tonnás UTÁNFUTÓ jár a négyesen ( a java román rendszámos...) |
Szerző: | szaboattila [ 2013.12.15. 18:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Tükör gratulálok az új futóhoz. Ha már a rendőrök szóba kerültek,szerintem lenne otthon értetlenkedés az alábbi kombinációkon: -Q7-es Audi forgózsámolyos 2tonnás utánfutóval -nyergesvontató kialakitású Ford Transit |
Szerző: | zombee [ 2013.12.15. 16:08 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Mahindra Goa http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013 ... p/?rnd=320 |
Szerző: | tsanyi [ 2013.12.15. 00:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
http://www.suzuki4x4.hu/userfiles/3/fil ... balyai.pdf http://shp.hu/hpc/web.php?a=tiauto&o=vo ... alyok_XnBv |
Szerző: | somogyics66 [ 2013.12.14. 21:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Méhész autó |
Hát vese nélkül!2T-ás futómat leakartam szúratni 1,5T-re aPajero miatt/1500kg/Bementem a SZFvári KPM-hez ezügyben.Elővették a§-okat,elémtették és tudatták velem,hogy nem minősítik vissza,mivel a futó erre az össztömegre jogot szerzett.De nyugodtan húzhatom 1,5T-val is,csak a rakománnyal eggyütt nem léphetem túl ezt a súlyhatárt,mivel a TÉNYLEGES össztömeg számít NEM a névleges.Most ez a futó üresen,magasítóval cirka 550kg körül van,Miért érdekelje a rendőrt? |
Oldal: 12 / 41 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |