MÉHÉSZ FÓRUM
http://meheszforum.hu/forum/

Méhész autó
http://meheszforum.hu/forum/viewtopic.php?f=14&t=136
Oldal: 12 / 41

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.29. 21:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Bogaras írta:
Kopaszkutya írta , hogy pick-up, Ti meg itt kiránduló kocsikról beszélgettek. Most melóra kell futót rángatni, pakolni bele vagy csak egy hétvégi autó?

Csak ez az egy autó lesz a családban, tehát mindenre ez lesz használva. 50 családdal méhészkedek munka mellett, a 3-4 vándorlást évente vándorlást fuvarossal oldom meg.

Szerző:  havba [ 2014.01.29. 21:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Lehet, hogy nincs is rajta vonóhorog!
Már nem is kell 8-) :lol:

Szerző:  jani bátya [ 2014.01.29. 21:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ESYn29wNjw
Mondjuk valami hasonló.

Üdv. jani bátya

Szerző:  axxiant [ 2014.01.29. 19:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Kedves Tűzoltó!
Szerintem a duster az nem a "2centis kategória." Hogy 2 vagy akár több centi legyen oda komolyabb jószág kell szerintem. ;)
Üdv. Axx.
--------------------
Az örök kezdő.

Szerző:  Tükör [ 2014.01.29. 17:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

fredo írta:
Szerintem a turbóra alapjában vigyázni kell(pl:hidegen járatni egy kicsit hogy törjön az olaj,valamint nem rögtön le állitani az autót megálláskor,rendszeres olaj csere)A rövid távon inkább az elkormolódás a probléma(katalizátor,egr szelep..stb


Ezzel tisztában vagyok, most is egy 320.000-et futott Hdi-t hajtok, és még semmi baj nem volt soha a motorral(se), természetesen az általad írottakat betartva, és mindig minőségi olajjal használva, pedig a csere periódust a gyár által megszabottan tartom be, azaz 20.000-ként cserélek.
De amikor szét ütöttem a kartert egy akác tuskóval, és le kellett venni, a szerelő mondta, hogy sehol egy lerakódás vagy ilyesmi, gyönyörű fémtiszta volt minden.
Csak ezt hallottam, hogy a rövid távokat nem szeretik ezek a turbósok. Oké semminek sem tesz igazából jót, de ezeknek különösen, ha igaz?
Vagy csak szóbeszéd és nyugodtan lehet így is használni.
Az biztos, hogy az elején ezeknek az 1,5dCi-nek bajok voltak a nagynyomásúval, környezetemben is többnek cserélni kellett, és aki kifutott már a gariból, az jól megszívta.
De gondolom, ezt azóta orvosolták.
Én magam a harmadik Partnert hajtom, ebből a második nagynyomású dieselt. Az első az a kezdeti szériákból volt, és bár ugyanez a kétezres, de bosch befecskendezős, és azzal voltak gondjaim. Füstölt mint a fene. (Az előtte meglévő 1,9-es szívó egyáltalán nem) de nem tudtak vele mit kezdeni, pedig szivattyút is cseréltek. Annak kétszer a tankban lévő kisnyomásút is kellett.Igaz jól fogyasztott és jól is ment.
Ez a mostani már siemens nagynyomású rendszerrel van(ennél kisnyomású szivattyú a tankban nincs is), és soha semmi probléma nem volt vele. Füstje egy szem se, olajat még most se eszik egy cseppet se.

Szerző:  hárskeret [ 2014.01.29. 17:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

tűzoltó írta:


Köszönöm az eddigi válaszokat.
Minél többet nézem a Dustert annál jobban tetszik. Még soha nem volt terepjáróm de nagyon szeretnék. Igaz, hogy legalább két centit nő az ember farka ha beleül egy terepjáróba? :o

Ha van még tapasztalat a Dusterrel akkor megköszönöm.


Kedves Tűzoltó!

Kenyerem javát megettem. Hatodik terepjárómat nyűvöm. Kérdésedre saját tapasztalom alapján határozott nemmel kell feleljek. Talán a faroktollak színesednek kicsit néhány tyúkocska szemében. Arra viszont számíts, hogy a kor előre haladtával a szerszámos táska nyúlik. A szerszám nyele rövidül.
Remélem kérdésedre megfelelő választ adtam.

Üdv:hárskeret

Szerző:  tibibi [ 2014.01.29. 09:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Relative sok db motor nagyobbnak látszik a hiba százalék ha újat vesz akkor nincs gond a leharcolt használtakból van a baj.

Szerző:  fredo [ 2014.01.29. 08:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tükör írta:
De azt mondják a rövid távú használatok a dCi-t is tönkrevágják (nem melegszik be, turbó,stb) és akkor meg a javítás viszi el a gatyát.

Szerintem a turbóra alapjában vigyázni kell(pl:hidegen járatni egy kicsit hogy törjön az olaj,valamint nem rögtön le állitani az autót megálláskor,rendszeres olaj csere)A rövid távon inkább az elkormolódás a probléma(katalizátor,egr szelep..stb

Szerző:  speti [ 2014.01.29. 07:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tükör írta:
De azt mondják a rövid távú használatok a dCi-t is tönkrevágják (nem melegszik be, turbó,stb) és akkor meg a javítás viszi el a gatyát.

Ez a motor van a Meganban, Clioban, Kangooban rengeteg fut belőle.Nem rossz motor ez.

Szerző:  tibibi [ 2014.01.29. 06:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ha van még tapasztalat a Dusterrel akkor megköszönöm.[/quote]
Kollégám az elsők közt vette aztán rakatott bele gázt (ami elég drága mostanság ) a fogyasztása vegyes használatban 9.5-10l pedig nem egy hajtós gyerek (nekem scenic volt ezzel a motorral sajna az is megette a 9 litert benzinből.Futóval az 1.6 motor a kasznihoz végképp gyenge 105Le. Hétvégi autónak nem rossz ,de terepjáró képessége az 0 talán a 4x4 verzió az meg elég drága.Földes saras úton lakik tavaly hívott menjek menteni ,mert elakadt a sárban scudóval elmentem mellette a sárban elé álltam és kihúztam ;) látni kellett volna a fejét .

Szerző:  Bogaras [ 2014.01.29. 05:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Kopaszkutya írta , hogy pick-up, Ti meg itt kiránduló kocsikról beszélgettek. Most melóra kell futót rángatni, pakolni bele vagy csak egy hétvégi autó?

Szerző:  Tükör [ 2014.01.28. 23:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

De azt mondják a rövid távú használatok a dCi-t is tönkrevágják (nem melegszik be, turbó,stb) és akkor meg a javítás viszi el a gatyát.

Szerző:  Jópap [ 2014.01.28. 23:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tűzoltónak !

A tesómnak 1,5-ös disel Dusterje van. Terepen is használja bőven, 60 ezer km-nél tart de semmi gondja vele. 5,8 - 6,2 közti a fogyasztása.
Nem tudom hogy mennyit használnád rövid távon, de ha sokat az 1,6-os benzines leeszi a gatyádat.

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.28. 21:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Pöte írta:
Terepen jobb mint a Skoda Yeti.

Én nagyon Skodás vagyok. Beleültem a Yetibe is. Nagyon otthon éreztem magam benne. De 6 milla körül kezdődik. A Duster terepjáróbb és dögösebb is kívülről. És 4 milla körül megvan.

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.28. 21:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

:D

Szerző:  Geri77 [ 2014.01.28. 21:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Karcsi!
Csak nehogy belelógjon a vízbe, amikor a wc-re ülsz. :D

Szerző:  Pöte [ 2014.01.28. 21:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Terepen jobb mint a Skoda Yeti.

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.28. 20:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Az autószerelőm azt mondta, hogy ne vegyek 1,5-ös diesel Reneult motoros autót, mert azokkal sok a bibi. Ezért is preferálnám inkább az 1,6-os benzinest. Többet eszik ugyan de olcsóbb is fél millával.

Köszönöm az eddigi válaszokat.
Minél többet nézem a Dustert annál jobban tetszik. Még soha nem volt terepjáróm de nagyon szeretnék. Igaz, hogy legalább két centit nő az ember farka ha beleül egy terepjáróba? :o

Ha van még tapasztalat a Dusterrel akkor megköszönöm.

Szerző:  fredo [ 2014.01.28. 14:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Az elmúlt 21 év disel autózása(90%-ban magam szerelése)során,én úgy gondolom,hogy a kisköbcentis disel motor kisfodulaton gyenge.Ha meg nyomodneki elkopik.Vagy a turbó megy tönkre,vagy a turbó hajtja szét a motort.Ezért inkább nagyobb köbcentis autókat tartok.Most 80-90km/h-nál még csak1400-et forog a személy autóm.

Szerző:  fibula [ 2014.01.28. 13:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Őszintén megvallva csak egy kicsit értek hozzá, nem szakmám, de nyakig benne vagyok az autós témában.
Egy komoly hozzáértővel a közelmúltban vesézgettük a témát, innen az információ.
A kisköbcentis, benzines motorok jók, de tudni kell róla, hogy ezek a motorok csúcsra vannak járatva.
Lásd Fabia 1.2-es kombi autóit, de ott nincs motor felújítás, ha eljön az ideje, csak komplett csere. Persze itt is érvényes a nagy fordulat használata a megfelelő nyomaték eléréséhez.
Alacsony fogyasztás, kiváló környezetvédelmi értékek, cserébe egyszer használatos motor, szerencsére sok km után...
Gondolatként:
Ha olajat cserélsz, akkor ne sajnáld a drágább olajat tenni a motorba! Ha vezérlés csere van soron, akkor a Gates és a Contitech szíjakat preferáld és minden mozgó alkatrészt cserélj!

Szerző:  Tükör [ 2014.01.28. 12:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ehhez te értesz, vagy csak te is olvastad Fibula?

Ha értesz hozzá, a kis benzines turbókkal is ez a helyzet(?), mert most egy ilyen 1,2-essel is kínálják a dustert, ami elég nyomatékos kis masina.

Szerző:  fibula [ 2014.01.28. 10:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Dugattyú, gyűrű, hajtókar, hajtókarcsapágy.
A magas nyomás "átka".
Ha lassú fordulaton használod a magas nyomást akkor a felső holtponton nehezebben lendül át a dugattyú és nagy ütést kap a tetejére, mely meg van minden motornál, de a régieket erre tervezték, vastagabb, robusztusabb anyagból voltak...
Ha nagy fordulaton pörgeted akkor könnyebben, lendületesebben mozog a dugattyú.
Remélem érthető :)

Szerző:  fredo [ 2014.01.28. 10:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Mik a hibák :?:

Szerző:  fibula [ 2014.01.28. 09:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

1.5Dci, ellentétben a régi vágású szívó dízelekkel ezt a motort érdemes magasabb fordulaton járatni.
Sokan a régi dízelből ebbe ülve panaszkodnak, hogy hamarosan szervizelni kell a motort...

Szerző:  Balázs [ 2014.01.28. 09:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Igen a Diesel 1.5 Dci-re gondolok. Azt rakják mindkét autóba. Egyébként egyéni kérésre lehet Dustert is Van típusba kérni. Ez azoknak érdekes akik ÁFA visszaigénylők.

Szerző:  Tükör [ 2014.01.27. 22:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ez most melyik motor amiről beszélsz Balázs?
A dCi?

Szerző:  Balázs [ 2014.01.27. 22:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

tűzoltó írta:
Köszönöm Hárskeret de ez a Hundy nekem kicsit drága.

Viszont ha valakinek volna tapasztalata benzines (vagy legalább diesel ) Dácia Dasterrel azt megköszönném. A ranc essen bele, se baján se Szekszárdon nincs még tesztautó az újból. ( A régiből sem.)


Családban több méhésznek is van Dusterje. A motorja ugyanaz, mint nekem a céges Dokkerba. Fogyasztás kicsi ( max 6 liter ), viszont elég jól megy. A Duster alkalmi terepjárásra kiváló, egészen szar dűlőkön is el tudtunk vele menni. Hátránya a kis raktér, meg a kisebb vontatási tömeg. Igazából eddig semmi probléma nincs vele, de a helyzet ugyanaz, mint a Dokkernél, sajnos nincs még referenciája ezeknek az autóknak...

Szerző:  ibitubai [ 2014.01.27. 22:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tüzoltó ! Gyere Kaposszekcsőre, használt autóknál is láttam a multkor eladót,kiprobálható,de mellete van a cég is aki forgalmazza.

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.27. 22:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Köszönöm Hárskeret de ez a Hundy nekem kicsit drága.

Viszont ha valakinek volna tapasztalata benzines (vagy legalább diesel ) Dácia Dasterrel azt megköszönném. A ranc essen bele, se baján se Szekszárdon nincs még tesztautó az újból. ( A régiből sem.)

Szerző:  pestlorinc [ 2014.01.18. 23:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Kinek?

Szerző:  nigacsi [ 2014.01.18. 22:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Na ez oda :( :( :( rendesen

Szerző:  hárskeret [ 2014.01.09. 22:26 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Kedves Tűzoltó!

Amikor először fél terepjárót vettem KIA Sportage mellett döntöttem a tesztek alapján .Akkor a Suzukit, Hondát, Toyotát kizártam ár-érték alapon. Nem bántam meg. Most egy Hyundai ix35-öt használok szintén ár-érték arány alapon választva.
2,5 év közel 120 ezer kilométeren csak kötelező szerviz és gázolaj.

Üdv:hárskeret

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.09. 22:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

köszönöm.

Szerző:  Pilátus [ 2014.01.07. 20:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Alacsony...villogni jó,de terepre nem nagyon,családinak viszont szép ...Van itt az egyik ügyvéd gyereknek ilyen és a városban is ,meg vadászni is mindig ezzel jár...de csak a vadászházig :twisted: Műszaki gondja nem nagyon volt,persze zsír új volt amikor vette...2,7millka felett inkább mást vennék

Szerző:  Balázs [ 2014.01.07. 18:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Egyik ismerősöm a Suzukinál szervízvezető. Azt mondta, hogy a Grand Vitarának egy nagyon komoly konstrukciós hibája van, de ezt számos autó már javították. Állítólag az első generációnak a motor ékszíja műanyag görgőkön fut, ami a görgők és a szíj gyakori tönkremenetelét okozza. Ez több százezres tételt jelent. Szóval figyelni kell, hogy ez a szíj már fém görgőkön fusson. A motorjáról meg azt modja, hogy pont olyan, mint a többi új diesel motor, addig jó, amég nem kell hozzányúlni. A kasznit és egyebeket pedig nagyon dicsérte.
Csak tolmácsoltam, én ehhez nem értek. :)

Szerző:  tűzoltó [ 2014.01.07. 18:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Nagyon-nagyon szemezek egy Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS JLX A járgánnyal. Véleményeket kérnék. Renault motor van benne.
Sürgős lenne.
Köszönöm

Szerző:  jimmey [ 2014.01.01. 18:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Nekem ez lenne az ideális autó.
Jól járja a terepet,ha meg tolvaj jön ott a meggymagkőpkődő.

Szerző:  szaboattila [ 2013.12.19. 23:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Pöte az hogy én azt irtam hogy még román rendszámmal nem láttam az nem tudom mi alapján jön le neked úgy hogy "akkor nincs is".
Mivel a Kinai Nagyfalat se láttam még, akkor ezek szerint az sincs...

Gondolkodj már,azért nőtt a fejed a nyakadra.

Tschüss

Szerző:  axxiant [ 2013.12.19. 21:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Atti!
Itthon is fut már sok ilyen pót,főleg autószállító cégek használják.
Üdv. Axx.
----------------------
Az örök kezdő.

Szerző:  BFERI [ 2013.12.19. 20:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

A haveromnak éppen egy 3 tengelyes forgózsámolyos van 8 m kivitelben , Hollandiában vette . Rextonnal huzigálja .

Szerző:  Pöte [ 2013.12.19. 17:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

szaboattila írta:
Nem tudom,én még román rendszámmal nem láttam...


Akkor biztos nincs is...

Szerző:  szaboattila [ 2013.12.18. 22:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Nekem akkor is a csúcs a nyerges Ford Transit :D Eleve 3.5tonnás egy Ford Transit,és nyerges kialakitásban kb 5-6 méteres nyergespót van rajta...ok,biztosan nem vasúti sineket szállitanak vele,hanem valami könnyű de terjedelmes árut,de akkor is egy "minikamion" :D

Szerző:  szaboattila [ 2013.12.18. 21:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Nem tudom,én még román rendszámmal nem láttam,de itt az hétköznapi dolog,hogy SUV-ok(Q7-es,X5-ös stb) után egy kb 5méteres forgózsámolyos futó van kötve(általában oldalfal sincs) és ilyenekkel rohangálnak.

A Tükör féle tandempót az nem újdonság,minden második gazda udvarán áll belőle egy,de ilyen forgózsámolyost ezenkivűl csak Hollandiában láttam eddig.

Otthon szerintem vakarná a fejét a KPM...

Szerző:  Geri77 [ 2013.12.15. 19:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Ezek a forgózsámolyosok is ráfutófékesek?
Könnyebben meglökheti az autót, nem?
Meg ugyebár a tolatás is bonyolultabb.

Szerző:  Bogaras [ 2013.12.15. 19:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Az még kevés hogy forgózsámolyos. Múlt héten vasárnap 4 tengellyel láttam 6 méteres kivitelben.

Szerző:  Pöte [ 2013.12.15. 18:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Lehet, hogy keveset jársz az ország keleti felében, de hidd el rengeteg forgózsámolyos 2-3 tonnás UTÁNFUTÓ jár a négyesen ( a java román rendszámos...)

Szerző:  szaboattila [ 2013.12.15. 18:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Tükör gratulálok az új futóhoz.
Ha már a rendőrök szóba kerültek,szerintem lenne otthon értetlenkedés az alábbi kombinációkon:

-Q7-es Audi forgózsámolyos 2tonnás utánfutóval
-nyergesvontató kialakitású Ford Transit

Szerző:  zombee [ 2013.12.15. 16:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Mahindra Goa
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013 ... p/?rnd=320

Szerző:  tsanyi [ 2013.12.15. 00:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

http://www.suzuki4x4.hu/userfiles/3/fil ... balyai.pdf
http://shp.hu/hpc/web.php?a=tiauto&o=vo ... alyok_XnBv

Szerző:  somogyics66 [ 2013.12.14. 21:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Méhész autó

Hát vese nélkül!2T-ás futómat leakartam szúratni 1,5T-re aPajero miatt/1500kg/Bementem a SZFvári KPM-hez ezügyben.Elővették a§-okat,elémtették és tudatták velem,hogy nem minősítik vissza,mivel a futó erre az össztömegre jogot szerzett.De nyugodtan húzhatom 1,5T-val is,csak a rakománnyal eggyütt nem léphetem túl ezt a súlyhatárt,mivel a TÉNYLEGES össztömeg számít NEM a névleges.Most ez a futó üresen,magasítóval cirka 550kg körül van,Miért érdekelje a rendőrt?

Oldal: 12 / 41 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/