Pontos idő: 2024.04.19. 16:58

Időzóna: UTC + 1 óra





Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
  Nyomtatóbarát verzió Előző téma | Következő téma 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2013.04.28. 16:41 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2013.04.14. 11:21
Hozzászólások: 51
"Birka az a nép aki ilyeneket és hasonlókat eltűr! Azt a sok szarházit a mi adónkból fizetik és nem én vagyok értük hanem ők vannak értem!"

Bizony, ennek így kéne lennie ideális esetben... :?

_________________
"Onnan fogod tudni, hogy jól vagy, ha nem találsz senkit, akinek a helyében lennél...
..és bármibe kerül, vagy akármi fáj, tudod, hogy élni lehet, és nem csak muszáj.."

--Kispál--


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2013.04.28. 16:01 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
Abban tévedsz , hogy oda mennek és akkor amikor akarom. Az út és terep viszonyokkal is számolni kell. Például a telelő helyem és a jelenlegi repcém csak kis autóval max kisebb teherautóval közelíthető meg , de marha lennék egy teherautó platójára pakolni, mikor az autómba és a futómra amik csak fele magasságúak 40 család elfér. Sőt például a repcés helyemre már egy 3,5 t iveco sem fér be.

Birka az a nép aki ilyeneket és hasonlókat eltűr! Azt a sok szarházit a mi adónkból fizetik és nem én vagyok értük hanem ők vannak értem!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2013.04.27. 20:12 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2012.02.01. 18:30
Hozzászólások: 1210
Tartózkodási hely: Graz/Várpalota
Van annyi szállitási cég ebben az országban mint égen a csillag,szerintem az összes méhcsaládot egyszerre tudnák oda szállitani akkor amikor a méhész füttyent egyet :)

én inkább mást látok ebben a hirben,bár mivel nincs semmi megerősités,hivatkozás,addig ez csak kósza hir.

a fuvarozóknak GKI kártyára van szüksége,anélkül nem mehet sehova. 109ezer pénzért meg is kapja.
ebből a logikából majd kiagyalják( csak képzelődök) hogy állatok és igy méhek szállitásához is majd valami ADR-hez hasonló kártya kell....pénzért ugyebár.

itt ebben az országban mindent átkutyulnak,EU-ra hivatkozva.nemrég érdeklődtem targoncásjogsi ügyben.ami a németeknél bármelyik autósiskolában 2nap és 189euro és mindenre jogosit(dizel,gáz,elektromos,X tonna alatti feletti) az itt nem ám úgy van! :D valami 30 óra csak a tanfolyás,meg még X óra a gyakorlat,meg 1x 40ezer egy vizsga,és ha az megvan akkor még 40-ért másik vizsga,és akkor OKJ targoncáspapir van az ember kezében,JÚNIJÓS kártya formátumban :)

az etetés,az emberek hülyének nézésének másik példája az a hir,hogy módosul a KRESZ és mindenkinek majd újra kell vizsgáznia...nem tudom mi fog módosulni,lehet hogy majd a baloldalon fogunk közlekedni passz. :ut

_________________
Attila

Kisboconádi a mézeskaptár. "a méhe csak kölcsönad"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2013.04.27. 19:21 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
Az szép lenne , ha a saját járművemmel a saját méheimet nem vihetném! Megoldhatatlan annyi vállalkozót estére oda rendelni , mikor a méhész sokszor 12-24 óra alatt dönt egy esetleges költözésről. Marad a nem jogkövető magatartás és benyalhatnak.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2013.04.27. 08:17 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010.10.26. 19:42
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Méhésztársak!

Hallottam egy kósza hírt, miszerint a méhek szállításával kapcsolatban szigorítások várhatóak: a szállítás csak hivatalosan lesz megoldható, vállalkozóval, számlával kell igazolni ezt, amennyiben igazoltatásra kerül sor.

Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy ez mennyire hátrányosan érintene a legtöbb méhészt egy ilyen rendelet.

Kérlek benneteket, hogy erősítsétek, vagy cáfoljátok meg, hogy rövidre tudjuk zárjuk ezt a rémhírt.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.16. 21:15 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011.01.29. 20:21
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Sarkad
Nem, az ideiglenes forgalomban tartási engedély nem ugyanaz az ideiglenes forgalmi engedéllyel.


Ideiglenes forgalomban tartási engedély (3 napra) = útvonalengedély (rendszámtáblával, érvényes műszaki vizsgával nem rendelkező jármű közúti forgalomban való indokolt részvételéhez szükséges):
-a jármű jogszerű birtoklásának igazolása,
-forgalmi engedély,
-érvényes kötelező gépjármű-felelősség biztosítás meglétének igazolása,
-az ideiglenes forgalomban tartási engedély díjának megfizetését igazoló szelvény csatolása,
-az ügyintézési jogosultság igazolása személyes megjelenés esetén személyazonosságot igazoló okmány, képviselet esetén pedig meghatalmazás és személyazonosságot igazoló okmány, lakcímigazolvány, [


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.16. 20:21 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010.12.31. 21:13
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Békés megye,Szarvas
fisher írta:
Ideiglenes forgalomba tartási engedéllyel vándorolt-e már valaki?
Ha igen, legyen szíves tapasztalatát tegye közkincsé.

Ez az E-rendszámhoz tartozó hivatalos okmány,a forgalmi engedélyt"helyettesíti",mivel az autó végleg ki van vonva a forgalomból.Én is így használom az Aviámat,minden gond nélkül,bár a biztosítása igen borsos(tavaly havi 10000 volt)Ha lehetőségem lesz rá,3betű 3 számra műszakizom(eredetvizsga,átírás+vontathat is + kevesebb biztosítás).


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.16. 19:11 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.02.01. 20:21
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Miskolc
A pótkocsit vontató jármű rakománya hátra nem nyúlhat túl a rakfelületen

Szigetivili!
Köszönön az infót, el is mentettem.
Picit elbizonytalanítottál, hogy a kihúzható és szervesen a futó részét képező lámpasort a hatóság rakfelületnek ítéli-e meg.
Bár remélem a gyártó akitől vettem utána járt.
Eddig még nem szóltak érte, de sose lehet tudni.
Utána járok újra. Köszönettel!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 21:18 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
galamb386 írta:
Ugyan is az utánfutó lámpasoránál hátrább nem érhet semmi, nem úgy mint szólóban. .

Galamb!
E tekintetben szóló gk-ra és az utánfutóra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak azaz a világító és jelzőberendezéseket észlelését a rakomány nam zavarhatja (erre tényleg jó a mobil lámpasor). A többi már nem pontos.
Az 1/1975. KPM-BM együttes r-ből (KRESZ)
"(5) Ha a rakomány méretei miatt a (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem tartható meg, nyitott rakfelületű járművön a rakomány úgy is elhelyezhető, hogy a rakfelületen túl előre (legfeljebb a jármű elejéig), illetőleg a járművön túl hátra (legfeljebb két méterre, de a rakfelület hosszának felénél nem nagyobb távolságra) vagy oldalra (úgy, hogy a rakomány és a jármű együttes szélessége a 2,5 métert ne haladja meg) kinyúljék. A pótkocsit vontató jármű rakománya hátra nem nyúlhat túl a rakfelületen.
(6) A járművön túlnyúló rakományt (álló járművön is) legalább 40x40 cm méretű piros vagy piros-fehér csíkos zászlóval, illetőleg táblával, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül a hátra kinyúló rakományt piros fényű lámpával és piros fényvisszaverővel, az oldalra kinyúló rakományt előre fehér fényű lámpával és fehér fényvisszaverővel, hátra piros fényű lámpával és piros fényvisszaverővel meg kell jelölni. A rakomány külső széle és a lámpa átvilágított felületének, illetőleg a fényvisszaverőnek a külső széle között - vízszintes irányban - legfeljebb 40 cm távolság lehet. Az oldalra kinyúló rakomány lámpával és fényvisszaverővel való megjelölése mellőzhető, ha a rakomány legszélső pontja a járműnek az azonos oldalon levő helyzetjelző lámpájától - vízszintes irányban - 40 cm-nél nincs nagyobb távolságra."

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.c ... 500001.KPM

Érdemes olvasgatni.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 18:06 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011.01.29. 20:21
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Sarkad
Ideiglenes forgalomba tartási engedéllyel vándorolt-e már valaki?
Ha igen, legyen szíves tapasztalatát tegye közkincsé.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.07. 20:38 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Akkor folytassuk, és így talán egyértelmű lesz.
Van a másik tipusu adattábla, amelyiken egy E betüvel induló számsor is van (lásd adattábla alsó sora). Ez az európai tipusbizonyítvány jele.

Az európai típusbizonyítvánnyal ellátott jármű esetében a vontatható pótkocsi össztömegét az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani. (tehát lehet akár több akár kevesebb is az össztömeg háromnegyedénél)

A táblán szereplő adatok jelentése:
• első szám a vonójármű össztömege (ez az adat szerepel a forgalmi engedélyben)
• második szám a járműszerelvény (vonó és vontatott jármű együttesen) max. össztömege (ez az adat nem szerepel a forgalmi engedélyben)
• a harmadik és negyedik szám tengelyterhelésre utaló adat

A vontatható max. tömeg a második és első szám különbözeteként számítható.
Amennyiben a két szám különbsége nulla, úgy az autó nem vontathat!


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.06. 18:45 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.08. 20:33
Hozzászólások: 356
Land Rover 3500kg,Kia Sorento 3500kg Toyota HZJ 3500 kg stb.A vontatást már a vonó jármű teljesítményéhez nézik.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.06. 17:43 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Bogaras írta:
Ha az autóm ettől nagyobb összsúlyú lenne húzhatnék nagyobbat, de csak 2000kg-ig ugyanis én nagyobb horgot még nem láttam.

A többi stimmel de ez a mondat nem. Van nagyobb.
Lásd (csak példaként): http://www.vonohorog.hu/Vonohorog/lista ... ria_id=267
Amelyik járműnek olyan adattáblája van, mint amit Imker a Méhészautó c. topikban bemutatott, ott a forgalmi engedélybe a jármű adatlapja/adattáblája alapján kerülhet a vontatásra vonatkozó adat de az nem lehet több mint amennyit az alább idézett vonatkozó rendelet megenged. (ráfutófékes pótnál a vonó jmű össztömegének 3/4 része)
Azaz a 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű gépkocsi forgalmi engedélyben max. 2625 kg össztömegű ráfutófékes pótkocsi vontatása engedélyezhető (ha az adatlapja is enged ennyit).
Tehát "B+E" kategóriánál ebben az essetben ez (szabályosan!) maximum. 3500 + 2625 kg. lehet.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára szigetivili 2012.02.07. 19:58-kor.

Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.06. 11:18 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
szigetivili írta:
Ne kavarjátok tovább!

"a) „B+E”: „B” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló
jármûszerelvény"

Ez azt jelenti, hogy vezethetsz egy olyan járműszerelvényt, amely egy max. 3500 kg össztömegű gépkocsiból és egy olyan pótkocsiból áll, amelyet a forgalmi engedélye szerint vontathat PONT.

Somogyics! Ezt nyugodtan elfogadhatod "szakvéleménynek" is. :)


A lényeg az , hogy ha van egy B+E jogsid akkor csak a forgalmi szab határt, hogy milyen futót húzhatsz az autóddal.
Az én autóm ösztömegben futóval 4750 ez nincs benne a forgalmiban. Az autó önsúlya 1750 ehhez 1150kg a rakomány. Ez 2900kg (ez benne van a forgalmiban),tehát az utánfutó forgalmijában nem lehet több 1850 kg összsúlynál.
Ha az autóm ettől nagyobb összsúlyú lenne húzhatnék nagyobbat, de csak 2000kg-ig ugyanis én nagyobb horgot még nem láttam.
Az autóm forgalmijában hiába van a 2000kg horog , az autó adattáblája szerinti össztömeget nem léphetem át és ezt nem csak a KPM hanem a rendőr is jogosult ellenőrizni, feltéve ha tudja hol van


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.05. 20:41 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.07.26. 20:13
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Zselic szive
Űdv!
Most vettem egy zöld rendszámos terepjárót,lejárt műszakival.Eredetileg német papirokkal rendelkező autó volt,de a magyar tulaj az akkor még működö zöld rendszámos megoldással helyezte forgalomba.Most már ilyen autóra nem adnak ki zöld rendszámot,nem hosszabbitják meg a műszakiját,legalábbis én igy tudom.Az autó eredeti papirjai az okmányirodában vannak.Érdeklődnék van-e valamilyen megoldás az autó forgalomba helyezésére?

_________________
NB 18,NB 24


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.04. 07:15 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.01. 16:20
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: JNSZ-Abádszalók
Nekem tavaly 2 napomba került a forgalmi csere,mert rosszul volt bejegyezve a vontatmányok összsúlya.Nem került az új forgalmi pénzembe, mert nem az én hibám volt,csak 2 napomba,és az utazásokba.
A vontatható összsúlyokat,a közlekedési jogszabályok alapján írják be.
Elírhatják(szándékosan,vagy véletlenül)de ha egy lelkiismeretes vizsgabiztosnál jársz,akkor úgy jársz mint én.Új forgalmi kell.
Üdv Jim


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.03. 18:25 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Ügyes vagy! De érdemes lett volna visszaolvasnod mert ezzel indult ez a topik amit Te "feltaláltál" :lol:
Igaz, ismétlés a........

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.03. 18:17 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011.12.15. 12:50
Hozzászólások: 1
„B” kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegû
gépkocsi, amelyben a vezetõülésen kívül legfeljebb nyolc állandó ülõhely
van.
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb
össztömeget meg nem haladó (könnyû) pótkocsiból álló jármûszerelvény.
E jármûszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege
legfeljebb 4250 kg.
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb
össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve,
hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg
a vontató jármû saját tömegét. E jármûszerelvény megengedett
legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg

ezt vezetheti bárki B-vel ha legalább két éves a jogsija. ez már elhangzott .


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:52 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.08. 20:33
Hozzászólások: 356
Köszi én elfogadom,megúszok egy utat.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:46 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Ne kavarjátok tovább!

"a) „B+E”: „B” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló
jármûszerelvény"

Ez azt jelenti, hogy vezethetsz egy olyan járműszerelvényt, amely egy max. 3500 kg össztömegű gépkocsiból és egy olyan pótkocsiból áll, amelyet a forgalmi engedélye szerint vontathat PONT.

Somogyics! Ezt nyugodtan elfogadhatod "szakvéleménynek" is. :)

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:42 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Szerintem meg totál egyértelmű.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:40 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.08. 20:33
Hozzászólások: 356
No ez már olyan jó téma kifejtegetve,hogy holnap bemegyek egy oktatóhoz,vagy a KPM-hez és kérek róla hivatalos állásfoglalást.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:34 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
somogyics66 írta:
A rover megy B-vel .Ténylegesen húzhat 3500-at.B=max3500kg.BE=3500kg+annak a3/4-e=6120kg.A2620kg--ra kell az E,mivel ugye 750kg felett nehézpót.Ha ennél az össztömegnél többet húzol kicsúsztál a B kategóriából. A gk hiába vihet többet hivatalosan a jogsi csak eddig jó.



Neeeeem!

Olvass vissza a B + E kategóriára a kresz szerint. Ott nincs 3/4-es vontatás, csak annyi, hogy nehéz pótkocsi.
A B kategóriából nem csúszhatsz ki? Mivel az autód B kategóriás. Mi az, hogy kicsúszni????


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:33 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.08. 20:33
Hozzászólások: 356
Geri77 írta:
Somogyics!

A Land Roverre biztosan nem kell C jogsi.
Legfeljebb a rendelet szerint nem vontathat többet az össztömegének 3/4-énél.

De akkor vajon miért vizsgáztatható le 3500 kg-ra?

Mert,ha van CE-d nyugodtan mehetsz vele.A gk jogai engedik a 3500kg vontatást, A BE nem enged annyit.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:28 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.08. 20:33
Hozzászólások: 356
A rover megy B-vel .Ténylegesen húzhat 3500-at.B=max3500kg.BE=3500kg+annak a3/4-e=6120kg.A2620kg--ra kell az E,mivel ugye 750kg felett nehézpót.Ha ennél az össztömegnél többet húzol kicsúsztál a B kategóriából. A gk hiába vihet többet hivatalosan a jogsi csak eddig jó.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:13 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Somogyics!

A Land Roverre biztosan nem kell C jogsi.
Legfeljebb a rendelet szerint nem vontathat többet az össztömegének 3/4-énél.

De akkor vajon miért vizsgáztatható le 3500 kg-ra?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:07 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Geri!
Ismét igazad van:
"21. § (1) Arra nézve, hogy a jármû vontathat -e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók."
De az már más kérdés, hogy a hatósági engedélybe a 6/1990. Köhém r-ben (szakzsargonban: műszaki KRESZ) foglaltak szerint kerül(het)nek az adatok.
Ne tévesszen meg a Deffender hirdetés : 3500 kg-os vonóhorog vszínüleg nem azt jelenti, hogy ennyit vontathat, henem azt, hogy a horog ennyire van hitelesítve a műb. szerint.
Az enyémen is 2,5-ös horog van de "csak" 1990 kg-ot vontathatok.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 20:01 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.08. 20:33
Hozzászólások: 356
jimmey írta:
jimmey írta:
Geri77 írta:
Légyszi linkeld be ezt a jegyzetet. Én tavaly vizsgáztam, de ilyen a kresz könyvben nincs leírva.
Akár 3500 kg-os futót is lehet vontatni. Pl. Land Rover Defender.


szigetivili írása:21. § (4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem
haladja meg a vonó jármû össztömegének a háromnegyedét.
B jogsival vezethető szgk (max 3500kg) után csak fék nélküli,vagy ráfutófékes utánfutó kapcsolható.
Üdv Jim

3500 3/4 =2600 ebből 400 önsúly 2200 vihető.Mégis csak jól vitatkozik a gyerek,erről szól a BE.Landi húzhat 3500-at,csak jogsi kell rá CE.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 19:31 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Nézzétek csak meg, hogy mennyi az össztömege és mennyit vontathat ez a jármű.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_ro ... es-5465396

Bármit is mond a rendelet. Az autó annyit vontathat amennyi a forgalmiban van.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.02.01. 16:12 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.01.01. 16:20
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: JNSZ-Abádszalók
Geri77 írta:
Légyszi linkeld be ezt a jegyzetet. Én tavaly vizsgáztam, de ilyen a kresz könyvben nincs leírva.
Akár 3500 kg-os futót is lehet vontatni. Pl. Land Rover Defender.

Szerintem ezt át kellene még gondolni.
szigetivili írása:21. § (4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem
haladja meg a vonó jármû össztömegének a háromnegyedét.
B jogsival vezethető szgk (max 3500kg) után csak fék nélküli,vagy ráfutófékes utánfutó kapcsolható.
Üdv Jim


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.01.30. 17:44 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Elnézést kérek, igazad van.
De tartalmilag nincs eltérés. Javítottam.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.01.30. 17:19 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010.03.30. 14:47
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar megye
A 35/2000. (XI. 30.) BM rendeletet 2012. 01. 01.-től nem hatályos, helyette lépett életbe a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.c ... #xcelparam


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.01.30. 17:08 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Geri77 írta:
Légyszi linkeld be ezt a jegyzetet. Én tavaly vizsgáztam, de ilyen a kresz könyvben nincs leírva.
Akár 3500 kg-os futót is lehet vontatni. Pl. Land Rover Defender.

Geri!
Jól emlékszel, ilyen tényleg nincs leírva. Viszont másik jogszabály(ok) közvetve valóban behatárolják a B+E kategóriával vontatható pótkocsi össztömegét.

Pl. a 6/1990. KÖHÉM r. 21.§-ban részletesen leírt vontatási szabályok.
"Vontatásra vonatkozó üzemeltetési mûszaki feltételek
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármû vontathat -e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági
engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezõgazdasági vontató és lassú jármû össztömegének a négyszeresét,
e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.
(3) Üzemi fék nélküli könnyû pótkocsi gépjármûvel, mezõgazdasági vontatóval és lassú jármûvel abban
az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármû 68 kilogrammal növelt
saját tömegének a felét.
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem
haladja meg a vonó jármû össztömegének a háromnegyedét.
..........."
Ezeknek a szabályoknak kell érvényesülni- egyebek mellett (lásd. 22-23.§) - a forgalmi engedély vontatásra vonatkozó adataiban.

Az "E" kategóriával kapcsolatos további vitákra, az előző bejegyzésben kiemelt mondat ad választ:
,,E'' kategória
– gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény (csak kombinált kategóriaként adható ki),

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2012.01.30. 16:08 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Mivel nap mint nap visszatérő téma a "mit mivel vezethetünk" és ahány hozzászólás szinte annyi féle magyarázat van belinkelek egy oldalt, ahol szinte minden a közlekedés szempontjából fontos szabályt (KRESZ, stb.) megtalálhatunk egy helyen:

http://vezetunk.hu/jogszabaly-gyujtemeny/

Konkrétan a vezetői engedély kategóriákkal kapcsolatosan viszont be is másolom az ide vonatkozó mellékletet:
1. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez
Nemzetközi kategóriák
„A” kategória – motorkerékpár
„A” korlátozott kategória – legfeljebb 25 kW teljesítményû és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg
arányt meg nem haladó motorkerékpár
„A1” alkategória – a 125 cm3 hengerûrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem
haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár
„B” kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegû
gépkocsi, amelyben a vezetõülésen kívül legfeljebb nyolc állandó ülõhely
van.
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb
össztömeget meg nem haladó (könnyû) pótkocsiból álló jármûszerelvény.
E jármûszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege
legfeljebb 4250 kg.
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb
össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve,
hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg
a vontató jármû saját tömegét. E jármûszerelvény megengedett
legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg
„C” kategória – az autóbusz és a trolibusz kivételével a 3500 kg megengedett
legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsi, valamint az ilyen
gépkocsiból és könnyû pótkocsiból álló jármûszerelvény
„C1” alkategória – az autóbusz és a trolibusz kivételével az olyan gépkocsi, amelynek
megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de nem
több mint 7500 kg, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyû pótkocsiból
álló jármûszerelvény
„D” kategória – az autóbusz, valamint az autóbuszból és könnyû pótkocsiból álló
jármûszerelvény
„D1” alkategória – az autóbusz, amelyben a vezetõülésen kívül legfeljebb 16 állandó ülõhely
van, valamint az ilyen autóbuszból és könnyû pótkocsiból álló
jármûszerelvény
„E” kategória – gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény (csak kombinált
kategóriaként adható ki),
– kombinált kategóriák:
a) „B+E”: „B” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló
jármûszerelvény a „B” jármûkategória c) pontjában meghatározottak
kivételével;
b) „C1 +E”: A „C1” alkategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból
álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a jármûszerelvény megengedett
legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és
a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege sem haladja meg
a vontató jármû saját tömegét;
c) „C+E”: A „C” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló
jármûszerelvény;
d) „D1+E”: A „D1” alkategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból
álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a jármûszerelvény megengedett
legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot,
a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg
a vontató jármû saját tömegét, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra
használják;
e) „D+E”: „D” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló
jármûszerelvény, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják

Amennyiben nem tartjátok indokoltnak e témában új topik nyitását, a moderátorok töröljék.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára szigetivili 2012.01.30. 17:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

greenmiles v1.0 desgined by CodeMiles Team.