Pontos idő: 2024.04.19. 03:24

Időzóna: UTC + 1 óra





Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
  Nyomtatóbarát verzió Előző téma | Következő téma 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.31. 10:00 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2016.05.13. 04:28
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Tiszapüspöki
MJanóka írta:
A mérők hitelesítve vannak- lesznek, nem kell hogy kiállítsanak lemérni anélkül is küldik a csekket.
Pont mint a gyorshajtásnál.
Az egyik barátom ezzel foglalkozik, elmondása szerint 5% tűrés van és mindent meg tud mérni.
Egyenlőre 3.5 t alatt nem büntet, de ha kint állnak a papuccsal akkor kivesznek és kapod a csekket.
A rendszer folyamatosan küldi nekik a rendszámokat, az alapján állít ki.
Ő már mért vw pólót 5 ómigránsal + batyu túlsújosnak. :D


Ómigráns. Hun, Kun? :D


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.30. 19:27 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.19. 20:12
Hozzászólások: 712
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar Zsáka
Miért pont 3,5t miért nem több, vagy kevesebb? Járműről, vagy járműszerelvényről van szó?
Hát érdekes nagy itt a lapítás, jól meg akarnak büntetni mindenkit úgy tűnik.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.30. 19:13 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.02.01. 20:21
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Miskolc
Köszi a választ.
Ennyivel is előrébb vagyunk.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.30. 18:58 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.25. 18:48
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: Hajdú- Bihar
A mérők hitelesítve vannak- lesznek, nem kell hogy kiállítsanak lemérni anélkül is küldik a csekket.
Pont mint a gyorshajtásnál.
Az egyik barátom ezzel foglalkozik, elmondása szerint 5% tűrés van és mindent meg tud mérni.
Egyenlőre 3.5 t alatt nem büntet, de ha kint állnak a papuccsal akkor kivesznek és kapod a csekket.
A rendszer folyamatosan küldi nekik a rendszámokat, az alapján állít ki.
Ő már mért vw pólót 5 ómigránsal + batyu túlsújosnak. :D

_________________
1/2 NB.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.30. 18:35 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.02.01. 20:21
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Miskolc
úgy látom senki nem tud semmit.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.26. 21:37 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2012.02.01. 20:21
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Miskolc
- A sebességmérő be van építve az autóba gyárilag, így kontrolálható a sebesség, sőt sok-sok helyen ki van téve kontroll sebességmérő az utak mentén.
A kapuknál nem láttam sehol kijelzőt, ami mutatná a súlyomat!
Egyáltalán milyen alapon merészelnek büntetni, mikor a már réges-régen lepakoltam, és az igazamról véletlenül sem tudok értekezni senkivel, csak higgyem el vakon?

- Végig megyek az országon jóhiszeműen, mert nem tudom, hogy túlsúlyos vagyok,
Minden kapu megbüntet? Ha nincs útvonal engedélyem az csak egyszeri büntetés egy napra!

- Ha véletlenül, vagy szándékosan, (mellőzés) átlépem a súlymérő előtt lévő záróvonalat akkor mi fog történni? Záróvonal átlépésért megbüntetnek? És ha nem látszik a záróvonal ( elkopott, leesett a hó)?

Nagy itt a susmusolás, hazudozás!
Miért nem lehet egyértelműen megmondani mit fog tudni az a bütyök ott az aszfaltban?
Nem lehet, hogy csak valakinek munka kellett?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2018.01.18. 15:57 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2016.01.02. 14:45
Hozzászólások: 16
[quote="szundy"]Megkérnélek benneteket hogy homályosítsatok már fel ezzel a tengelyterheléssel! Van egy 12 tonnás Ivecónc 2 tengelyes! Na ezt hogy mérik, és hogy pakolhatom! Az önsúlya 5,5 tonna

Ezt nem igazán tudod tengelyesre pakolni, de ha mégis akkor már túlsúlyos lesz. Tengelyenként a határon (befele és kifele is) 10t a max a húzó 11,5t. Tengelycsoportoknál (ami a tengelytáv max. 1m-ét jelenti) ez az ha nyerges ott 24t (3 tengely van) vagy a bogis (2 tengely az egyik felvehető) ott 16t. Igazából ha 40000kg a megengedett akkor 40760kg nincs bünti mert a tűréshatár 41000kg, de tisztában kell leni ezzel mert a hatóság észreveszi a tudatlanságot és akkor büntet ha aláírod.
Például a rakodás utáni tankolási túlsúly is megengedett 500kg-ig.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.25. 17:08 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2016.01.22. 17:50
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Debrecen, Nagycsere
Ezen mérjenek tengelysúlyt! :)


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
A Méhek nem is olyan gyorsak mint hisszük, csak nem tudnak lassabban zümmögni! :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.24. 19:24 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.24. 07:28
Hozzászólások: 6277
Tartózkodási hely: Észak-Zala
Iszonyú gáz ez a rendszer!

Vannak emlékeim róla mikor régen álló kamionokat mértek hídmérlegen. Szeles időben érdekes eredmények születtek.
Több mázsás eltérések voltak. Ugyanez mozgó jármű esetén még érdekesebb.
A rendszer valóban alkalmas lehet túlsúlyos járművek kiszűrésére, de ez alapján büntetni csak birka népet lehet.

_________________
advocatus diaboli


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.23. 22:23 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.08.02. 20:26
Hozzászólások: 845
Tartózkodási hely: Békéscsaba
http://inforadio.hu/belfold/2017/05/23/ ... paign=link


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.20. 21:21 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
Ha "papucsolnak" úgy ok, de én az útba épített mérleggel kapcsolatban írtam.

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.20. 20:20 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2016.08.11. 15:39
Hozzászólások: 36
szundy írta:
Megkérnélek benneteket hogy homályosítsatok már fel ezzel a tengelyterheléssel! Van egy 12 tonnás Ivecónc 2 tengelyes! Na ezt hogy mérik, és hogy pakolhatom! Az önsúlya 5,5 tonna!

Én úgy tudom,hogy tengelyenként nem lehet több 9 tonnánál,kivéve, ha útkímélős légrugós,akkor 10 tonna. Az elsőt nem tudod túl terhelni, de a hátsó tengely tényleges súlya nem lehet több 9 tonnánál!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.20. 06:43 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.02. 13:28
Hozzászólások: 4868
Tartózkodási hely: JNSZ - Karcag
Meglepne, hogy ha erre bárki is tudná a választ. Illetve az engem is érdekelne. Három vándorméhésszel folytatott beszélgetés közül kettőnél biztos feljön a téma. Számomre ez valami űrtechnika...

_________________
Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim…


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.19. 08:09 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.01. 10:48
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: kecel
Megkérnélek benneteket hogy homályosítsatok már fel ezzel a tengelyterheléssel! Van egy 12 tonnás Ivecónc 2 tengelyes! Na ezt hogy mérik, és hogy pakolhatom! Az önsúlya 5,5 tonna!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.14. 09:53 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.06.22. 12:01
Hozzászólások: 112
Tartózkodási hely: BAZ
Biztos, hogy csak készül? Hajnalban jöttem haza onnan, a kapu alatt kb. 50m hosszban újra van aszfaltozva az út.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.13. 17:34 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2015.11.27. 13:51
Hozzászólások: 6
Már készül Nyírtelek és Rakamaz között is...


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.13. 10:34 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Ezek nem ránk lesznek kihegyezve.
Engem a tachográf sokkal jobban izgat.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.13. 08:02 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
http://fuvarlevel.hu/megallitas-nelkul- ... tembertol/


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.08. 18:50 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.06.22. 12:01
Hozzászólások: 112
Tartózkodási hely: BAZ
Meg Tokajnál. Én is arra készülök.....


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.07. 22:32 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Szerintem Szolnoknál is át lehet slisszolni.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.07. 17:33 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.25. 18:48
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: Hajdú- Bihar
Bár Fürednél esetleg ki lehet kerülni a nagy testvért. ;)

_________________
1/2 NB.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.07. 17:30 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.25. 18:48
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: Hajdú- Bihar
Tiszaújvároson és Tiszafürednél biztos hogy mér a kamerák alatt.

_________________
1/2 NB.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.07. 16:55 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2011.11.23. 09:10
Hozzászólások: 302
Tükör írta:
Ugyan nem volt nagy visszhangja, de pár napja én is belinkeltem az utánfutós topikba.


Visszhangozzunk...
A Tiszán át lehet menni súlymérés nélkül? Kissé alacsony a hivatalos terhelhetősége az autómnak...


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.05.06. 19:33 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
kezdőlacó írta:
Tud e valaki valamit, arról, hogy lassan kezdődik a kamion stop, 7.5 t méhszállítás is ide sorolódik? .


Egykori ütegparancsnokom, Kalocsa szds. "szoktavolt" mondani hajdanán a hirhedt zajdai laktanyában: "Fiaim, a szabályzatokat azért kell jól bevágni, hogy ha az öreg Kalocsa leb@sz benneteket, tudjátok, hogy jogos volt-e vagy sem!!!"

De a szabályok ismerete másra is jó :evil: És érdemes hiteles forrásból tájékozódni:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.c ... 800190.KOR

Ha végigolvastad és marad nyitott kérdés akkor tedd fel.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.02.15. 09:47 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Ugyan nem volt nagy visszhangja, de pár napja én is belinkeltem az utánfutós topikba.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2017.02.15. 09:07 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2013.02.13. 18:52
Hozzászólások: 1875
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/0 ... esztuzeme/


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.03.04. 05:03 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
speti írta:
Egyébként lehet hogy ezt az EKAER-t azért vezették be hogy mondjuk minden cég rá legyen kényszerítve egy pályakezdő jogász alkalmazására.Csökkentve a munkanélküliséget. Mert olyan fogalmakat ,illetve megfogalmazásokat lehet olvasni hogy az ember agya le dobja az ékszíjat. :ut


A fogalmazással nincs hiba. Általában 2 ok van, egyrészt hogy rövidebb legyen másrészt a fogalmakhoz amit nem ismersz valamikor ott volt az "idegen szavak és kifejezések szótára" ma már elég ha beütöd a keresett fogalmat a googleba. A probléma a kiskapuk miatt jelentkezett. Mert ha azt mondod , hogy Józsi hozd ide a kis kalapácsot akkor az valamikor egyértelmű és logikus volt. Ma el kell mondani néha rosszul értelmezhetően, hogy milyen úton , mivel esetleg milyen gyorsan és ha több kalapács lehet ott akkor meg kell határoznod hogy a kis kalapács alatt Te melyiket érted a 100-200 vagy esetleg a 300gr-ost.
A legnagyobb hibát a jogalkotói ott követik el, hogy egyes jogszabályokhoz nincsen magyarázat és az több féleképpen értelmezhető azaz megy a kiskapu keresés és hiába lenne egy valós , jogos felvetésed az értelmezéséről a hatóság ha éppen talál a tieddel ellentétes de akár még rossz magyarázatot is akkor is lezárja a vitát azzal , hogy Ő a hatóság. Ezek után mehetsz a bíróságra évekig a vélt, valós igazaddal vagy elfogadod a hatóság felsőbbségét.
Történetesen mondok egy jó példát szakmába vágóan. Valakinek van 5 méhcsaládja. Az Őszi átvizsgálás során 3 családnyúlós gyanús. Labor igazolja , mind az 5 családot elégetik október közepén. Az én jogszabályi olvasatomban és értelmezésemben a helyzet az , hogy a gyanú felmerülésekor a méhészetet helyi zárlat alá veszik. Amikor a labor igazolja a nyúlóst akkor a hatósági főállatorvos minimum 5 km-es körben zárlatot rendel el. Napokon vagy 1-2 héten belül megtörténik az égetés és vége a zárlatnak. Ezzel szemben a méhészek véleménye, de még a hatósági is megoszlik a kérdésben, mert sokan úgy kezdik a tavaszt , hogy zárlat , áthúzódó zárlat van. Pedig a jogszabály nem lehetőséget ad amikor azt írja , hogy, ha a méhészetben az összes családot elégeti a zárlatot fel kell oldani. Hanem utasítja a hatóságot a zárlat feloldására. Ahány tanácsadó ahány méh eüs annyi válasz, pedig sok éves gyakorlatuk és elvileg tudásuk is van hozzá.
Ja és amit még szeretek az hogy megyénként, területenként másként alkalmazzák a jogszabályt holott az ugyanúgy érvényes Lentiben is , mint Kistarcsán vagy Karakószörcsökön.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.03.02. 16:23 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.19. 10:43
Hozzászólások: 1724
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun
Változás:


Enyhülés, hogy a nem kockázatos termékek esetén az áru értékére vonatkozó határérték 5 millió forintra emelkedik. A kockázatos élelmiszerek esetén is növekedtek a határértékek, itt az egyéb kockázatos termékek előírásai lesznek érvényesek, tehát 500 kg tömeg vagy 1 millió forint áruérték felett keletkezik csak bejelentési kötelezettség.

Fontos változás, hogy a mentességi szabály kapcsán (a „vagy kötőszó „és"-re cserélésével) EKAER alóli mentesülés, azaz mentesség kizárólag akkor alkalmazható pl a nem kockázatos termékek esetén, ha a szállított termékegység sem a 2,5 tonnát, sem az 5 millió forint értékhatárt nem haladja meg.

http://fn.hir24.hu/gazdasag/2015/03/02/ ... irsagolas/

_________________
A súlytalan aki nem akarja megmondani a "valót" :-)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.05. 07:19 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.05.18. 10:15
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Hajmáskér
Egyébként lehet hogy ezt az EKAER-t azért vezették be hogy mondjuk minden cég rá legyen kényszerítve egy pályakezdő jogász alkalmazására.Csökkentve a munkanélküliséget. Mert olyan fogalmakat ,illetve megfogalmazásokat lehet olvasni hogy az ember agya le dobja az ékszíjat. :ut


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.04. 23:41 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Tükör írta:
Vélemények?
Ill valami jogtudor értelmezhetné nekünk az EKAER rendszer rejtelmeit is a mi szempontunkból, különös tekintettel a 200 kilós, ill pénzben kifejezett értéke szempontjából, mert pár napon belül már hívogatnak a vevők... (és "csinányi köll")
:ut

Ugyan nem szigorúan vett közlekedési jogszabály, de valahol mégis egy kicsit, mert a fuvarozáshoz kapcsolódik.
itt a válasz a kérdésemre:
Idézet:
Tekintettel arra, hogy a feltételek között szerepel az is, hogy az értékesítés adóköteles legyen, nem kell EKAER számot kérni a mezőgazdasági termelők olyan értékesítéséhez kapcsolódó fuvarozás esetén, amellyel összefüggésben a termelőt kompenzációs felár illeti meg. Továbbá első adóköteles értékesítés hiányában nem kell EKAER számot kérni az alanyi adómentes adózó fuvarozással járó belföldi értékesítése esetén sem. Ugyanakkor, ha az alanyi adómentes adózó által értékesített terméket továbbértékesíti egy nem alanyi adómentes adózó, és az értékesítés fuvarozással jár, akkor ez utóbbi értékesítés első adóköteles értékesítésnek minősülhet EKAER bejelentés szempontjából.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 12:49 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
De ha D1-el húzod, akkor nem kell fizetni a futó után.
Ezen a kamerás dolgon én is elgondolkodtam... ;)

Amúgy is vannak "vicces" megmagyarázhatatlan védhetetlen dolgok benne szerintem.
Azokban az országokban, ahol az ész dominál, nem hiszem, hogy meg lehetne magyarázni, hogy pl a motorra miért csak a 10 napos kerül felébe. A havi és az éves miért nem??

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 10:44 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Olyan kamerák lesznek, amik elölről és hátulról is fényképezik a szerelvényt?
A futót húzhatja D2-es és D1-es kategória is.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 10:36 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.24. 07:28
Hozzászólások: 6277
Tartózkodási hely: Észak-Zala
Tehát egy nyolc-vagy kilencszemélyes személyautó és az összes, B kategóriás jogsival vezethető puttonyos vagy dobozos kishaszonjármű és teherautónak vizsgáztatott pickup ezentúl nem a D1-es, hanem a D2-es kategóriába tartozik. Duplázódik a a matrica ára.

Ha utánfutót is kötsz ezek után akkor arra külön kell fizetni!
Csatolmány:
matrica.jpg

Tehát a transzporterem futóval 10 napos matricája: 2 950 helyett 8 925 Ft-ra változott.
Megye matrica, tavalyi besorolás alapján 5 000 az új szerint 15 000 Ft/megye.
Az éves matrica ára ugyanannyi mint D1-ben, de ha futót húzol akkor arra is külön meg kell fizetni. (+42 980)


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
advocatus diaboli


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.02. 08:54 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.05.18. 10:15
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Hajmáskér
És akkor most a 2 személyes tgk partner ,berlingo és társaik is a D2-t fizetik. Szuper.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2015.01.01. 13:46 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Folyik egy kis eszmecsere a facén erről is:
http://www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Dijtablazat-2015/

Erre írtam:
Idézet:
És ezután következik nem sokára, hogy fizetőssé teszik az autóutakat, ill a négysávúsított részeket is a kisteherautóknak.
Nyilvánvaló volt, hogy sokan a 7,5t a 3,5+futóval váltották ki.
Köszönjük a kedves politikusainknak megint. Addig is újra átvergődünk Hatvanon a felfelé vándorláskor, mert nem fogok 3 alkalomért(3km) matricát venni 15.000-ért.


Majd egy kolléga:
Idézet:
Én is gondoltam megyén belül milyen jó lesz szaladgálni 5000Ft-ért a gyorsabb utakon de így utánfutóval 15e egy megye azért nem mindegy,ráadásul évi pár alkalommal ment az ember messzebbre egy 10 napos szerelvényben 8925 Ft 10 napra.Megint a lehúzás, tévedéskor meg keményen fog a ceruza. ebből jön be a 40 milliárd mennek vissza a tréleres tudatlan vendégmunkások aktán rögtön kap egyet a furgonra egyet az utánfutóra.


Másik kolléga:
Idézet:
Most már csak azt várom , hogy azt az új D2 tgk kategóriát mikor rántják be a HU-GO sok nak fizetős utak mellé., alá .Tehát matricával lehessen menni a HU-GO-s utakon.


Erre én:
Idézet:
Sajnos én is ettől tartok, hogy ez csak idő kérdése.
Van azért egy réteg, akinek ez a rendszer jobb lesz, de összességében biztos, hogy többet szednek be tőlünk, különben meg se csinálták volna. Jól mutatja egy példa, mennyire nem az volt a cél, hogy ésszerű legyen a megoldás:
Hatvannál van a kerekharaszti pihenő, ahol fel is, le is lehet hajtani az autópályáról. Ez 1km-re van a megyehatártól. értem én, hogy megyehatár, de pl ha itt csináltak volna egy lehajtó pontot, akkor hatvanból simán csak pest megyei matricával lehetne ingázni Budapestre, még Salgótarjánból is, relatíve kevés nyűggel.
Így vagy megveszi a paraszt a két megyét Heves-Pest, vagy elmegy Aszódig és ott hajt fel, ill le ha hazafelé jön. És eddig nem magamról beszéltem.
Nekem speciel eddig nem kellett a vándorláshoz matrica a Hiace-mra. Mostantól(végig gondoltam az első írásom óta) azért, mert 5x (!) egy évben fel kell mennem olyan részekre amik eddig ingyenesek voltak ez bele fog kerülni minimum 30.000 forintomba(ugye a futóra is kell matrica), vagy vergődhetek át Pesten, városokon, szar mellékutakon.
Persze, lehet mondani, hogy ez még mindig kevesebb, mint ha éves matricát kellett volna vennem , csakhogy ahhoz képest, hogy eddig nem kellett erre a szerelvényre, ill, hogy egy útra 6000Ft esik, ami kilométerenként 500 és 1000Ft között van, alkalomtól függően, na így már sok!
Talán (nem biztos) a másik autókon nyerek valamennyit az eddigiekhez képest, okos szervezéssel, de mindenképpen magamnak, ill másoknak(olyan részek, amikre behajtok ahová eddig nem tettem) kényelmetlenséget, plusz munkát és idegességet okozva.
Ez van!
Köszönjük MSE!


Vélemények?
Ill valami jogtudor értelmezhetné nekünk az EKAER rendszer rejtelmeit is a mi szempontunkból, különös tekintettel a 200 kilós, ill pénzben kifejezett értéke szempontjából, mert pár napon belül már hívogatnak a vevők... (és "csinányi köll")
:ut

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 20:46 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.10.05. 19:32
Hozzászólások: 212
Tartózkodási hely: B-A-Z megye
De az is benne van hogy "akkor lesz egy áru bejelentés köteles ha gazdát cserél".


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 20:20 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010.02.04. 18:29
Hozzászólások: 881
Tartózkodási hely: Veszprém
Most kaptam meg az EKAER tervezetet amiben a méz és a cukorszirup is szerepel.
Mennyiség sajnos nincs mellékelve.......fájni fog ez nekünk?
Üdv. Axx.
---------------------------
Az örök kezdő.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.11. 19:16 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2014.09.28. 07:24
Hozzászólások: 33
http://www.kormany.hu/hu/dok?source=8&t ... mentBrowse Üdvözlet! Innen lelehet letölteni tervezetet, a méz is szerepel a kiemelt áruk közt.

_________________
"Mindenki másképp csinálja"
Üdv.: KÉRÉSZ


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 20:45 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.02.02. 12:49
Hozzászólások: 571
Tartózkodási hely: Dél Borsod
Így legyen!

_________________
Bízzunk Istenben,és tartsuk szárazon a puskaport!
Hunor 10.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 20:30 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2013.03.15. 21:19
Hozzászólások: 357
A legkisebbeket nem is fogják! Mivel ha te elfogsz menni cukrot venni azt nem neked hanem az eladó fogja bejelenteni ami után neked mint vásárló semmi tenni valód nem lessz csak annyi, hogy ugyan úgy mint eddig szörpöt készíts belőle. Úgyhogy csak nyugalom nem ellenünk hozták ezt a rendeletet hanem a befizetett adó forintunk megtartása miatt. Azért hogy ne pár ember jakuzzit meg márvány padlót és 3új BMW-t vegyen belőle!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 19:42 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.02.02. 12:49
Hozzászólások: 571
Tartózkodási hely: Dél Borsod
Legyen rend az áfa terén,meg mindenhol,de ne a legkissebbeket basztassák!

_________________
Bízzunk Istenben,és tartsuk szárazon a puskaport!
Hunor 10.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 17:49 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2013.03.15. 21:19
Hozzászólások: 357
Na most már ez is baj ha valamit kitaláltak erre a fiktív árúszállításos áfa visszaigényléses jól menő iparág ellen? Ebből csak annak lesz fejfájása aki csal vele. Mi méhészek ugyanúgy hazvihetjük majd a cukorkát mint eddig nem kell ezen beszarni. Meg nem kell itt bácsikákat belekeverni ők úgysem rolexel a kezükön szaladgálnak bmw-vel így hát őt sem fogják a nav kommandósok lerohanni meg minket sem!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 12:07 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Idézet:
Lesznek olyan esetek


Na ezek az esetek melyek lesznek?
Lehet éppen találgatni, de mostanában úgy tűnik nekem, hogy még a végszavazás előtt is beadnak 42 módosítót, és a végleges forma akár rosszabb vagy épp jobb is lehet, ráadásul jelentősen, a tervezetnél.

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 10:39 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.10.28. 19:00
Hozzászólások: 350
Tartózkodási hely: Somogy megye, Siófok
Ez a része az én olvasatomban a (kis)kereskedőkre vonatkozik, de majd ha megjelenik a végleges változata a közlönyben, áttanulmányozom egy hozzáértővel!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.09. 09:26 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.02.02. 12:49
Hozzászólások: 571
Tartózkodási hely: Dél Borsod
Olvasok!
És ez is benne van,ha jól olvasom!:
"Lesznek olyan esetek, amikor azokat a termékeket is csak bejelentve lehet szállítani, melyeket nem útdíjköteles autóval visznek. Ezeket kockázatos élelmiszereknek nevezték el. Azok a termékek tartoznak ide, melyek különösen kedvelt célpontjai az áfacsalásoknak, mint például az étolaj vagy a cukor. A pontos terméklistát majd egy későbbi rendelet fogja megadni. Ha ilyen termékből valaki 200 kilogrammnál többet, vagy 250 ezer forintnál nagyobb értékűt visz, akkor azt is be kell jelenteni. Akkor is kötelező lesz a bejelentés, ha egy címzettnek összesen 500 kg különböző árut, vagy nettó 1 millió forint feletti értéket szállítanak. Akkor is, ha a szállítás egy 3,5 tonna alatti furgonnal, vagy akár személyautóval történik. Ez azt jelenti, hogy ha egy vidéki kisbolt tulajdonosa elmegy a nagykerbe alaposan bevásárolni, akkor azt a beszerzést is csak előzetes bejelentéssel viheti haza."

_________________
Bízzunk Istenben,és tartsuk szárazon a puskaport!
Hunor 10.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.08. 23:22 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.10.05. 19:32
Hozzászólások: 212
Tartózkodási hely: B-A-Z megye
Előbb olvassál!


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.08. 22:33 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.10.28. 19:00
Hozzászólások: 350
Tartózkodási hely: Somogy megye, Siófok
"A törvény az útdíjköteles járművekre vonatkozik".
201kg cukorhoz nem kell 3,5 tonna feletti teherautó...


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.08. 20:44 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.02.02. 12:49
Hozzászólások: 571
Tartózkodási hely: Dél Borsod
Tehát ha a Tescoban bevásárolok magamnak 201 kg cukrot,akkor már azt is előre be kell jelenteni a NAV-hoz,különben ha viszem hazafelé,és pont megállítanak,akkor lefoglalhatják a szállító járművet is,és ha nem fizetem ki a nagy büntit,akkor elárverezik!De ugyanez a helyzet azzal a bácsikával is,aki a saját csirkéinek,malacainak megveszi a bő 2 mázsa takarmányt,és viszi hazafelé..és még sorolhatnánk..

_________________
Bízzunk Istenben,és tartsuk szárazon a puskaport!
Hunor 10.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.12.08. 17:14 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.10.18. 10:27
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Nagykovácsi
http://fuvarlevel.hu/atombomba-a-fuvarozasban/

WTF??


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Közlekedési jogszabályok és értelmezésük
HozzászólásElküldve: 2014.11.25. 20:07 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9385
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
http://gvoe.hu/uploads/files/NKHNemengatalak.pdf

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

greenmiles v1.0 desgined by CodeMiles Team.