Pontos idő: 2024.03.29. 10:05

Időzóna: UTC + 1 óra





Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő
  Nyomtatóbarát verzió Előző téma | Következő téma 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 15:37 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
No kérem, utánanéztem.
Jól írtam, ha könnyű pótkocsit vontatsz, akkor 4250 kg a szerelvény max. össztömege.
35/2000 Bm. r. 1. sz. melléklete (kb. az oldal közepénél)

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.c ... 0000035.BM


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 15:36 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
szigetivili írta:
Bogaras!
Természetresen nyugodtan utánajárhatsz.
De amit leírtam, azt felelősséggel tettem mert szakértem.



Azt értem Vili , de síma B jogsival húzhatsz egy 550kg önsúlyú,2000 kg össztömegű futót is a terepjáróddal , ha az éppen mért össztömeg nem éri el a 3500 kg-ot

Itt most a kérdés nem is ez, hanem az hogy ha a szerelvényem meghaladja a 3500kg-ot, jogsim jó mert nehézpótkocsis, akkor a jog szerint tachograf kell, de én teszek egy nyilatkozatot miszerint nem pénzért másnak hanem saját célra megyek, mentesülök a tachograftól, de 50km-nél messzebb mehetek-e vagy nem


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bogaras 2010.04.05. 15:37-kor.

Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 15:30 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Bogaras!
Természetresen nyugodtan utánajárhatsz.
De amit leírtam, azt felelősséggel tettem mert szakértem.

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 15:23 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
Geri77 írta:
szigetivili írta:
Tükör írta:
.......Meg ahogy én ezt értelmezem, ezek 3,5t fölöttiekre vonatkoznak.
De minket az utánfutós témában, az alattiak érdekelnek talán...

Itt azokról a nyilatkozatokról, amiket már többektől hallottam (és nem csak itt) szó sincs!
Tükör!
3,5 t össztömeg alatti jműszerelvényre nem kell tach.
3,5 t. felett kötelező, kivéve azon kategóriákra, amelyekre a jogszabály mentességet biztosít.
Ilyen pl. a 02.20-án már említett "Magáncélra használt járművekkel nem kereskedelmi forgalomban szállított áru" esetén a műszaki vizsgán erről nyilatkozni kell.

Geri!
Ez szakállas szabály (bár az ismert mottó szerint egy újszülöttnek minden vicc új! :lol: )
Pontosabban: "B" kategóriás jogsival vezethető a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű járműből és egy könnyű /750 kg-ig/ pótkocsiból álló járműszerelvény.
Ld.: pl.: http://www.jogsipont.hu/kategoriak.html


Ebben az esetben 4250 kg az össztömeg. Ugye?



NEM!!!! a B kategoriánál a lényeg az hogy húzhatod a nehézpótkocsit, de a vontató és a vontatott együttes tömege nem haladhatja meg a 3500kg-ot. Abban a pillanatban amikor meghaladja 1kg-al is már B+ nehézpotkocsi jogsi kell, viszont mivel meghaladod a3,5 tonnát kell a tachograf is, vagy és teszel egy nyilatkozatot hogy magáncélra használod és nem pénzért fuvarozol, akkor nem kell a tachograf, de a kategoria kiegészítés igen a nehézpótkocsira és a papíron amit aláírsz ott fityeg az 50 km kitétel. A héten utána járok addig legyetek türelemmel


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 15:15 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
szigetivili írta:
Tükör írta:
.......Meg ahogy én ezt értelmezem, ezek 3,5t fölöttiekre vonatkoznak.
De minket az utánfutós témában, az alattiak érdekelnek talán...

Itt azokról a nyilatkozatokról, amiket már többektől hallottam (és nem csak itt) szó sincs!
Tükör!
3,5 t össztömeg alatti jműszerelvényre nem kell tach.
3,5 t. felett kötelező, kivéve azon kategóriákra, amelyekre a jogszabály mentességet biztosít.
Ilyen pl. a 02.20-án már említett "Magáncélra használt járművekkel nem kereskedelmi forgalomban szállított áru" esetén a műszaki vizsgán erről nyilatkozni kell.

Geri!
Ez szakállas szabály (bár az ismert mottó szerint egy újszülöttnek minden vicc új! :lol: )
Pontosabban: "B" kategóriás jogsival vezethető a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű járműből és egy könnyű /750 kg-ig/ pótkocsiból álló járműszerelvény.
Ld.: pl.: http://www.jogsipont.hu/kategoriak.html


Ebben az esetben 4250 kg az össztömeg. Ugye?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 15:12 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.12.16. 21:07
Hozzászólások: 979
Tartózkodási hely: Dél-Göcsej
Tükör írta:
.......Meg ahogy én ezt értelmezem, ezek 3,5t fölöttiekre vonatkoznak.
De minket az utánfutós témában, az alattiak érdekelnek talán...

Itt azokról a nyilatkozatokról, amiket már többektől hallottam (és nem csak itt) szó sincs!
Tükör!
3,5 t össztömeg alatti jműszerelvényre nem kell tach.
3,5 t. felett kötelező, kivéve azon kategóriákra, amelyekre a jogszabály mentességet biztosít.
Ilyen pl. a 02.20-án már említett "Magáncélra használt járművekkel nem kereskedelmi forgalomban szállított áru" esetén a műszaki vizsgán erről nyilatkozni kell.

Geri!
Ez szakállas szabály (bár az ismert mottó szerint egy újszülöttnek minden vicc új! :lol: )
Pontosabban: "B" kategóriás jogsival vezethető a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű járműből és egy könnyű /750 kg-ig/ pótkocsiból álló járműszerelvény.
Ld.: pl.: http://www.jogsipont.hu/kategoriak.html

_________________
" ...méhésznek lenni küzdelem a keserűség ellen"


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 14:56 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.12.28. 08:48
Hozzászólások: 878
Tartózkodási hely: Zala
Tükör írta:
Na ebben mi konkrétan nem nagyon vagyunk benne.
mert ugyan mezőgazdaság, de se nem kertészet, se nem földművelés, se nem halászat, sőt nem is erdő...
Meg ahogy én ezt értelmezem, ezek 3,5t fölöttiekre vonatkoznak.
De minket az utánfutós témában, az alattiak érdekelnek talán...

Itt azokról a nyilatkozatokról, amiket már többektől hallottam (és nem csak itt) szó sincs!



Tükör, szerintem 3,5 t szerelvény össztömeg alatt semmi sem korlátoz.
Sőt egyik rendőr ismerősöm azt mondta, B jogsival 3500 kg-ig lehet teherautót vezetni, de szerelvényt már összesen 4200 kg-ig. Állítólag 2009-es tv.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 14:25 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.10.30. 20:58
Hozzászólások: 151
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Ha jól értelmezem akkor 7,5t felettiek nem igazán férünk bele pláne ha 50Km nél messzebre akarunk menni.Jó lenne kapni külön kategóriát.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 14:19 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Na ebben mi konkrétan nem nagyon vagyunk benne.
mert ugyan mezőgazdaság, de se nem kertészet, se nem földművelés, se nem halászat, sőt nem is erdő...
Meg ahogy én ezt értelmezem, ezek 3,5t fölöttiekre vonatkoznak.
De minket az utánfutós témában, az alattiak érdekelnek talán...

Itt azokról a nyilatkozatokról, amiket már többektől hallottam (és nem csak itt) szó sincs!

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.05. 07:55 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.02.06. 12:26
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Békés megye
Tükör írta:
Ha hiteles infód lesz, azt légyszi ide is, mert ezzel a "tahógráffal" én se vagyok tisztába... ;)

AETR tájékoztató,ezen elindulva már rá tudtok keresni a gugliba:
http://tachograf.uw.hu/vezpihen.htm
De ha eltűnne az oldal:
2007. 04. 11.-től a mentességek az alábbiak szerint változtak !

Az 561/2006 EK rendelet nem alkalmazandó a következő járművekkel végzett közúti szállításra:
a) menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatást végző járművek, ha a kérdéses menetrend szerinti szolgáltatás 50 km-t meg nem haladó útszakaszon történik;
b) olyan járművek, melyeknél a megengedett legnagyobb sebesség nem haladja meg a 40 km/óra sebességet;
c) a fegyveres szolgálatok, a polgári védelem, a tűzoltóság és a közrend fenntartásáért felelős erők tulajdonában lévő vagy általuk járművezető nélkül bérelt járművek, ha a fuvar ezen szolgálatok számára meghatározott feladat eredményeként és saját ellenőrzésük alatt valósul meg;
d) járművek, amelyeket szükséghelyzetben, vagy mentési műveletekben használnak, beleértve azokat is, amelyeket humanitárius segély nem kereskedelmi célú szállítására használnak;
e) orvosi célra használt különleges járművek;
f) különleges üzemzavar-elhárító járművek a telephelyüktől számított 100 km sugarú körben;
g) műszaki fejlesztési, javítási vagy karbantartási célú közúti vizsgálatoknak alávetett járművek, továbbá forgalomba még nem helyezett új vagy felújított járművek;
h) olyan járművek vagy járművek kombinációja, melyek megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 7,5 tonnát és nem kereskedelmi áruszállítást végeznek;
i) kereskedelmi járművek, melyek a használat helye szerinti tagállam törvényei szerint veterán gépjárműnek minősülnek és azokat nem kereskedelmi személy- vagy áruszállításra használják.

További belföldi mentességek (6/1990 KÖHÉM rendelet 92. § (3) ):
Nem kell tachográffal felszerelni az olyan járművet, amelyet kizárólag belföldön az a)–m) pontokban meghatározott valamely üzemeltetési célra használnak:
a) költségvetési szerv (intézmény), valamint települési önkormányzat üzemeltetésében lévő járművel történő – közúti közlekedési szolgáltatásnak nem minősülő – szállítás,
b) a mezőgazdasági (kertészet, erdőgazdálkodás, földművelés vagy halászat terén működő) vállalkozás által a telephelyétől számított 100 km sugarú körön belül végzett mezőgazdasági áruszállítás,
c) 7,5 tonna meg engedett legnagyobb (együttes) össztömeget meg nem haladó gépjárművel (járműszerelvénnyel) a telephelytől számított 50 km sugarú körön belül végzett szállítás, amennyiben a járművet vezető személynek nem a járművezetés a főtevékenysége és
ca) a szállítást a közösségi postai szolgáltatások belső piacának fejlesztésére és a szolgáltatás minőségének javítására vonatkozó közös szabályokról szóló 1997. december 15-i 97/67/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 2. cikkének (13) bekezdése szerinti egyetemes szolgáltató az egyetemes szolgáltatás keretébe tartozó szállításként végzi, vagy
cb) a járművet vezető személy a munkája során használt anyagot, felszerelést vagy gépet szállítja,
d) a sűrített- vagy cseppfolyós-gáz üzemű, illetve elektromos meghajtású, a 7,5 tonna megengedett legnagyobb (együttes) össztömeget meg nem haladó gépjárművel (járműszerelvénnyel) végzett, a telephelytől 50 km-es sugarú körön belüli szállítás,
e) csatornázási, árvízvédelmi, víz-, gáz- és elektromos hálózat karbantartási, közút karban tartási és ellenőrzési, lakossági hulladékgyűjtés és szállítási munkákhoz, távirati és telefonos szolgáltatáshoz, rádiós és televíziós műsorszolgáltatáshoz, vagy rádió és televízió adó- és vevőállomások beméréséhez szükséges szállítás,
f) a vezetővel együtt 17 főt meg nem haladó személy szállítására alkalmas autóbusszal végzett saját számlás szállítás,
g) különleges járművel végzett cirkuszi és vidámpark berendezés szállítás,
h) elsődlegesen álló helyzetben oktatási célú segédeszközként használt jármű,
i) a gazdaságokból tejbegyűjtésére és a tejkonténereknek, illetve állat eledel céljára készült tejtermékeknek a gazdaság területére való visszaszállítására használt járművek,
j) pénz és/vagy értékek szállítására kialakított járművek,
k) nem emberi fogyasztásra szánt állati hulladék vagy állati tetem szállítására szolgáló járművek,
l) kizárólag olyan csomópont jellegű helyeken, mint kikötőkben, kombinált árufuvarozási terminálokon és vasútállomásokon használt járművek,
m) az élőállatoknak a gazdaságokból a helyi piacokra és fordítva, vagy a piacokról a helyi vágóhídra legfeljebb 50 km-es sugarú körben történő szállításához használt járművek.”

_________________
Minél több embert ismerek meg, annál jobban szeretem a kutyámat.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:57 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.02.15. 18:20
Hozzászólások: 210
Tartózkodási hely: Borsod vármegye. Rudabánya
kopaszkutya írta:
Ez a papír amit tolnak vagy nem tolnak, egy A4 lap, kb. 15 fajta kivétel van felsorolva. Ezek közül az egyik az 50 km-es. Válassz olyat ami Neked testhez állóbb. Én a Start is tachográf nélkül használom póttal. (20 tonna)

Nekem a Kamaz van ugyan így.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:55 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.11.06. 20:39
Hozzászólások: 837
Tartózkodási hely: Heves-megye
Ez a papír amit tolnak vagy nem tolnak, egy A4 lap, kb. 15 fajta kivétel van felsorolva. Ezek közül az egyik az 50 km-es. Válassz olyat ami Neked testhez állóbb. Én a Start is tachográf nélkül használom póttal. (20 tonna)

_________________
http://www.egrimeheszbolt.hu/bolt/


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:46 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.02.15. 18:20
Hozzászólások: 210
Tartózkodási hely: Borsod vármegye. Rudabánya
A csapatból én vagyok akinek semmi papírt nem toltak az orra alá, de a többieknek ott volt egy 50km-es kitétel.
A jövő héten utána járok a dolognak és pontot teszünk az ügyre.[/quote]

Nekem sem tolták Bogaras, én kértem, mert 18 éve rajzolja az életemet a tachográf és ahol lehet , kihagyom a használatát. :)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:37 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.09. 20:20
Hozzászólások: 9383
Tartózkodási hely: J-N-Szolnok
Ha hiteles infód lesz, azt légyszi ide is, mert ezzel a "tahógráffal" én se vagyok tisztába... ;)

_________________
NB fészek+2x1/2NB szűz méztér(néha 3)
Halad az, csak csinányi köll....
"Tükörbe nézünk, de önmagunkba soha..."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:34 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
Plüssi írta:
Bogaras írta:
Plüssi írta:
Nem közlekedel szabálytalanul, mert a Közlekedési Hatóság felé nyilatkoznod kell, hogy nem fuvarozóként, hanem saját célra használod a járműszerelvényt és lemehetsz a térképről is, akkor sem fog hozzád szólni senki sem. ;)


Erre keresd meg a jogszabályt, mert négyen vagyunk ebben a cipőben haverok és mind a négyen azt a tájékoztatást kaptuk hogy 3500 kg feletti össztömegnél, bármilyen jogsim is van az autóba tachograf kell, ha a lakóhelyemtől 50km-nél nagyobb távra megyek.
Az autók mind 4,5 tonna felett húzhatnak 2,5 tonnás horgok vannak rajtuk a futók alatt pedig 1,25 tonnás tengelyek és 2 tonnára vannak vizsgáztatva

Nekem is hasonló, 2,5t horog, 2.250kg-os vontathatóság, 4.960kg és nincs semmi gond sem. Amikor a horgot felszögelték a futóra, egy nyilatkozatot írtam alá,egy kérelmet mely szerint nem díj ellenében végzett fuvarokra használom az eszközt, hanem saját célra így kérem a tachograf mentességet.


A csapatból én vagyok akinek semmi papírt nem toltak az orra alá, de a többieknek ott volt egy 50km-es kitétel.
A jövő héten utána járok a dolognak és pontot teszünk az ügyre.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:24 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.02.15. 18:20
Hozzászólások: 210
Tartózkodási hely: Borsod vármegye. Rudabánya
Bogaras írta:
Plüssi írta:
Nem közlekedel szabálytalanul, mert a Közlekedési Hatóság felé nyilatkoznod kell, hogy nem fuvarozóként, hanem saját célra használod a járműszerelvényt és lemehetsz a térképről is, akkor sem fog hozzád szólni senki sem. ;)


Erre keresd meg a jogszabályt, mert négyen vagyunk ebben a cipőben haverok és mind a négyen azt a tájékoztatást kaptuk hogy 3500 kg feletti össztömegnél, bármilyen jogsim is van az autóba tachograf kell, ha a lakóhelyemtől 50km-nél nagyobb távra megyek.
Az autók mind 4,5 tonna felett húzhatnak 2,5 tonnás horgok vannak rajtuk a futók alatt pedig 1,25 tonnás tengelyek és 2 tonnára vannak vizsgáztatva

Nekem is hasonló, 2,5t horog, 2.250kg-os vontathatóság, 4.960kg és nincs semmi gond sem. Amikor a horgot felszögelték a futóra, egy nyilatkozatot írtam alá,egy kérelmet mely szerint nem díj ellenében végzett fuvarokra használom az eszközt, hanem saját célra így kérem a tachograf mentességet.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:12 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
Plüssi írta:
Nem közlekedel szabálytalanul, mert a Közlekedési Hatóság felé nyilatkoznod kell, hogy nem fuvarozóként, hanem saját célra használod a járműszerelvényt és lemehetsz a térképről is, akkor sem fog hozzád szólni senki sem. ;)


Erre keresd meg a jogszabályt, mert négyen vagyunk ebben a cipőben haverok és mind a négyen azt a tájékoztatást kaptuk hogy 3500 kg feletti össztömegnél, bármilyen jogsim is van az autóba tachograf kell, ha a lakóhelyemtől 50km-nél nagyobb távra megyek.
Az autók mind 4,5 tonna felett húzhatnak 2,5 tonnás horgok vannak rajtuk a futók alatt pedig 1,25 tonnás tengelyek és 2 tonnára vannak vizsgáztatva


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:05 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.02.15. 18:20
Hozzászólások: 210
Tartózkodási hely: Borsod vármegye. Rudabánya
Nem közlekedel szabálytalanul, mert a Közlekedési Hatóság felé nyilatkoznod kell, hogy nem fuvarozóként, hanem saját célra használod a járműszerelvényt és lemehetsz a térképről is, akkor sem fog hozzád szólni senki sem. ;)


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 20:02 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
szonoczky írta:
A mienket két éve csinálták itt: http://matrautanfuto.uw.hu/.
Pontosan méretre készítettük.
Papíron 800 kg össztömeg, de az alkatrészek 1300 kg-ig vannak méretezve.
A belső rakfelülete 3060X1560, így 30 rakodó Selecta Flórás kaptár fér rá. Pontosan. Nincs hézag sehol.
A magosítóval rendkívül stabil a futó.
Az alja ez a csúszásgátlós Movipam (ha jól írom le) lemez.
A teljes futó horganyzott.
540e volt akkor. Ez sztem nem nagyon mehetett feljebb azóta.
Ja és a támogatás igényelhető volt rá. 250-el kevesebb volt akkor.
Egyszer véletlenül többet pakoltam rá:-). 1800 kg lett az össztömege és nem lett baja.


A probléma nem azzal van hogy a futók nem alkalmasak a súly szállítására hanem azzal, hogy mérlegre tesznek és ha túlléped 1 kilóval is akkor keményen küldik a csekket.
Te pedig eleve teszel rá kb 1200-1400 kg közt + a futó önsúlya. Ez minimum egy 100 ezres csekk és akkor még barátságos volt a papucsos kolléga.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 19:54 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
szonoczky írta:
Üdv Mindenkinek!

Olvasgattam az előző hsz-okat, néhány infóm van a vontathatóságról. Elég részletesen utánajártam rendőrségtől, kpm-től, mindenkitől kérdeztem.
Szóval:
B jogsival vontathatsz:
- bármilyen 750 kg alatti utánfutót;
- 750 kg felett egy fontos szabály van: a járműszerelvény össztömege nem lehet nagyobb 3500 kg-nál.
És persze a vontatható max súly benne van a forgalmiban, de ez már nem a jogsihoz kapcsolódik, hanem az autó forgalmijához.
Szokványos személyautóknál nincs különösebb gond, a forgalmi szerint szinte bármit húzhatsz.
A terepjárók, kisteherautók, mikrobuszoknál érdemes figyelmi, pl egy 3000 kg össztömegű autóval nem húzhatsz 750 kg feletti futót (O2 kategória), mert meghaladja a 3500 kg-ot, viszont 750 kg-osat igen, mert az más kategóriának minősül (azt hiszem könnyű pótkocsi vagy valami ilyesmi a megnevezése O1 kategória).
Azt hiszem talán ennyi és érthető.
Vonóhorognál felszerelésénél érdemes figyelni annak terhelhetőségére, valamint, hogy az autó mit húzhat. Ezt ki lehet számolni: maximálisan húzható ráfutófékesből: az autó össztömegének 3/4-e. Tehát így lehet legjobban kihasználni az autó vontatását. Nekem pl a kis SKODA Feliciám 1016 kg-os futót is húzhatna, olyan horog is van rajta, ha elbírná:-).
Kösz a figyelmet és bocs ha untattam valakit.


Egy terepjáró vagy kisbusz tömege 2 tonna körül van. A gond nem a 750kg-os futókkal van , hanem a nagyobakkal főleg. De hiába csináltatsz egy nagyobb platójú egytengelyes fék nélküli futót 300-350 kg önsúllyal, mert mit teszel rá , hogy ne lépd át a 750 kg határt. Kukoricapelyhet max.
Ha viszont egy kéttengelyes , fékes futót húzol, a kocsit is alkalmas hogy 3500 feletti súlyt vihess , akkor jön , hogy nehéz pótkocsis jogsi kell. De jön a rafkósság , mert lakóhelyedtől 50 km távolságon kívülre az autódba tachograf kell.
Szóval nem egyszerű a dolog.
Hiába 1750 kg az autóm önsúlya, a futó 550kg. Az autó összsúlyban 4700kg a futó 2500kg. Nehéz pótkocsis jogsi van, mégis szabálytalanul megyek 50 kilométernél messzebbre ha túllépem a 3500 kg összsúlyt. Ha pedig felteszem a 40 családot akkor túl vagyok rajta. Mert azért nem 30kg egy család


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 19:16 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2009.12.01. 08:20
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: B.-A.-Z. Megye, Edelény
A mienket két éve csinálták itt: http://matrautanfuto.uw.hu/.
Pontosan méretre készítettük.
Papíron 800 kg össztömeg, de az alkatrészek 1300 kg-ig vannak méretezve.
A belső rakfelülete 3060X1560, így 30 rakodó Selecta Flórás kaptár fér rá. Pontosan. Nincs hézag sehol.
A magosítóval rendkívül stabil a futó.
Az alja ez a csúszásgátlós Movipam (ha jól írom le) lemez.
A teljes futó horganyzott.
540e volt akkor. Ez sztem nem nagyon mehetett feljebb azóta.
Ja és a támogatás igényelhető volt rá. 250-el kevesebb volt akkor.
Egyszer véletlenül többet pakoltam rá:-). 1800 kg lett az össztömege és nem lett baja.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.04.04. 19:05 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2009.12.01. 08:20
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: B.-A.-Z. Megye, Edelény
Üdv Mindenkinek!

Olvasgattam az előző hsz-okat, néhány infóm van a vontathatóságról. Elég részletesen utánajártam rendőrségtől, kpm-től, mindenkitől kérdeztem.
Szóval:
B jogsival vontathatsz:
- bármilyen 750 kg alatti utánfutót;
- 750 kg felett egy fontos szabály van: a járműszerelvény össztömege nem lehet nagyobb 3500 kg-nál.
És persze a vontatható max súly benne van a forgalmiban, de ez már nem a jogsihoz kapcsolódik, hanem az autó forgalmijához.
Szokványos személyautóknál nincs különösebb gond, a forgalmi szerint szinte bármit húzhatsz.
A terepjárók, kisteherautók, mikrobuszoknál érdemes figyelmi, pl egy 3000 kg össztömegű autóval nem húzhatsz 750 kg feletti futót (O2 kategória), mert meghaladja a 3500 kg-ot, viszont 750 kg-osat igen, mert az más kategóriának minősül (azt hiszem könnyű pótkocsi vagy valami ilyesmi a megnevezése O1 kategória).
Azt hiszem talán ennyi és érthető.
Vonóhorognál felszerelésénél érdemes figyelni annak terhelhetőségére, valamint, hogy az autó mit húzhat. Ezt ki lehet számolni: maximálisan húzható ráfutófékesből: az autó össztömegének 3/4-e. Tehát így lehet legjobban kihasználni az autó vontatását. Nekem pl a kis SKODA Feliciám 1016 kg-os futót is húzhatna, olyan horog is van rajta, ha elbírná:-).
Kösz a figyelmet és bocs ha untattam valakit.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.29. 19:38 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.12.06. 21:59
Hozzászólások: 90
Én csak az utánfutó árakban tudok segiteni 940-ezerbe került 40 családos és a kobocoop kft-nél vetem,alyálóm minenkinek akit érdekel árban ök a legkorektebek és az enyém háromhét alatt ellkészült :!: www.kobocoop.hu


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.29. 18:37 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.01.23. 17:29
Hozzászólások: 216
Tartózkodási hely: Somogy
Szia,engem is érdekelne .kösz


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.29. 17:24 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.07.05. 06:41
Hozzászólások: 89
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun, Kiskunfélegyháza
szia!!!

Néztem a futós képeidet. mennyibe kerül egy ilyen futó+ állvány?

Köszi


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.06. 18:56 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2010.02.13. 22:15
Hozzászólások: 111
pisti írta:
SZerintem király ez a tartóváz, számolgatam kb 60-ezerböl ki jöne egy 40-családos ami négy soros lene.


Szerintem is szép a szine :shock: .Egy normális potkocsi is tud fura dolgokat mivelni,ha nemnormális a pilota.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.06. 18:03 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.12.06. 21:59
Hozzászólások: 90
SZerintem király ez a tartóváz, számolgatam kb 60-ezerböl ki jöne egy 40-családos ami négy soros lene.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.05. 09:10 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.15. 07:47
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: Kecskemét
Bogaras írta:
Nálam autó önsúlya 1750kg benne 12 család utánfutó 550kg rajta 28 család. A futó valóban határeset ha mérésre kerül, de az anya 1 fiókra zárásával már biztos alatta maradsz a megengedett súlynak ( technológiai okokból).
vándorolni nem a 750 kg-os fék nélküli futókkal kell


Közben megnéztem a forgalmimat is
Fék nélkül 680kg össz
Ráfutófékes 1350kg össz
Ennyit húzhatok szabályosan

Ráfutósra számolva
(Futó össz - üres futó)/ kaptár átlag = szállítható család száma
Ez nekem 18-24 család
a vége ha KPM-rendőr akkor húzós

_________________
"Az élet nem arról szól hogy várjuk a vihar elvonulását,
hanem arról, hogy megtanuljuk hogyan kell táncolni az esőben."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.03.05. 08:33 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.20. 17:57
Hozzászólások: 2938
Tartózkodási hely: Soltvadkert
hészaki írta:
EcceHomo írta:
bebe írta:
Gyalogkaptáraim vannak. Az utánfutómnak egyetlen horganyzott vaslemezzel borított platója van és egy sorban 4 x 7 rakodókaptár fér rá. Egy-egy kaptár súlya változó, de vehetjük átlagban 50 kg-nak, tehát a terhelhetőségi határt könnyű túllépni. Nem szabad rohangálni vele, mert teljes terhelésnél 70 km/óra sebesség fölött könnyen beleng az utánfutó.


nálad 4*7*50 +200 = 1600 ---- 750???

Az én számítgatásaim alapján:
utánfutó önsúly: 200-250 kg
lebakolható 20-24 alváz: 100-120 kg
20-24 gyalog rakodó kaptár: 1000-1200 kg
Így az én változatomban mindenképpen túlsúly a 750 képest

tisztelettel köszönöm a választ

Na ezek a veszélyes játékok nem a 30 éves teherautók. S mindez támogatva.


Nálam autó önsúlya 1750kg benne 12 család utánfutó 550kg rajta 28 család. A futó valóban határeset ha mérésre kerül, de az anya 1 fiókra zárásával már biztos alatta maradsz a megengedett súlynak ( technológiai okokból).
vándorolni nem a 750 kg-os fék nélküli futókkal kell


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.20. 23:07 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.01.03. 18:42
Hozzászólások: 843
Tartózkodási hely: nógrád
EcceHomo írta:
bebe írta:
Gyalogkaptáraim vannak. Az utánfutómnak egyetlen horganyzott vaslemezzel borított platója van és egy sorban 4 x 7 rakodókaptár fér rá. Egy-egy kaptár súlya változó, de vehetjük átlagban 50 kg-nak, tehát a terhelhetőségi határt könnyű túllépni. Nem szabad rohangálni vele, mert teljes terhelésnél 70 km/óra sebesség fölött könnyen beleng az utánfutó.


nálad 4*7*50 +200 = 1600 ---- 750???

Az én számítgatásaim alapján:
utánfutó önsúly: 200-250 kg
lebakolható 20-24 alváz: 100-120 kg
20-24 gyalog rakodó kaptár: 1000-1200 kg
Így az én változatomban mindenképpen túlsúly a 750 képest

tisztelettel köszönöm a választ

Na ezek a veszélyes játékok nem a 30 éves teherautók. S mindez támogatva.

_________________
Méhek után első a család.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.20. 23:03 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.01.03. 18:42
Hozzászólások: 843
Tartózkodási hely: nógrád
SztiRobi írta:
Judit írta:
Én pedig a B-s jogsimmal húztam végig az 5 személyes lakókocsit az első akácra :) De nemsokára szeretnék C+E-re vizsgázni, hogy több méhecskét tudjunk egyszerre vándoroltatni.

Valahogy valami nem akart stimmelni ezzel a hsz.-el. Aztán leesett.
A "Judit" lógott ki a sorból. Max elismerés egy hölgytöl a "C+E" teljesítése. Egyáltalán a hajlandóság!
:taps :taps :taps :taps

Kb.25 éve itt az MHSZ-nél egy (akkormég nemisrossz) csaj ZIL-el oktatott. ;)

_________________
Méhek után első a család.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.18. 18:16 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.15. 07:47
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: Kecskemét
bebe írta:
... Nem olyan szép szerkesztett vasállványokon vannak a kaptáraim mint neked, hanem alkalmi megoldásokon.

Bocsánat én csak szeretnék hasonlót :-)
ha megnézed akkor ezért kérdeztem a 750 kg határba mi fér-férhet bele
ezért gondoltam hogy te is 750kg futóról beszélsz.
ahogy átgondolom most már látom hogy kis futó szinte esélytelen gazdaságos-szabályos vándorlásra-szállításra
én tanulgatom IQzom a témakört.

Tisztelettel köszönöm a választ.

_________________
"Az élet nem arról szól hogy várjuk a vihar elvonulását,
hanem arról, hogy megtanuljuk hogyan kell táncolni az esőben."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.18. 15:20 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.01.05. 18:02
Hozzászólások: 814
Tartózkodási hely: Észak-Pest megye
EcceHomo írta:
bebe írta:
Gyalogkaptáraim vannak. Az utánfutómnak egyetlen horganyzott vaslemezzel borított platója van és egy sorban 4 x 7 rakodókaptár fér rá. Egy-egy kaptár súlya változó, de vehetjük átlagban 50 kg-nak, tehát a terhelhetőségi határt könnyű túllépni. Nem szabad rohangálni vele, mert teljes terhelésnél 70 km/óra sebesség fölött könnyen beleng az utánfutó.
nálad 4*7*50 +200 = 1600 ---- 750??? Az én számítgatásaim alapján: utánfutó önsúly: 200-250 kg lebakolható 20-24 alváz: 100-120 kg 20-24 gyalog rakodó kaptár: 1000-1200 kg Így az én változatomban mindenképpen túlsúly a 750 képest tisztelettel köszönöm a választ
Az autóm 1550 kg össztömeget vontathat, Az utánfutó önsúly úgy emlékszem 350 kg, tehát a 24 kaptár mellé már olyan sok cucc nem pakolható. Nem olyan szép szerkesztett vasállványokon vannak a kaptáraim mint neked, hanem alkalmi megoldásokon.

_________________
"Az idő a legjobb tanár - eltekintve attól, hogy az összes tanítványát megöli."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.18. 12:27 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.15. 07:47
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: Kecskemét
bebe írta:
Gyalogkaptáraim vannak. Az utánfutómnak egyetlen horganyzott vaslemezzel borított platója van és egy sorban 4 x 7 rakodókaptár fér rá. Egy-egy kaptár súlya változó, de vehetjük átlagban 50 kg-nak, tehát a terhelhetőségi határt könnyű túllépni. Nem szabad rohangálni vele, mert teljes terhelésnél 70 km/óra sebesség fölött könnyen beleng az utánfutó.


nálad 4*7*50 +200 = 1600 ---- 750???

Az én számítgatásaim alapján:
utánfutó önsúly: 200-250 kg
lebakolható 20-24 alváz: 100-120 kg
20-24 gyalog rakodó kaptár: 1000-1200 kg
Így az én változatomban mindenképpen túlsúly a 750 képest

tisztelettel köszönöm a választ

_________________
"Az élet nem arról szól hogy várjuk a vihar elvonulását,
hanem arról, hogy megtanuljuk hogyan kell táncolni az esőben."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.18. 12:15 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.01.05. 18:02
Hozzászólások: 814
Tartózkodási hely: Észak-Pest megye
EcceHomo írta:
bebe írta:
Nekem van 3,5 m hosszú és 1,8 m széles ikertengelyes utánfutóm és úgy tapasztalom, hogy több fér rá, mint amennyit biztonsággal szállítani tudnék.
Konkrétan milyen kaptárak és mennyit rakodsz fel? Hasonló "raklap" vagy gyalogkaptár? Előre is köszönöm.
Gyalogkaptáraim vannak. Az utánfutómnak egyetlen horganyzott vaslemezzel borított platója van és egy sorban 4 x 7 rakodókaptár fér rá. Egy-egy kaptár súlya változó, de vehetjük átlagban 50 kg-nak, tehát a terhelhetőségi határt könnyű túllépni. Nem szabad rohangálni vele, mert teljes terhelésnél 70 km/óra sebesség fölött könnyen beleng az utánfutó.

_________________
"Az idő a legjobb tanár - eltekintve attól, hogy az összes tanítványát megöli."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.18. 07:14 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.15. 07:47
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: Kecskemét
bebe írta:
Nekem van 3,5 m hosszú és 1,8 m széles ikertengelyes utánfutóm és úgy tapasztalom, hogy több fér rá, mint amennyit biztonsággal szállítani tudnék.


Konkrétan milyen kaptárak és mennyit rakodsz fel?
Hasonló "raklap" vagy gyalogkaptár?
Előre is köszönöm.

_________________
"Az élet nem arról szól hogy várjuk a vihar elvonulását,
hanem arról, hogy megtanuljuk hogyan kell táncolni az esőben."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.17. 22:42 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.01.05. 18:02
Hozzászólások: 814
Tartózkodási hely: Észak-Pest megye
EcceHomo írta:
szerintetek mennyi kaptár fér bele a 750 kg futós keretbe
Nekem van 3,5 m hosszú és 1,8 m széles ikertengelyes utánfutóm és úgy tapasztalom, hogy több fér rá, mint amennyit biztonsággal szállítani tudnék.

_________________
"Az idő a legjobb tanár - eltekintve attól, hogy az összes tanítványát megöli."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.17. 21:59 
Offline
Tag
Tag
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.15. 07:47
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: Kecskemét
szerintetek mennyi kaptár fér bele a 750 kg futós keretbe

valami hasonlóban gondolkodom


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
"Az élet nem arról szól hogy várjuk a vihar elvonulását,
hanem arról, hogy megtanuljuk hogyan kell táncolni az esőben."


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.17. 19:29 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.11.03. 17:43
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Judit írta:
Én pedig a B-s jogsimmal húztam végig az 5 személyes lakókocsit az első akácra :) De nemsokára szeretnék C+E-re vizsgázni, hogy több méhecskét tudjunk egyszerre vándoroltatni.

Valahogy valami nem akart stimmelni ezzel a hsz.-el. Aztán leesett.
A "Judit" lógott ki a sorból. Max elismerés egy hölgytöl a "C+E" teljesítése. Egyáltalán a hajlandóság!
:taps :taps :taps :taps


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.16. 22:10 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2010.01.03. 18:42
Hozzászólások: 843
Tartózkodási hely: nógrád
Judit írta:
Én pedig a B-s jogsimmal húztam végig az 5 személyes lakókocsit az első akácra :) De nemsokára szeretnék C+E-re vizsgázni, hogy több méhecskét tudjunk egyszerre vándoroltatni.

Ha 750 kg alatt van az össztömege húzhatod "E" nélkül, "B"-vel.

_________________
Méhek után első a család.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 23:38 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2009.03.17. 17:46
Hozzászólások: 579
Tartózkodási hely: Heves megye
Én pedig a B-s jogsimmal húztam végig az 5 személyes lakókocsit az első akácra :) De nemsokára szeretnék C+E-re vizsgázni, hogy több méhecskét tudjunk egyszerre vándoroltatni.

_________________
Üdv.: Judit


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 21:10 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.06.11. 10:28
Hozzászólások: 289
Tartózkodási hely: Somogyország
Ami késik az múlik is...


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 21:08 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.11.03. 17:43
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Horváth János írta:
A C-nek is csak akkor van értelme, ha van hozzá E is.

Hát, ez attol függ. 13 éve vagyok hivatásos soför, E még nem kellett egyszer se.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 21:05 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2009.06.11. 10:28
Hozzászólások: 289
Tartózkodási hely: Somogyország
A C-nek is csak akkor van értelme, ha van hozzá E is.
De ha nem kell a C akkor a B-re az E olcsóbb.
Egyébként ez a B+E ez a németektől ered, ez a lakókocsi kategória. Most nálunk a lovasok miatt terjed.
Szerintem egyébként jó a pickup+nagyutánfutó. Ha vándorolni kell, akkor 37 kaptárt tudok vinni egyszerre. Ha valahova nem tudod behúzni akkor oda valószínüleg nem is kell. Ha nem kell vándorolni, akkor elfér rajta minden technika. Azon kívül nem kell fuvarost intézni cukorhoz, fához és szinte semmi máshoz.
Ja! A leglényegesebb! A pickup mellé nem kell másik un. ünneplős autó. Az utánfutónak a fenntartási költsége és díjai egy másik motorral rendelkező járműhöz képest elenyészőek.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 20:54 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2008.11.06. 20:39
Hozzászólások: 837
Tartózkodási hely: Heves-megye
ggyula írta:
kopaszkutya írta:
Az ősszel vettem egy nagyobb futót. Gyárilag 2.5 T de 2-re van vizsgáztatva. Az importőr intézett mindent, nem problémás a dolog. Azért 2T mert a legtöbb pick-up ennyit vontathat. Nemrég fát szedtem a Bükkön, Toyotával húzom(erdőben hólánc),kb 4 m3 -t húztam ki olyan helyről, hogy csak az eget láttuk a szélvédőn keresztűl. A Csepellel sem hoztak többet! Akinek elég ennyi szállító kapacitás nagyon tudom ajánlani. Gazdaságos, megbízható,


Kopaszkutya! Milyen jogsival közlekedsz így?
Azért kérdezem, mert elhangzott, hogy a "E" kategória elég drága, és én a "C"-n gondolkodom, mert sok autósiskolánál le lehet tenni, és kb. egy 50-essel drágább. Így a "C"-vel lehetne pick-up plusz 2 t-s futót húzni?


Ahogy Robi írta. Nekem "tele van" a jogsim.

_________________
http://www.egrimeheszbolt.hu/bolt/


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 20:27 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.19. 20:12
Hozzászólások: 712
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar Zsáka
Sejtettem. Köszi!

UI:Azért jobb lett volna a "C", mert abban több lehetőség van.


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 19:57 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.11.03. 17:43
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Kiskőrös
ggyula írta:
Akkor B+E vagy C+E kell?

Igen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 19:55 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.19. 20:12
Hozzászólások: 712
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar Zsáka
Akkor B+E vagy C+E kell?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 19:53 
Offline
Tag
Tag

Csatlakozott: 2008.11.03. 17:43
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Kiskőrös
ggyula írta:
Kopaszkutya! Milyen jogsival közlekedsz így?
Azért kérdezem, mert elhangzott, hogy a "E" kategória elég drága, és én a "C"-n gondolkodom, mert sok autósiskolánál le lehet tenni, és kb. egy 50-essel drágább. Így a "C"-vel lehetne pick-up plusz 2 t-s futót húzni?

Nem. C-vel csak a 3,5t feletti teherautokat vezetheted, egy könnyü pottal (750kg alatt )
Idézet:
A "C" kategória fogalma
Nemzetközi kategória. Az autóbusz és a trolibusz kivételével a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsi, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyû pótkocsiból álló jármûszerelvény.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Utánfutós vándorlás
HozzászólásElküldve: 2010.02.11. 19:47 
Offline
Rendszeres hozzászóló
Rendszeres hozzászóló

Csatlakozott: 2008.11.19. 20:12
Hozzászólások: 712
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar Zsáka
kopaszkutya írta:
Az ősszel vettem egy nagyobb futót. Gyárilag 2.5 T de 2-re van vizsgáztatva. Az importőr intézett mindent, nem problémás a dolog. Azért 2T mert a legtöbb pick-up ennyit vontathat. Nemrég fát szedtem a Bükkön, Toyotával húzom(erdőben hólánc),kb 4 m3 -t húztam ki olyan helyről, hogy csak az eget láttuk a szélvédőn keresztűl. A Csepellel sem hoztak többet! Akinek elég ennyi szállító kapacitás nagyon tudom ajánlani. Gazdaságos, megbízható,


Kopaszkutya! Milyen jogsival közlekedsz így?
Azért kérdezem, mert elhangzott, hogy a "E" kategória elég drága, és én a "C"-n gondolkodom, mert sok autósiskolánál le lehet tenni, és kb. egy 50-essel drágább. Így a "C"-vel lehetne pick-up plusz 2 t-s futót húzni?


Vissza a tetejére
 Profil Privát üzenet küldése E-mail küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

greenmiles v1.0 desgined by CodeMiles Team.