MÉHÉSZ FÓRUM
http://meheszforum.hu/forum/

Utánfutós vándorlás
http://meheszforum.hu/forum/viewtopic.php?f=14&t=75
Oldal: 1 / 24

Szerző:  Tekate [ 2023.03.04. 11:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Persze, így van, csak már nem tudok máshogyan reagálni erre, hogy ide jutottunk. Jobb, ha már csak nevetünk ezen, mintha gyűlölködnénk.
Egyébként is milyen alapon kérnénk számon azokon, akik ezeket az eszközöket belevetették a programba, ha az ország vezetőjének meg hivalkodó stadion épült a kertje végébe?

Szerző:  Pöte [ 2023.03.04. 10:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Pedig ha belegondolsz, ugye mennyire nem vicces ez a helyzet...

Szerző:  Tekate [ 2023.03.03. 21:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Kár hogy nem lehet lájkolni! Most jót nevettem!

Szerző:  Pöte [ 2023.03.03. 21:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Meg a tetősátor!

Szerző:  tsanyi [ 2023.03.03. 18:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Pöte írta:
..... amiben az elnökség szavazott bizonyos jogcímek megszüntetésének javaslatáról ......

Azért remélem a hobby terepjáró és a fűnyiró traktor marad ....... :twisted:

Szerző:  Pöte [ 2023.03.03. 13:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

nata írta:
Az utánfutó támogatás kikerül belőle állítólag. Az azért problémás dolog...


OMME iroda írta:
Ebben a jogcímben csak a következő támogatott eszközöket hagynánk meg...utánfutó (9
igen), mely 2024-től újra támogatható lesz (2023-ben nem, ennek okát majd szóban mondjuk
el).

Szerző:  Pöte [ 2023.03.03. 13:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Meglep, hogy az "OMME" nem kommunikál a méhészek felé? Igen, kijött egy munkaanyag/háttéranyag, amiben az elnökség szavazott bizonyos jogcímek megszüntetésének javaslatáról :ut , amiről majd a küldöttgyűlés dönt, hogy ha Jászberényben megkérdezik ezt a szemétládát, hogy miért szűnt meg akkor a küldöttgyűlésre tudjon mutogatni. Ennyi. Érdekel? Átküldöm ha kell.

Szerző:  nata [ 2023.03.03. 13:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Az utánfutó támogatás kikerül belőle állítólag. Az azért problémás dolog...

Szerző:  cerana [ 2023.03.03. 09:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Tükör írta:
Megrökönyödésemre az erősen visszavágott eszköztámogatások között bent akarja hagyni az elnökség, bár a szavazati arányból látszik, hogy megosztottak voltak a kérdésben.

Erről lehet valamilyen megközelítő tájékoztatást kapni? Régen ugye arról volt szó, hogy kiszélesítik, pl. kaptárpótlás is belefér. Lesz egyáltalán az érvénybe lépés után mondjuk fél éven belül bármiféle kommunikáció erről a méhészek felé?

Szerző:  Veszti1982 [ 2023.03.03. 05:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Csak a segítségnyújtás céljával linkeltem be az elérhetőséget, mert a kérdező videót akart róla látni.

Nekem csak olyan aggályaim vannak, hogy én nem csak akkor használnám ha vándorlok, akkor pedig egy pörgetésnél mézesen propoliszosan... á szóval felejtős.
Az én vándorlási szokásaimhoz nem is passzol, meg sajnálom rá a nyolcszázezret.

Szerző:  Tükör [ 2023.03.02. 21:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Veszti1982 írta:
http://www.kaptarlift.hu

(Talán ide passzol)
Ezt te árulod Veszti?
Amúgy mindegy is...
Egy körülményes, lassú valami horror áron.
Megrökönyödésemre az erősen visszavágott eszköztámogatások között bent akarja hagyni az elnökség, bár a szavazati arányból látszik, hogy megosztottak voltak a kérdésben.

Szerző:  Tamás méhészet [ 2023.02.01. 12:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Balázs írta:
Vurai Tamás írta:
Tisztelt Méhésztársak!
Érdeklődni szeretnék, kinek mi a tapasztalata - véleménye, mekkora utánfutó tartotok alkalmasnak méhek szállítására?
Az 5x2 m rakfelületű utánfutó nem túl nagy? Terepen van-e meghatározó jelentősége, hogy 4x2, vagy 5x2 a rakfelület? Ezen a fórumon láttam ennél még hosszabb futóról is képet. Vajon nem túl nagy a "sodrása" (erdei utak, kanyarok, manőverező képesség), egyenetlen területen, emelkedők-bukkanók, mennyire kell számolni, hogy az eleje vagy a vége felüt? Valóban lényeges problémát okoz a "terepszög" képesség, vagy a gyakorlatban ez nem szokott problémát okozni?
Illetve a fórumon olvastam, hogy volt aki az autója szélességének megfelelő szélességű utánfutót vásárolt. a 2 m rakfelületű utánfutó már szélesebb...
Örömmel venném, ha megosztanátok tapasztalataitokat, véleményeteket!
Előre is köszönöm!


Nekem 6,1*2,2 m a rakfelület alsó kerékkel. Kemeny terepen le tudja dobni a hátulját egy nagyobb gödörnél, de nem jellemző és valóban elég nagy a forduló köre. Viszont együtt lehet élni vele. 55 család megy rá egy sorban, és ezt pl. repcére menet fel is lehet rá rakni. Szerintem az 5 m ideális hossz.



Szia Balázs!

Ez a téma engem is érdekel!
Azt a futót milyen autóval húzod?
Hogy birja?
A súly hogy jön ki, mert annyi családdal már a túl súly is esélyes már gondolom ugye?
Futó vásárlás előtt állok azért érdeklődök.:)

Szerző:  Vurai Tamás [ 2023.01.31. 21:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Kedves "Pöte" és Balázs!

Köszönöm szépen, hogy megosztottátok tapasztalataitokat!

Szerző:  Balázs [ 2023.01.30. 07:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Vurai Tamás írta:
Tisztelt Méhésztársak!
Érdeklődni szeretnék, kinek mi a tapasztalata - véleménye, mekkora utánfutó tartotok alkalmasnak méhek szállítására?
Az 5x2 m rakfelületű utánfutó nem túl nagy? Terepen van-e meghatározó jelentősége, hogy 4x2, vagy 5x2 a rakfelület? Ezen a fórumon láttam ennél még hosszabb futóról is képet. Vajon nem túl nagy a "sodrása" (erdei utak, kanyarok, manőverező képesség), egyenetlen területen, emelkedők-bukkanók, mennyire kell számolni, hogy az eleje vagy a vége felüt? Valóban lényeges problémát okoz a "terepszög" képesség, vagy a gyakorlatban ez nem szokott problémát okozni?
Illetve a fórumon olvastam, hogy volt aki az autója szélességének megfelelő szélességű utánfutót vásárolt. a 2 m rakfelületű utánfutó már szélesebb...
Örömmel venném, ha megosztanátok tapasztalataitokat, véleményeteket!
Előre is köszönöm!


Nekem 6,1*2,2 m a rakfelület alsó kerékkel. Kemeny terepen le tudja dobni a hátulját egy nagyobb gödörnél, de nem jellemző és valóban elég nagy a forduló köre. Viszont együtt lehet élni vele. 55 család megy rá egy sorban, és ezt pl. repcére menet fel is lehet rá rakni. Szerintem az 5 m ideális hossz.

Szerző:  Pöte [ 2023.01.29. 18:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

4,2-as utánfutóval volt amikor a vége leért a bukkanóban, de ez nem jelentett gondot, a szűk erdei utakon a fordulás viszont már többször. Meg kell előre nézni, hogy hol tudsz vele elfordulni. Volt, hogy úgy beragadtam, hogy ki kellett vágni éjszaka egy fát, hogy el tudjak fordulni.

Szerző:  Vurai Tamás [ 2023.01.28. 08:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Tisztelt Méhésztársak!
Érdeklődni szeretnék, kinek mi a tapasztalata - véleménye, mekkora utánfutó tartotok alkalmasnak méhek szállítására?
Az 5x2 m rakfelületű utánfutó nem túl nagy? Terepen van-e meghatározó jelentősége, hogy 4x2, vagy 5x2 a rakfelület? Ezen a fórumon láttam ennél még hosszabb futóról is képet. Vajon nem túl nagy a "sodrása" (erdei utak, kanyarok, manőverező képesség), egyenetlen területen, emelkedők-bukkanók, mennyire kell számolni, hogy az eleje vagy a vége felüt? Valóban lényeges problémát okoz a "terepszög" képesség, vagy a gyakorlatban ez nem szokott problémát okozni?
Illetve a fórumon olvastam, hogy volt aki az autója szélességének megfelelő szélességű utánfutót vásárolt. a 2 m rakfelületű utánfutó már szélesebb...
Örömmel venném, ha megosztanátok tapasztalataitokat, véleményeteket!
Előre is köszönöm!

Szerző:  csjanszki [ 2022.11.23. 09:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Köszi a tippeket.

Szerző:  sisa [ 2022.11.18. 21:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

csjanszki írta:
Adjatok valami ötletet.
Szeretnék egy rámpát venni amin fel tudom tolni a kaptárliftet.Sajna elég széles a nyomtávja.(kb.80cm) szóval milyen megoldások lehetnek?A profi alu nagyon drága ilyen szélesben.....
Köszönöm


Szia,

Nekem két pár alu rámpám van. Egy kisebb keskenyebb (20cm széles és kb 220 cm hosszú), és egy szélesebb nagyobb (40 cm széles és 260 cm hosszú). Nem erre használom őket, de próbáltam már kaptárlifttel is kíváncsiságból ha már van. Több részből álló rámpa nekem nem kényelmes. Nem tudom úgy összekötni (bontható kötéssel egyszerűen gyorsan) hogy ne külön mozogjanak és nem szeretem ha rugózik alattam ahogy lépegetek rajta. Meg ha szétcsúszik akkor van közöttük rés amibe vagy belelépsz vagy nem :) , vagy ha meg közte mész akkor magadra burítod a kaptárliftet. Ha arra kerülne a sor, én ebben gondolkodnék:
https://trailermax.hu/rampa_belso.php?id=146

vagy ha magasabb a futó padlólemeze és elfér, akkor ebben:
https://trailermax.hu/rampa_belso.php?id=54

Az én futóm alsókerekes. A rövidebb nem kényelmes (főleg talicskával :) ), a hosszabb fűnyíró traktorhoz is tökéletes. Itt nálunk a hegyen is jóval könnyebben megy a kaptárlift ha nem olyan meredek a terep. Nekem nem férne el a 3 méter mert nem akkora a futóm, de ha elférne és kellene, a fentiek miatt a hosszabbat és a szélesebbet (100 cm) venném ha arra kerülne a sor.

Vagy egy jó lakatos biztos tud hasonlót csinálni, de vasból nem hiszem hogy kijönne 36 kg-ból. Esetleg egy ilyen rámpa, csak zártszelvényből egy létravázat csinálni és falapot rácsavarozni. Könnyű az sem lenne, de legalább stabil.

üdv
Jani

Szerző:  ata67 [ 2022.11.18. 20:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Padlókat összeszögelsz és fel bírod tolni. Egyszerű megoldásokban gondolkodj! Feltétenül kampóval kapaszkodjon a rámpa a futóhoz!

Szerző:  csjanszki [ 2022.11.18. 18:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Adjatok valami ötletet.
Szeretnék egy rámpát venni amin fel tudom tolni a kaptárliftet.Sajna elég széles a nyomtávja.(kb.80cm) szóval milyen megoldások lehetnek?A profi alu nagyon drága ilyen szélesben.....

Köszönöm

Szerző:  sisa [ 2022.01.16. 23:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

kavalos írta:
Köszönöm a segítséget!
Akkor rákérdezek, hogy raknak-e alá nagyobb kereket.

Azért is kérdeztem a véleményeket, mert sokan leszólják ezeket a "gyári futókat", hogy nem olyan erősek mint a kisiparilag gyártottak. Mert csak U profil van alatta nem zártszelvény. Azonban a gyári futók nagyjából 100 kg-el könnyebbek, meg az áruk is barátibbnak tűnik.

Üdv:


Az U profil nem olyan nagy baj. Elöl a hevedert beletudod akasztani :) mert az U is inkább C profil ha a keresztmetszetét nézem (nekünk Humbaur van). A teherbírásra nem panaszkodom: amikor vettük akkor egyféle futómű volt 2-3T-ig, így a miénk bár 2T-ás, van benne tartalék :). Mikor néztük (7-8 éve), a kisipari önsúlya x1,5 lett volna, és árban is hasonló arányt mondtak. Ez azóta változhatott.

Gyári és gyári között is van különbség. Valahol az ár is tükrözi a különbséget szerintem. Én csak a sajátunkkal kapcsolatban tudom mondani hogy megérte, megvenném megint.

Kisipari: mivel “egyedi”, a mű bizonylatban szereplő tömegadatok is azok bizonyos keretek között. Gondolom :)

Ami szempont volt nekünk: keskenyebb legyen mint a vontató legyen az bármi is. Ha az eleje elfér a pótkocsi is elfog. Ne legyen nagyon hosszú mert akkor fordulásnál elsodorsz valamit a végével, vagy sokat vág le a kanyarból. Szűk utakon ez fontos lehet. Meg ha hosszabb lenne nem tudnék vele S kanyarban letolatni a garázsba :)

Üdv
Jani

Szerző:  kavalos [ 2022.01.16. 22:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Köszönöm a segítséget!
Akkor rákérdezek, hogy raknak-e alá nagyobb kereket.

Azért is kérdeztem a véleményeket, mert sokan leszólják ezeket a "gyári futókat", hogy nem olyan erősek mint a kisiparilag gyártottak. Mert csak U profil van alatta nem zártszelvény. Azonban a gyári futók nagyjából 100 kg-el könnyebbek, meg az áruk is barátibbnak tűnik.

Üdv:

Szerző:  sisa [ 2022.01.16. 20:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

kavalos írta:
Köszi Jani!
Kis kerekű utánfutóval nincs még tapasztalatom. Azért gondoltam, hogy jó lehet, mert a sárban talán a vonó jármű paraméterei többet számítanak. Ami biztos, hogy alacsonyabb így, ezért könyebb lehet pakolni.
Tükör is szerintem valami ilyesmire pakolhat a legutóbbi videóján.
Neked van saját tapasztalat ilyen kiskerekű futóval? Földúton nagyon pattog? Sárban hamar felhasal? Vagy egyéb?


Szia,

Mi többnyire erdőből hozunk fát a színbe, vagy az udvarba aprítani. Mikor vettük az eladó abszolút nem javasolta a kiskerekest mert hogy földön, laza talajon használhatatlan. Kb mintha bicikli helyett rollerezni akarnál az erdei úton. Igazi kihívás :) Gumis barátunk is ugyanezt mondta. Hittem nekik és jól tettük. A miénken 13-as C-s van, és eddig semmi bajunk nem volt vele, mindenhol elment, nem ült fel eddig sehol. Jobb lett volna 14-es, de nem fért volna alá csak ha egy mérettel nagyobb futót veszünk.
Pakolás: ha a kezemben van valami azt csak a plató fölé emelem és fent is van, nem kell még 20 centit hajolnom. Nekem ez így jó. Ahogy Tükör is írta, maximum hosszabb rámpa kell a végébe, vagy egy kicsit meredekebb lesz.

Üdv
Jani

Szerző:  Josy [ 2022.01.16. 15:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Most vettem én is december elejére lett kész. Egy útja volt még rakottan egy kanapéval. Szépen gurul szinte észrevétlen. Az összeszerelés ránézésre jónak tűnik( C profilokból van összerakva csavarkötéssel). Más nem tudok rólla mondani. Összeségében jónak tűnik.

Szerző:  kavalos [ 2022.01.16. 15:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Szia Josy!
Mióta van meg? Meg vagy vele elégedve? Bírja a strapát?
Üdv:

Szerző:  Josy [ 2022.01.16. 14:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

kavalos írta:
Köszi Jani!
Kis kerekű utánfutóval nincs még tapasztalatom. Azért gondoltam, hogy jó lehet, mert a sárban talán a vonó jármű paraméterei többet számítanak. Ami biztos, hogy alacsonyabb így, ezért könyebb lehet pakolni.
Tükör is szerintem valami ilyesmire pakolhat a legutóbbi videóján.
Neked van saját tapasztalat ilyen kiskerekű futóval? Földúton nagyon pattog? Sárban hamar felhasal? Vagy egyéb?


Szia! Én ilyet rendeltem : ALFA-B 22516AP kértem, hogy 13" kereket rakjanak alá. nem sokkal volt drágább.

Szerző:  Tükör [ 2022.01.16. 11:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Eddig minden futóm alá, amit én csináltattam, ha jól tévedek, eddig ötöt, 14'-os kerekeket rakattam, pont azért, mert terepen néha ez szükséges, ill az tudnivaló, hogy nagyobb kerék az úthibákkal is jobban elboldogul. A pakolásnál nem jelent sokat, a felhajtó trepni hosszával kell esetleg picit játszani, de az se számottevő.

Szerző:  kavalos [ 2022.01.16. 00:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Köszi Jani!
Kis kerekű utánfutóval nincs még tapasztalatom. Azért gondoltam, hogy jó lehet, mert a sárban talán a vonó jármű paraméterei többet számítanak. Ami biztos, hogy alacsonyabb így, ezért könyebb lehet pakolni.
Tükör is szerintem valami ilyesmire pakolhat a legutóbbi videóján.
Neked van saját tapasztalat ilyen kiskerekű futóval? Földúton nagyon pattog? Sárban hamar felhasal? Vagy egyéb?

Szerző:  sisa [ 2022.01.15. 21:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

kavalos írta:
Kedves VéeL!
A ALFA–T 44021AP-ra gondoltam: https://www.trailereurope.hu/alfa-t-440 ... tform.html
Üdv:


Szia,

A kiskerekes futó főútra/autópályára való nem sárba, porba, hepehupás földútra, mezőre. De ez csak a privát véleményem, lehet más másképp gondolja.

Üdv
Jani

Szerző:  kavalos [ 2022.01.15. 10:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Kedves VéeL!
A ALFA–T 44021AP-ra gondoltam: https://www.trailereurope.hu/alfa-t-440 ... tform.html
Üdv:

Szerző:  VéeL [ 2022.01.14. 20:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

kavalos írta:
A két alsó tengelyes változatot nézegetem,

Szia!
Írd már meg a pontos kódját !

Szerző:  kavalos [ 2022.01.13. 06:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Kedves Méhésztársak!
Van valakinek tapasztalata (pozitív, negatív) az Alfa utánfutókkal kapcsolatban? (https://www.trailereurope.hu/)
A két alsó tengelyes változatot nézegetem, ami a képeken jónak tűnik, de a használat közben lehet, hogy más vélemények alakultak ki
Köszönöm előre is!

Szerző:  csjanszki [ 2022.01.04. 20:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Elég a 6:00 p-től nézni ott kezdődik a vontatás téma.....

Szerző:  Vurai Tamás [ 2022.01.04. 19:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Szervusztok!
Talán hasznos lesz az alábbi videó:
https://www.youtube.com/watch?v=_of3xbUjZUI

Szerző:  Tekate [ 2021.03.22. 14:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Kedves Pöte!

nagyon hasznos, és érdekes volt az előadás, tele minden olyan jogszabály magyarázattal, ami szóba jöhet a témában és hitelesen és érthetően lett elmagyarázva.
Mindenkinek ajánlom megnézni, annak is, aki nem utánfutóval vándorol, de van vonóhorga, vagy tervezi.
Biztos sok-sok munka van ezekkel az előadásokkal, hálásan köszönöm!

Szerző:  Pöte [ 2021.03.18. 17:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

2021.03.21-én 18 órától Molnár Ferenc - Utánfutós vándorlás előnyei - hátrányai c. on-line méhészeti előadása lesz megtekinthető a Méh-Ész Tv Youtube csatornán. Az alábbi linken Feri videója, a csatorna videói között a korábbi előadások tekinthetőek meg:

https://youtu.be/R7Nllus8WgI

Az előadás 2021.03.31-én éjfélig lesz megtekinthető.

Szerző:  ggyula [ 2021.01.16. 16:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

https://www.agrarszektor.hu/gepek/keszu ... 27330.html

Ehhez csatlakozhatna az OMME is, habár nem sok az az 5% de mondjuk az 1%-tól több. Nekünk is meg lehetne indokolni, hogy pontosan nem tudjuk a kaptárak súlyát megállapítani kint a "terepen".

Szerző:  tibibi [ 2021.01.15. 22:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Tükör írta:
Egyébként rövidesen eladó lesz, ha érdekel valakit.

Lehet érdekelne, küldhetnél árat meg pár adatot évjárat stb.

Szerző:  Tükör [ 2021.01.15. 21:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Vagy úgy. Ez elkerülte a figyelmemet...

Szerző:  Kacsa [ 2021.01.15. 21:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Január 31-től hatályos a szigorított...

Szerző:  Balázs [ 2021.01.15. 21:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Ezt hírekbe néztem én is, ott azt mondták 50.000 Ft-os bírságot szabtak ki és ezzel a szerelvénnyel nem mehettek tovább. Elég enyhe bönti ekkora túlsúlyhoz. Az előzetes táblázat szerint ez fél milliós lett volna. Remélem velünk is ilyenek lesznek. Mondjuk én esélyesnek látom, hogy egy-két kijárószivacs nem lesz a helyén, hogy gyorsítsa az ügyintézést.

Szerző:  Tükör [ 2021.01.15. 12:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

https://www.origo.hu/auto/20210113-a-re ... -volt.html

Most akkor mi ván?
Nem arról volt szó, hogy január elsejétől mostmár aztán szarrá lesznek ezek büntetve, közigazgatási bírásg, autó visszatartás, meg ilyenek?
A vége az lesz, hogy ezek továbbra is megússzák, majd rajtunk csattan csak, akik megfoghatók vagyunk itthon, akiken behajthatók a bírságok. :evil:

Szerző:  nata [ 2020.12.21. 09:09 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Valamennyi tűréshatár úgy tudom van. Ahogy számolgattam, egyszerre 50 kaptárt viszek futón, ami 3 tonnás. Kipörgetve olyan nagy gáz nem lehet, ha megmérnek. Meg talán ha nagyon nem kirívó a dolog, nem is szórakoznak remélem.

Szerző:  Tükör [ 2020.12.20. 23:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

KB én is hasonlóan vagyok, csak éppen nekem 2t-ás a futóm (elvileg akarom mondani papírilag.), meg a Hiace vonóhorga is.
Ha azzal a 65-ös átlaggal számolok, akkor csak a kaptárak 2025kg. És még hol a futó súlya. Ja meg az alátét fák. Ha mondjuk csak 1 fiókkal, ami szintén pergetett, vándorlok, akkor kevesebb, de úgy is necces.
Szóval ezért épp ideje lépnem, bármennyire is szívemhez nőtt a Hiace.
Egyébként rövidesen eladó lesz, ha érdekel valakit.

Szerző:  Balázs [ 2020.12.20. 21:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Mindig úgy tudtam, hogy az aszfalt súlymérők csak hozzávetőleges adatot szolgáltatnak és túlterhelés gyanú esetén kiszólítják a résztvevőt a forgalomból. De ezt csak a nagy autókra tudja a rendszer és eddig csak azokat is tudták büntetni. Most viszont a kisebb járműveket is fogják, akarják. Az a kérdés ezt mobil mérővel vagy ezekkel a beépített mérőkkel fogják. Valamelyik cikkből úgy olvastam, hogy a szerelvényt szét is akasztották, így külön mérve a futón lévő súlyt. Így jövőre az se nagyon játszik, hogy fel legyen használva az üres puttony terhelhetősége.
Szállítás előtt az otthon maradottakra átrakom a szállítós kaptárak izmosabb fiókjait. Hunorba 4 fiók magasan is, érlelés érdekében meg három naponta átforgatom a fiókokat. 65 kg-nál nehezebb kaptárral nem szoktam vándorolni átlag súlyba. Üres keretem meg minden családhoz van a fészken felül 2 hunor és egy fél méztérnyi, így a legjobb évek kivételével gyorsan tudok nekik üres fiókot adni.

Szerző:  Tükör [ 2020.12.19. 11:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Nem is igazán azzal van a baj hogy 750kg-ra van vizsgáztatva hanem, hogy ezt olyan járművel húzza, aminek ennyi a vontathatósága, miközben a futó valós súlya a duplája, vagy több.
Balázsnak is igaza van, hogy nem mindegy a túlsúly %-os aránya, de emlékeim szerint, mintha a nagy gépek esetében a büntetés is így lenne meghatározva, és nem kg szerint.
Na rákerestem, tényleg így van.
https://hvg.hu/cegauto/20170920_tulsuly ... a_buntetes
Azért egy 40 családos futónál, ha minden igyekezetünk ellenére sem tudunk teljesen kipörgetni a két akác közötti vándorláskor, akkor nagyon könnyen beleeshetünk egy 15-20%-ba, még egy 3t-ás futónál is, ha fejbe gyorsba utána számolunk. Szóval én mondom elkezdtem az agyalást, mit tudok tenni ennek az esélynek a minimálisra csökkentése érdekében. Nem lesz "óccsó"... :?
A büntetés lehet olcsóbb lenne, de mi van, ha elveszik a forgalmit, nem engednek tovább, stb, akkor már egy alkalommal is az lehet a drágább. Tehát át kell ezt gondolni.
Azért ezekből a cikkekből, most az jön le, hogy eddig ilyen alapon nem is lehetett büntetni a 3,5t alattiakat? Mondjuk ezt bőszen titkolták! De mi se vettük volna észre, akik elég sokat foglalkoztunk itt is ezzel a kérdéssel?

Szerző:  nata [ 2020.12.19. 09:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Nem is normális dolog az, hogy az égig vannak pakolva a futók. Meg aztán a kéttengelyes 700kg önsúlyúak 750-re vizsgáztatva. És akkor még a 4-5 tonnára megpakolt kisteherekről nem is beszéltünk.

Szerző:  Balázs [ 2020.12.18. 21:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Gyakran kiszólítanak engem is a 6 méteres futó miatt, amit egyébként egy sorba szokott pakolva lenni,meg túlsúllyal se járok, de valamiért mégis érdekes. Viszont emiatt még nem bírságoltak, ha látja, hogy nem hevenyészett a rakomány, meg van rá megfelelő vonogép és jogosítvány nem fog kötekedni. Rakománnyal nekem még a tükörszélesítők is fel vannak téve. Annyival szoktam kicsit játszani, hogy a rakomány súlypontot úgy helyezem, hogy kapjon súlyt a terheletlen puttony is, ekkor 500 kg plusz súly még felfér.
Egyébként ha szívünkre tesszük a kezünket, bizony sokan vannak a kollégák közül, akik kimerítik az ön és közveszélyeztetés fogalmát a vándorlások során. Múltkor egytengelyes futón láttam 3 sorba fekvő kaptárakat szélességbe kilógatva. Volt vagy 1,5 t azon a kis szerencsétlen futón.
A túlsúly meg nagyon relatív, mert nem mindegy, hogy egy 5 mázsás kis futón van 2 mázsa plusz, vagy egy 3 tonnás traileren. Sokszor szerintem a kisebb szerelvények veszélyesebbek lehetnek.

Szerző:  Tükör [ 2020.12.18. 20:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

Jaja!
Én is láttam, mindjárt eszembe is jutott, hogy fel kell gyorsítanom a vándorlás átlakítási projektet, ami ugyan alapvetően ugyan az marad mint eddig, csak lehet teljes géppark cserét kell eszközölnöm, mert mi is eszébe fogunk előbb utóbb jutni a hatóságnak, ha szokás szerint lesz a vándorlások idején 1-2 utánfutós "elszállás", és ugyan igaz, hogy mi messze vagyunk ezektől, amit művelnek az autós trélerekkel, de ez nem vigasz, ha egy kisebb túlsúly miatt, amit sajnos nem tudunk mindig kontrollálni, még akarva sem, jól megbírságolnak bennünket.

Szerző:  Geri77 [ 2020.12.18. 15:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: Utánfutós vándorlás

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/ ... ravanokat/

Oldal: 1 / 24 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/